niemandRalph-cooper schreef:Weet iemand waar je de assteun moet plaatsen?
Krrrrrik nodig
- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!

- Robbee
- Be Mini

- Contacteer:
- Locatie: Helmond
- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!

Bericht
Ok bedankt, van het weekend nog eens even goed gaan kijken eronder.
Gebruik je een momentsleutel om je wielen vast te zetten Robbee (hoe vast zet je ze)?
Gebruik je een momentsleutel om je wielen vast te zetten Robbee (hoe vast zet je ze)?
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Bericht
WEL EEN MOMENTSLEUTEL GEBRUIKEN!
Laatste keer dat ik dat zonder deed had ik twee dagen daarna losse wielen op de snelweg = Levensgevaarlijk.
Momentsleutel kopen of lenen 120Nm.
iDD
Laatste keer dat ik dat zonder deed had ik twee dagen daarna losse wielen op de snelweg = Levensgevaarlijk.
Momentsleutel kopen of lenen 120Nm.
iDD
- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!

Bericht
Is die 120Nm voor alle soorten wielen en auto's aanbevolen of verschilt dat per merk?
Ok dat is handige info thxiDarkDesign schreef:WEL EEN MOMENTSLEUTEL GEBRUIKEN!
Laatste keer dat ik dat zonder deed had ik twee dagen daarna losse wielen op de snelweg = Levensgevaarlijk.
Momentsleutel kopen of lenen 120Nm.
iDD
Is die 120Nm voor alle soorten wielen en auto's aanbevolen of verschilt dat per merk?
- frankie
- Volledig MINI minded!

Bericht
Eerlijk? Ik heb bij het wisselen van m'n velgen van zomer naar winter en viceversa nog nooit een momentsleutel gebruikt en m'n wielen zijn er ook nog nooit bijna afgelopen. Gewoon een goeie wielmoersleutel gebruiken (dus niet dat lullige ijzertje uit het boordgereedschap) en goed aandraaien, daarna alle bouten nog een keer nalopen moet meer dan voldoende zijn.
- Kees en Annet
- Racende reporter
- Locatie: Maarssen
Bericht
Frankie
de bouten eerst kruislings handmatig vastdraaien, zodat de velg zich kan centreren, daarna met de momentsleutel kruislings vastzetten op 120 Nm (de BMW-dealer zij tegen mij toendertijd aanhaalmoment 120 - 130 Nm en niet meer), ik heb dit al verschillende keren gedaan met mijn BMW winterbanden <> zomerbanden en geen problemen ondervonden dat de bouten later loszitten.
De momentsleutel is eigenlijk ervoor dat je de lichtmetalen wielen niet te strak op de auto vastzet.Correct me if i'm wrong maar de momentsleutel is toch bedoeld om het juist niet TE vast te zetten? Want die 120 NM redt je met een gewone goeie wielmoersleutels echt wel.
de bouten eerst kruislings handmatig vastdraaien, zodat de velg zich kan centreren, daarna met de momentsleutel kruislings vastzetten op 120 Nm (de BMW-dealer zij tegen mij toendertijd aanhaalmoment 120 - 130 Nm en niet meer), ik heb dit al verschillende keren gedaan met mijn BMW winterbanden <> zomerbanden en geen problemen ondervonden dat de bouten later loszitten.
- frankie
- Volledig MINI minded!

Bericht
Precies wat ik bedoel. Dus dat de velgbouten loslopen komt echt niet door het wel of niet gebruiken van een momentsleutel.BMW X3 schreef:FrankieDe momentsleutel is eigenlijk ervoor dat je de lichtmetalen wielen niet te strak op de auto vastzet.Correct me if i'm wrong maar de momentsleutel is toch bedoeld om het juist niet TE vast te zetten? Want die 120 NM redt je met een gewone goeie wielmoersleutels echt wel.
- kwiebje
- Volledig MINI minded!

Bericht
Vandaag heb ik verschillende zaken afgelopen voor een goede krik om ONDER mijn auto te komen.
Omdat mijn auto verlaagd is passen de standaard krikken niet onder mijn auto. Nu wist ik toevallig nog een automaterialenspeciaalzaak (leuk voor scrabble) te zitten. Daar hadden ze deze aluminium verlaagde krik.
Deze is lager dan 9 cm en kan er perfect onder en weegt maar 15 kg.

Even gebabbeld met de verkoper en die was wel heel erg gecharmeerd van mijn auto. Hij riep meteen; is dat een Sje ??
Ik zo ja dat is een Sje
Begon meteen te stralen die gast
:D
Morgen ga ik hem ophalen. En van het weekend waarschijnlijk even uitproberen
Omdat mijn auto verlaagd is passen de standaard krikken niet onder mijn auto. Nu wist ik toevallig nog een automaterialenspeciaalzaak (leuk voor scrabble) te zitten. Daar hadden ze deze aluminium verlaagde krik.
Deze is lager dan 9 cm en kan er perfect onder en weegt maar 15 kg.

Even gebabbeld met de verkoper en die was wel heel erg gecharmeerd van mijn auto. Hij riep meteen; is dat een Sje ??
Ik zo ja dat is een Sje
Morgen ga ik hem ophalen. En van het weekend waarschijnlijk even uitproberen
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors















