Hallo mini liefhebbers
Ik heb een mini cooper s r53
Nou heb ik een andere intercooler ander uitlaatspruitstuk zonder cat ander pully op de supercharger coltair intake en een msd bobine
Nou heb ik het probleem dat deze loopt op 3 cilinders ik heb de bougies er al uit gehad en ze hadden alle 4 roet uitslag en een bougie was zelfs het porselein kapot gegaan ik heb nog geen nieuwe gekocht maar denk dat het hier niet aan ligt omdat de nokkenas sensor geen signaal gaf we hebben hem uitgelezen en de bobine Door gemeten die deed het prefect alleen het probleem is dat het kan liggen aan de lambda sensoren en aan de bougies of aan de nokkenas sensor ik ga morgen nieuwe bougies halen
Heeft iemand hier ervaring mee of heeft het mee gemaakt of belangrijker nog opgelost
Alvast bedankt tom
Mini loopt op 3 cilinders?
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: mini loopt op 3 cilinders ???
Als je bougies gaat halen, neem dan NGK BCR8ES
Ik hoor te vaak problemen met de EQUP serie, bovendien kosten de BCR8ES praktisch niks
Ik hoor te vaak problemen met de EQUP serie, bovendien kosten de BCR8ES praktisch niks
- minisnack
- Leerling Mini lid
Bericht
Kom op nou NGK BKR7EIX gekieteld (-11)
The Stig was driving a mini
- arrie42
- Leerling Mini lid
Bericht
Ik heb net gekeken op win parts voor de bougies maar ik zag op de foto dat die maar een Pool heeft inplaats van de 4 Polen die de orginele heeft maakt dit ui of niet ?
- arrie42
- Leerling Mini lid
Bericht
Zijn deze beter als de ngk die ik net heb opgezocht ?minisnack schreef:Kom op nou NGK BKR7EIX gekieteld (-11)
- minisnack
- Leerling Mini lid
Bericht
Draait toch MSD of niet; heb je de -11 nodig wil je stappen maken met zo'n mini
en 4 van wat is 3 te veel >>

en 4 van wat is 3 te veel >>

- arrie42
- Leerling Mini lid
Bericht
Ja ik rij met msd rond dus ik moet die andere bougies kopen en dan moet die het weer goed doen
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Mini loopt op 3 cilinders?
Ik zou de BCR8ES halen, simpel - want een EIX kost knaken.
Als het niet je bougies zijn heb je met de EIX veel centen uitgegeven en met de 8ES niet.
Jij kan kiezen, werken doen ze allebei - als ze goed zijn. Ik moet geen dure bougies, ik vervang ze liever wat vaker - dan weet je ook zeker dat ze prima blijven functioneren. Als ze een 650 pk sterke mini vooruit kunnen branden die tot 9500 toeren wordt gedraaid zijn ze voor mijn bakkie goed genoeg. Daar kan wat mij betreft geen EQUP of EIX plug tegenop.
Lees btw ook het probleempje van chill-es even - opgelost met BCR8ES bougies.....
Als het niet je bougies zijn heb je met de EIX veel centen uitgegeven en met de 8ES niet.
Jij kan kiezen, werken doen ze allebei - als ze goed zijn. Ik moet geen dure bougies, ik vervang ze liever wat vaker - dan weet je ook zeker dat ze prima blijven functioneren. Als ze een 650 pk sterke mini vooruit kunnen branden die tot 9500 toeren wordt gedraaid zijn ze voor mijn bakkie goed genoeg. Daar kan wat mij betreft geen EQUP of EIX plug tegenop.
Lees btw ook het probleempje van chill-es even - opgelost met BCR8ES bougies.....
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mijn hikje was ook opgelost door de bougies die Davy voorstelt
- minisnack
- Leerling Mini lid
Bericht
http://www.amazon.com/NGK-BKR7EIX-11-Ir ... B0018JVDRG
Ben toch niet gek ... géén MSD toch Dave ?Daveke schreef:Ik zou de BCR8ES halen, simpel -
http://www.amazon.com/NGK-BKR7EIX-11-Ir ... B0018JVDRG
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
MSD is rommel, presteert op papier beter en in de praktijk slechter dan een standaard bobine.
Ik denk zelf dan een Mini koudegraad 8 fijner vindt dan 7 eerlijk gezegd en dat daar wat hikjes mee verholpen worden. Dus elke BKR7EQUP of BKR7EIX zal dezelfde problemen geven omdat ie koudegraad 7 heeft. ZEKER als een mini wat gekieteld is zou ik 8's nemen ipv 7
Ik denk zelf dan een Mini koudegraad 8 fijner vindt dan 7 eerlijk gezegd en dat daar wat hikjes mee verholpen worden. Dus elke BKR7EQUP of BKR7EIX zal dezelfde problemen geven omdat ie koudegraad 7 heeft. ZEKER als een mini wat gekieteld is zou ik 8's nemen ipv 7
- minisnack
- Leerling Mini lid
Bericht
Spierballen kweken om zonder stuurpomp te rijden, omdat dat tien kilo scheelt, das pas gerommel 
Maar ja, als men zich in het land der blinden waant, voel je je als éénoog koning.
BCR een veel te koude bougie met 8 /moet eigen electrode (gap) timen / te hoge smeltkans (risico) / 3x $neller opgebrand (6 tot 10 duizend km) en een te mager vonkje.
MSD + 7EIX -11 = sensationele ervaring, als een streep met de rust van een 6 pitter.

Maar ja, als men zich in het land der blinden waant, voel je je als éénoog koning.
BCR een veel te koude bougie met 8 /moet eigen electrode (gap) timen / te hoge smeltkans (risico) / 3x $neller opgebrand (6 tot 10 duizend km) en een te mager vonkje.
MSD + 7EIX -11 = sensationele ervaring, als een streep met de rust van een 6 pitter.
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Oke, dus 1320 stelt auto's af met 8ES bougies die door heel Engeland lopen en dat is rommel en jij zegt dat een 7 oke is. God weet hoeveel auto's er al niet lopen met hikjes op 7EQUP en 7EIX. Doe vooral wat jij denkt dat goed is, doe ik dat ook. Het feit dat hier al enkele auto's op beide klasse 7 bougies slecht liepen en met een 8 goed lopen zegt mij genoeg. En of iedereen dan blind is weet ik niet, maar die feiten kan ik niet omheen.
Die stuurpomp is geen gerommel, enkel de eerste meters zullen wat zwaar zijn. Ieder z'n keuze, ik hou ook niet van die plastic opschmuck op jouw auto. Ik vind de stuurpomp deleten op een pure racebak een prima keuze, omdat het sowieso een zwak onderdeel is in R53's. Geen zin dat dat ding uitvalt als ik vol op het gas ga.
Die stuurpomp is geen gerommel, enkel de eerste meters zullen wat zwaar zijn. Ieder z'n keuze, ik hou ook niet van die plastic opschmuck op jouw auto. Ik vind de stuurpomp deleten op een pure racebak een prima keuze, omdat het sowieso een zwak onderdeel is in R53's. Geen zin dat dat ding uitvalt als ik vol op het gas ga.
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik kan enkel maar zeggen dat mijn mini met klasse 7 bougies een hikje had en met koudegraad 8 perfect loopt.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors