Radio schakelt in terwijl auto volledig uitstaat.

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
tinnermans
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Radio schakelt in terwijl auto volledig uitstaat.

30 nov 2014, 02:11

Goeiedag,

Sinds een week en een beetje trotse eigenaar van een R53 uit 2005. Sinds gisteren kwam ik erachter dat zelfs als de auto volledig uit en op slot staat de radio uit zichzelf aan ging, tot op het punt dat mijn accu volledig leeg getrokken was. De lampen/dashboard etc deden het maar zwakjes, de auto starten ging zeker niet meer.

De avond ervoor viel het me al op dat de radio nog aanstond nadat ik hem had geparkeerd en naar binnen gelopen was, en heb ik hem handmatig weer uitgezet. Blijkbaar is ie daarna toch weer aan gegaan, toen ik 's ochtends naar de auto liep hoorde ik de muziek al.

Heeft iemand hier dezelfde problemen gehad, en/of heeft iemand een verklaring of oplossing hiervoor? Ik vind het sowieso vreemd dat ik de radio aan kan zetten (handmatig) terwijl de auto uitstaat en de sleutel niet in het contact zit (misschien een verkeerde vewachting aan mijn kant?), maar dat ie op willekeurige momenten zichzelf aanzet en zodoende mijn hele accu leegtrekt is natuurlijk vrij vervelend.

Zoeken op internet heeft weinig informatie opgeleverd, noch is mijn technische kennis op een niveau om dit zelf te onderzoeken, hopelijk heb ik hier meer geluk.

Alvast bedankt
Marcel Always Open
Cabrio-King

Re: Radio schakelt in terwijl auto volledig uitstaat.

01 dec 2014, 10:56

Wat voor radio zit erin dan? Is het een orginele MINI radio of heeft een of andere hobby-bob zelf wat geknutseld?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
tinnermans
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Re: Radio schakelt in terwijl auto volledig uitstaat.

01 dec 2014, 12:14

Het is een standaard radio (voor zover ik weet) zoals degene te zien op deze foto:

Afbeelding

Ik heb de radio eruit gehaald en de stekkers e.d. bekeken, ook dat ziet er gewoon standaard uit.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”