Banden vraag

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Alexmini
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Banden vraag

06 mei 2014, 01:04

Ik heb 18 inch R95 spider spokes onder mijn cooper s R53 liggen, maar nu vraag ik me af hoe breed ik kan gaan met mijn achterbanden.

Ik heb er momenteel 205/40/18 onder, maar wil graag bredere banden op de achterste 2 wielen.

De vraag is nu hoe breed ik kan gaan zonder aanpassingen etc?

Velgen zijn 7,5j
speedy
NMC Legend
NMC Legend

Re: Banden vraag

06 mei 2014, 08:24

r95 zijn 7 j breed ;)
Ik zou persoonlijk rondom zelfde banden monteren en niet achter bredere.
Houd er ook rekening mee dat het niet alleen breed/dik gaat staan maar dat een brede band op een smalle velg helemaal niet zo mooi is als je van de zijkant kijkt.
nu antwoord op je vraag :-D

215/35/18 past prima en zal nog netjes staan.
225 zou ook passen maar ziet er niet uit op een 7 j velg en zal aan gaan lopen in je wielkasten.
Afbeelding
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 mei 2014, 12:31

Toevallig vorige maand 215-35-18 rondom laten monteren op dezelfde velgen ;)
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 mei 2014, 23:48

Het merk maakt ook heel veel uit. Dunlop valt veel breder dan toyo bijvoorbeeld. Zelfde maat, hele andere looks. Wel rondom de zelfde maat monteren natuurlijk ;)
Alexmini
Nieuw Lid
Nieuw Lid

27 mei 2014, 10:33

Sven heb je er foto's van hoe het staat?
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 mei 2014, 11:09

Niet van achter de auto ofzo... Alleen vanaf zij... En vanaf de telefoon... ;)

Afbeelding

Afbeelding
Jonn
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

27 mei 2014, 12:22

Is de rand van de band dik genoeg om de velg te beschermen of moet je nog oppassen met stoeprandjes?
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 mei 2014, 12:34

Oppassen voor stoepranden doe ik sowieso wel. Deze band heeft zelfs nog een velgrandbescherming maar ik ga niet testen of het werkt.... :lol: M'n vader had 235-40 om 8*18 velgen en zelfs die moest oppassen..

Naar mijn mening valt deze band ietsje breder dan de 205-40 die hiervoor erom lagen, maargoed alle beetjes helpen. Ze zijn wel veel comfortabeler dan de run-flats. En de prijs van 215/35 ligt veel gunstiger. ;)
Alexmini
Nieuw Lid
Nieuw Lid

27 mei 2014, 17:21

Velgen zien er goed uit! Waar heb je de banden gehaald/laten monteren? prijs?
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mei 2014, 10:53

Thx, ook erg blij mee!
Banden heb ik van iemand overgenomen. Toevalstreffer, nieuw en voor een mooie prijs. ;)

Omzetten bij een lokale bandentoko laten doen, die hadden een speciaal demonteer apparaat voor runflat banden.... Kosten van omzetten, balanceren, ventielen, etc. was, meen ik, rond de 80 tientjes ;)
Maar dat kan evt. wel goedkoper zijn als je ook de banden bij hen besteld ;)
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mei 2014, 11:12

Sven schreef:Kosten van omzetten, balanceren, ventielen, etc. was, meen ik, rond de 80 tientjes ;)
Maar dat kan evt. wel goedkoper zijn als je ook de banden bij hen besteld ;)

Is toch stevig 80 tientjes :mrgreen:
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mei 2014, 12:04

Klopt, dat vond ik ook.

Maargoed, meerdere oorzaken denk ik. Het waren Run-flats die eraf moesten, zijn krengen om eraf te trekken en hebben ze een speciaal apparaat voor, maar daarvoor wel een extra toeslag betalen.
Daarnaast ook nieuwe ventielen (ook extra betalen) en uiteraard laten balanceren.
Ohja banden zijn ook gevuld met stikstof ipv lucht... kost ook weer extra

Dus alles bij elkaar... Banden niet daar gekocht dus gewoon normale tarief betaald.
Normaal gesproken gaat m'n pa wel naar ''een mannetje'', maar gezien er run-flat op zat moesten we zoeken naar iemand met een speciaal banden-demonteer-apparaat geschikt voor run-flat. Ik had de horror verhalen gelezen en had geen zin in beschadigde wielen.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jun 2014, 13:15

dat stikstof vullen kan je voortaan achterwege laten Sven, daar schiet je echt niks mee op. Ook stikstof ontsnapt. Grootste nadeel is dat je ze niet even bij de pomp kan bijvullen en dat je dus weer moet betalen om je banden op spanning te krijgen. :s
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 jun 2014, 11:21

M'n pa rijdt er al jaren mee en is er blij mee, comfortabeler en spanning blijft langer hetzelfde inderdaad. Na de wielenwissel eenmaal controleren en de hele periode met dezelfde spanning doorgereden... Kan tussen de oren zitten, maargoed ik vind het prima. Al is het maar een fractie comfortabeler, dan is het doel al wel bereikt (voor moeders met whiplash ;) )

Bijvullen met lucht kan in geval van nood trouwens prima, alleen is dan de werking van stikstof minder of geheel weg

Enneuh volgens mij ook nog nooit voor betaald, kost ook maar een 10tje, maar deze keer wel...
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 jun 2014, 13:55

Ok :icon_top:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”