Veerpoot problemen

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Thommie21
One wheel wonder
One wheel wonder

Veerpoot problemen

19 apr 2014, 14:08

Beste mede new mini clubleden :)( ,

Sinds oktober 2013 ben ik de trotse eigenaar van een Mini Cooper Park Lane 1e gen uit 2006.
maar na een aantal paar maanden merk ik helaas dat ik waarschijnlijk een probleem mini heb gekocht :(
eerst de thermostaathuis en nu heb ik sinds gisteren een probleem met mijn veerpoot links voor.
na bij de stealer te zijn geweest die een belachelijke prijs ervoor rekenen om hem alleen al te laten inspecteren... dan maar een topic openen.

In de ochtend hoorde ik al een felle gekraak wat niet alleen door mijn mini kwam maar ook gelijk door me hart, het zweet brak me uit maar ik moest wel rijden vanwege een geplande afspraak.
einde middag is de kraak voorbij maar begon er een erger geluid op te komen namelijk gebonk, dus ik samen met een vriend even checken wat het is en het enige wat wij zien is welke kant ik ook opstuur :rijden de veer schiet een beetje terug en dat maakt een hels geluid :evil:
Nou heb ik begrepen dat het de lagers kunnen zijn of rubbers of nog andere dingen maar is het mogelijk dat dit zelf valt te fixen en zo ja wat zou het kunnen zijn???

ik hoor graag van jullie

Groetjes
Thommie21
keyan
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: Veerpoot problemen

19 apr 2014, 20:27

Veerpootlager denk ik.. Hoor je bij het sturen van links maar rechts. Stappen voor het vervangen. Veerpoot demonteren. Veer inspannen. Topmount Los draaien en je heb je veerpootlager in de hand..
Topmount is de schijf waar je veerpoot mee aan de body zit.

Krik de auto eens op. Houd de veerpoot vast en laat iemand je stuur draaien. Dan hoor en voel je hem :D
Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”