Iemand enig idee waar de gaspedaalsensor zit bij een mini cooper CVT van 2003?
Groet,
Patrick
Gaspedaalsensor
- Cooper CVT
- Leerling Mini lid
Bericht
Bedankt voor je tip Berthil, ik heb alleen al even gezocht daar maar geen idee waar ik het kan vinden. Enig idee??
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb ook even gezocht maar kan het ook zo niet vinden. Ik neem aan dat je dit niet bedoeld.
- MaVaEe
- Koeien-teller
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Effe wat knip-en-plak-werk uit WDS:
Positiesensor gaspedaal (R50)
Werking
Deze sensor is een dubbele Hallsensor, die een analoog signaal, dat overeenkomt met de gewenste acceleratie naar de regeleenheid stuurt. De positiesensor gaspedaal heeft twee uitgangen. Deze uitgangen dienen voor de veiligheidsstrategie voor de werking van het elektronisch gaspedaal. In auto's met CVT versnellingsbak herkent de regeleenheid een kickdown-situatie door het meten van een verandering in de stand van het gaspedaal.
Montageplaats
De sensor bevindt zich op het gaspedaal
Positiesensor gaspedaal (R50)
Werking
Deze sensor is een dubbele Hallsensor, die een analoog signaal, dat overeenkomt met de gewenste acceleratie naar de regeleenheid stuurt. De positiesensor gaspedaal heeft twee uitgangen. Deze uitgangen dienen voor de veiligheidsstrategie voor de werking van het elektronisch gaspedaal. In auto's met CVT versnellingsbak herkent de regeleenheid een kickdown-situatie door het meten van een verandering in de stand van het gaspedaal.
Montageplaats
De sensor bevindt zich op het gaspedaal
- Cooper CVT
- Leerling Mini lid
Bericht
Top Robert, ik ga eens even in de auto kijken bij het gaspedaal. Ik heb het idee dat er iets met deze sensor aan de hand is, de automaat schakeld soms terug naar hogere toeren zonder dat je het gaspedaal intrapt.
Bedankt voor jullie hulp.
Groet,
Patrick
Bedankt voor jullie hulp.
Groet,
Patrick
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors