Koppeling naar de haaien ?
- Robbert
- One wheel wonder
- Contacteer:
Bericht
Koppeling naar de haaien ?
Mijn MC uit 2004 met 50.000 km op de klokken krijgt kuren met de aandrijving. Volgens de BMW dealer uit Zwolle heeft dit te maken met de koppelingsplaat. Uitgetest op de testbank. Deze bestaat uit een asbestvrije plaat tegenwoordig. Daardoor kan deze kwetsbaarder zijn voor hogere temperaturen, slijtage e.d. bij ruig gebruik. Nu heb ik de auto 2e hands dus wat er hiervoor mee gebeurt is weet ik niet. Feit is wel dat ie nooit echt soepeltjes gewerk heeft. Kosten worden geraamt op ca € 850,- !!. De motor zal deels uitgebouwd moeten worden en er staat een dag werk voor. Heeft iemand ervaring met deze situatie en is deze klus zelf te doen. Wat voor een koppeling moet ervoor in de plaats komen. Heb op dit forum ooit gelezen dat er betere zijn dan de originele.
- Robbert
- One wheel wonder
- Contacteer:
- Jean-Pierre
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Zow shit das wel minder!
Ik hoop niet dat ik dat nog krijg!
Wat dat zijn echte tegenvallers zoiets!!!
Ik hoop niet dat ik dat nog krijg!
Wat dat zijn echte tegenvallers zoiets!!!
- Susan
- Nieuwsgierig
Bericht
Ben 3 weken geleden door de ANWB van de ring van Groningen gehaald omdat ik niet meer kon koppelen; en dat rijdt zo lastig... Bij garage aangekomen bleek de drukgroep naar de haaien en de koppelingsplaten waren ook niet zo fris meer... waarschijnlijk heeft de vorige eigenaresse veel met de voet op de koppeling gereden want er staat pas 100.000 op de teller. Net als jij Robbert, ik heb de auto een jaar en weet ook niet wat er allemaal mee gebeurt is. Kosten garage: 1200 e.
- Robbert
- One wheel wonder
- Contacteer:
Bericht
Heb de koppeling inmiddels laten vervangen. Schakeld weer lekker soepel maar nu doet zich het volgende voor. Bij het op laten komen van de koppeling, zeg maar tussen het slipmoment en het oppakken van de aandrijving gaat de motor/bak soms klapperen, net alsof de koppelingsplaat begint te stuiteren. De garage kan niets vinden, heeft alles nog een keer ontlucht en zegt dat alles goed is. De bak schakelt prima en er zijn geen trillingen meer. Ook nog een nieuwe linker aandrijfas laten monteren. Komt iemand dit fenomeen bekend voor? Graag hoor ik of iemand hier ervaring mee heeft 

- PPCS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Heb ik ook een beetje dat "klapperen". Heb een R53 S met nu 33k op de klok. Rij er al kilometertje of 10.000 mee rond.
Heb het echter in hele lichte mate en alleen als de motor koud is en ik met weinig toeren rustig optrek.
Denk niet dat het kwaad kan en de dealer heeft al ff gekeken maar niks geks gevonden. Dus ik
let er niet meer op, heb het immers bijna nooit en in hele lichte mate, mijn bijrijders merken er niets van.
Als je het erger hebt dan ik beschrijf moet je wel terug gaan, want je hebt net een dikke zak geld naar ze gebracht en dan moet het werk wat ze leveren wel TOP zijn.
Heb het echter in hele lichte mate en alleen als de motor koud is en ik met weinig toeren rustig optrek.
Denk niet dat het kwaad kan en de dealer heeft al ff gekeken maar niks geks gevonden. Dus ik
let er niet meer op, heb het immers bijna nooit en in hele lichte mate, mijn bijrijders merken er niets van.
Als je het erger hebt dan ik beschrijf moet je wel terug gaan, want je hebt net een dikke zak geld naar ze gebracht en dan moet het werk wat ze leveren wel TOP zijn.
- Robbert
- One wheel wonder
- Contacteer:
Bericht
Probleem opgelost. Na het plaatsen van een nieuwe koppelingsset heeft men over het hoofd gezien dat de hydraulische koppelingscilinder bovenop de versnellingsbak lekte waardoor het ontkoppelen na verloop van tijd alsnog niet goed verliep. Deze is nu vernieuwd en mijn Mini schakeld weer als nieuw. Komt vaker voor bij deze apparaten wist men bij de dealer te vertellen. In ieder geval bedankt voor jullie tips. Groet Robbert.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors