N18 motor mankement? Magneetventielen
Geplaatst: 03 jan 2015, 20:36
Beste mensen, even een waarschuwing.
De meldingen komen nu echt overal binnen. Ik ben lid van diverse forums en de meldingen spreken voor zich. Wat gebeurt er? De magneetventielen gaan op een gegeven moment lekken als ze intensief gebruikt worden. Hierdoor ontstaat er een olielek. De olie dringt op den duur door in de computer via de stekker, zoals het bij mij gebeurt is in de kabelboom komen en aantasten. Hierdoor kan je een hele rits aan foutmeldingen op den duur krijgen. De computer stuurt het VANOS systeem aan. En bij langdurig rondrijden en alleen de gevolgen verhelpen kan op een gegeven moment de kabelboom van je auto aangetast raken. Dit is dus bij gebeurt Gevolg een reparatie die vele duizenden euro's kost. Nu is het bij mij gelukkig keurig door MINI opgelost omdat ik garantie had, maar ik heb de facturen gezien die bij MINI Nederland zijn ingediend, en zijn uitgekeerd en als je dat zelf moet betalen dan word je echt niet vrolijk. Hier op het forum heb ik nu al een aantal gevallen voorbij zien komen en op de diverse buitenlandse forums komt het meer voor. Dus mijn advies is als je auto voor een servicebeurt weggaat laat die ventielen nakijken en heb lekkage laat het dan goed verhelpen voordat je een schade aan je auto krijgt. zoals jullie misschien weten ik ben niet de meest grote techneut hier op het forum maar door een hoop gezeur de laatste maanden weet ik helaas hier wel het een en ander van. Graag laat ik verdere technische info over aan mensen die er wat meer verstand van hebben en die dit topic willen aanvullen. Louis heeft wat foto's gemaakt en misschien kan die ze hier plaatsen. Zodat je het tijdig kan zien. Voor zover ik kan zien op de forums komt het alleen bij de N18 motoren voor,
Groet Casper
De meldingen komen nu echt overal binnen. Ik ben lid van diverse forums en de meldingen spreken voor zich. Wat gebeurt er? De magneetventielen gaan op een gegeven moment lekken als ze intensief gebruikt worden. Hierdoor ontstaat er een olielek. De olie dringt op den duur door in de computer via de stekker, zoals het bij mij gebeurt is in de kabelboom komen en aantasten. Hierdoor kan je een hele rits aan foutmeldingen op den duur krijgen. De computer stuurt het VANOS systeem aan. En bij langdurig rondrijden en alleen de gevolgen verhelpen kan op een gegeven moment de kabelboom van je auto aangetast raken. Dit is dus bij gebeurt Gevolg een reparatie die vele duizenden euro's kost. Nu is het bij mij gelukkig keurig door MINI opgelost omdat ik garantie had, maar ik heb de facturen gezien die bij MINI Nederland zijn ingediend, en zijn uitgekeerd en als je dat zelf moet betalen dan word je echt niet vrolijk. Hier op het forum heb ik nu al een aantal gevallen voorbij zien komen en op de diverse buitenlandse forums komt het meer voor. Dus mijn advies is als je auto voor een servicebeurt weggaat laat die ventielen nakijken en heb lekkage laat het dan goed verhelpen voordat je een schade aan je auto krijgt. zoals jullie misschien weten ik ben niet de meest grote techneut hier op het forum maar door een hoop gezeur de laatste maanden weet ik helaas hier wel het een en ander van. Graag laat ik verdere technische info over aan mensen die er wat meer verstand van hebben en die dit topic willen aanvullen. Louis heeft wat foto's gemaakt en misschien kan die ze hier plaatsen. Zodat je het tijdig kan zien. Voor zover ik kan zien op de forums komt het alleen bij de N18 motoren voor,
Groet Casper