Pagina 1 van 2
Hoe en waar as steun te plaatsen, krikpunten
Geplaatst: 18 jul 2011, 00:40
door Batje
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje, om goed en veilig aan mn mini te knutselen wil ik hem om as steunen zetten zodat ik fatsoenlijk aan mijn velg kan werken. Nu is mijn vraag, hoe kan ik voor en achter het best een as steun plaatsten.
Wil de voor en achterkant niet tegelijk van de grond hebben maar gewoon om de beurt. Dus wie heeft er tips?
Alvast bedankt.
Geplaatst: 18 jul 2011, 09:13
door frankie
Zijn verschillende manieren voor, je kunt ze ook gewoon onder de krikpunten zetten.
Maar als je aan je velg gaat werken, waarom haal je die er dan niet in z'n geheel af?
Geplaatst: 18 jul 2011, 11:28
door Batje
De velg gaat er zowiezo ook af, dat werkt wat fijner. Maar het gaat mij er gewoon om dat mn auto niet van de krik af valt en schade aan de remschijf enzo. Heb dit al vaker zien gebeuren vandaar.
Geplaatst: 18 jul 2011, 12:05
door MartijnGizmo
Iets verder naar achter dan het voorste krikpunt zit er een vouw in de bodemplaat, daar heb ik de auto opgekrikt, met een stukje hout op de krik om de ondercoating niet te beschadigen. Vervolgens assteun onder het krikpunt gezet.
Als je de auto daar in het midden hoog genoeg opkrikt komt het achterwiel aan dezelfde kant ook gewoon los...

Geplaatst: 13 aug 2011, 09:14
door Mini Poeper
subframe
Geplaatst: 13 aug 2011, 09:49
door Marcel Always Open
Misschien wel heel erg overbodig, maar
Veilig werken betekent ook de andere wielen blokkeren met een goeie stoeptegel of dergelijk, zodat de auto niet naar voor of achter kan rollen.
Alleen op handrem of in versnelling is niet voldoende.
Geplaatst: 13 aug 2011, 19:14
door Neovo
Mini Poeper schreef:subframe
+1, is het beste wat je kan doen
Op krikken Mini, en daarna op as-steunen
Geplaatst: 14 jan 2013, 18:57
door Batje
Hoi hoi,
Ik heb een vraag. Wil deze week een schroefset op mijn auto zetten.
Maar nu is mijn vraag. Hoe krijg ik mijn mini fatsoenlijk van de grond op 4 as steunen.
Want dan kan ik in een keer door aan alle 4 de hoeken.
Iemand hier tips, ideeën of voorbeelden van??
Hoor en zie ze graag verschijnen.
Geplaatst: 14 jan 2013, 18:59
door Wilcoos
Achterkant komt voldoende omhoog door de voorkant op te krikken. Voorkant ben ik zelf ook nieuwgierig naar, gebruikte twee krikken dan aan de voorkant.
Geplaatst: 14 jan 2013, 19:03
door Batje
Idd, maar hoe dan de andere kant te doen?? Want ik heb al heel veel auto's van de as steunen af zien vallen doordat je de auto toch een beetje uit t lood duwt door deze aan de andere kant weer op te krikken.. Zelf ook al een keer meegemaakt dat deze dan van de steunen af valt.
Dus vandaar.
Geplaatst: 14 jan 2013, 19:06
door Ronsworld
Een heftruck met een paar blokjes hout op de lepels is geen optie?
Kun je er ook mooi bij blijven staan..

Geplaatst: 14 jan 2013, 19:09
door koosie
wij hadden gewoon veer voor veer gedaan, auto op 3 wielen 1 kant opkrikken auto in de versnelling en op de handrem. eerst ene kant achter wiel eraf veer verwisselen wiel erop. dan andere kant achter. en dan de voorkant precies hetzelfde
Geplaatst: 14 jan 2013, 19:14
door Batje
Haha ja kan ook, maar wil kijken of het lukt. Heb er al meerdere met 4 voetjes van de vloer gezien. Dus vandaar.
Dit stukje was ook wel interresant. Seems legit haha
http://www.blimeycabrio.com/?p=76
Geplaatst: 14 jan 2013, 19:14
door BMX
Geplaatst: 14 jan 2013, 19:40
door Batje
Dat kan ook ja. Maar k ga t toch proberen om hem helemaal los van de grond te zetten. Als t niet lukt dan maar kant voor kant.