Pagina 46 van 47

Re: De hobby die 'detailen' heet...

Geplaatst: 06 mar 2014, 16:58
door speedy
P5ycH0 schreef:IronX heeft nog een ander goedje wat ook het teer aanpakt... Moet thuis ff kijken hoe dat ook al weer heet...
tar x :-D

Re: De hobby die 'detailen' heet...

Geplaatst: 06 mar 2014, 17:03
door Sven
Klopt van Geyon.

Ik heb Monello Non Ferro gekocht, omdat Ironx niet meer verkrijgbaar was bij Carclean en die Monello doet het denk ik nog beter.. ennnnnnnnnn.... het de geur is zelfs enigszins lekker te noemen :lol:

Bij Ironx ging ik letterlijk over m'n nek, wat een lucht zat daar aan :shock:

Re: De hobby die 'detailen' heet...

Geplaatst: 14 mar 2014, 13:41
door BMX
Ik krijg binnenkort mn vers gespoten velgen binnen.
Uiteraard moet daar een laagje wax overheen. Moet dit wheelwax zijn? Of is 'gewoon' carnubawax ook goed?
Wat is het verschil?

Re: De hobby die 'detailen' heet...

Geplaatst: 14 mar 2014, 13:49
door Sven
Ik gebruik rimwax (ja heule foute naam :lol:), opzich werkt dat wel prima.
Ik hoor goede verhalen over Poorboys Wheel sealant.

Wheelwax is vaak net ff wat dikker en hittebestendiger dan normale wax. ;)

Re: De hobby die 'detailen' heet...

Geplaatst: 14 mar 2014, 13:54
door BMX
Alanus schreef: Ik zou meteen de Gyeon Rim gebruiken.
Verwerkt makkelijk en snel en blijft er veel langer op.
Mag ook wel voor die prijs :shock: €82...
Sven schreef:Ik gebruik rimwax (ja heule foute naam :lol:), opzich werkt dat wel prima.
Ik hoor goede verhalen over Poorboys Wheel sealant.
Dat durf ik idd niet inte tikken bij Google... ... ...
Ik ga denk ik voor een potje Poorboys, kost een vriendelijke €20
Wheelwax is vaak net ff wat dikker en hittebestendiger dan normale wax. ;)
Top! thanks.

Re: De hobby die 'detailen' heet...

Geplaatst: 30 jun 2014, 11:53
door mini cabrio
Afgelopen drie weken heb ik het geluk gehad om met THE HEKSS II buiten te mogen spelen. :rijden :yeah :-PP
Voor wat hoort wat, dus Peter heeft bij terugkomst van zijn vakantie weer een maximaal blinkende dikke bak op gehaald :D

Heb van tijdens het werk helaas niet echt foto's gemaakt (de paar die ik heb zijn met mn stoffige camera gemaakt >:( ), maar zal toch even een klein verslagje maken, met natuurlijk een aantal goede foto's van het eindresultaat.

Gedurende de 3 weken heb ik het cabriodak een 3keer grondig moeten reinigen om alle alg aanslag en dergelijke er goed uit te krijgen. Zo zag het er uit bij begin:

Afbeelding

Afbeelding

en bij de eerste poging sloeg al het reinigingsmiddel (convertible cleaner van Meguiars die toch wel heel veel schuimt normaal) bijna helemaal dood... :lol:

Afbeelding

en zo zag het geheel er uit na de eerste poging:
Afbeelding
beter dan het was, maar nog niet geheel tevreden, dus de volgende ronde weer van voor af aan beginnen. Op mn verjaardag dus met APC van poorboys (1-10 verdunt) en een wat stevigere borstel om goed te kunnen schrobben.

Afbeelding
(mijn verjaardag kon niet meer stuk :P )

In de tussentijd uiteraard wel even de beste parkeerplaatsen thuis gereserveerd voor de MINI's 8) :lol:

Afbeelding
Afbeelding

Uiteindelijk een paar dagen voor Peter weer terug kwam van vakantie begonnen de MINI geheel te poetsen en strak te maken. Even een korte omschrijving van wat er allemaal is gebeurd.

- cabriodak nog een 3e keer geheel reinigen
- auto geheel wassen met twee emmers, microvezel washandschoen en PB Slick&Sludge
- auto geheel behandelen met Iron-X en dondersgoed afspuiten.
- onder de motorkap alles afnemen met een natte doek. (ik durf hier na het stuurpomp verhaal van Franklyn niet meer met de tuinslang aan de slag)
- auto met een microvezel droogdoek drogen, en vervolgens met perslucht alle kiertjes hoekjes en gaatjes nog eens goed droogblazen.
- Cabrio dak in 3 lagen protector zetten van Fabricguard met tussenpauzen van een half uur.
- auto geheel kleien met Poorboys klei en Monello detaillerspray
- alle plastic randjes en dergelijke afplakken met tape.
- eerste hit polijsten met een oranje pad op de DAP900 met Monello Mezzo

Afbeelding

- tweede hit polijsten met een witte pad op de DAP en Monello Finale
- alles uitpakken en polijst stof weg blazen met de perslucht
- Met een zwarte pad de Poorboys Black Hole aangebracht en even laten curen

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens de auto een nachtje laten rusten (om ook de glaze goed te laten uitharden) en de volgende ochtend het stof enzo weer met perslucht schoongeblazen.

- Dubbele laag Collonite 845 aangebracht met een rode pad op de DAP, ook even laten curen

Toen met de velgen aan de slag gegaan, die erg veel last hadden van de hardnekkige spikkels. Komt volgens mij door het soort remblokken want t is nog ff een graadje of 10 erger dan 'gewoon' remstof. De hogere temperaturen die ontstaan bij het sportieve gebruik van The Heks zal hier ook wel een aandeel in hebben :P Velgen waren al gewassen en gereinigd met Iron-X.

- Velgen kleien
- velgen in een dubbele laag Collonite 845
Omdat ik nog geen speciale wheelwax in mijn assortiment heb, en voor eigen gebruik de 845 goed bevalt deze gebruikt.
- Banden ingesmeerd met Poorboys bandenspul
Mooi zijdematte glans, al moet je het wel dun aanbrengen en een paar keer nalopen omdat t niet heel egaal opdroogt.

- Ramen in de RainX coating gezet.
- Trims met autofinesse trim detailler behandeld
- Chroom op poetsen met All Metal Polish van Meguiars.
Uitlaten zijn helaas niet meer mooi blinkend te krijgen door verkleuring (denk van de hitte).

Toen ben ik me gaan uitleven op het interieur.
- Begonnen met alles stofzuigen
- al het leer en plastic reinigen met een sponsje en Poorboys APC (1-10 verdunt)
- alle hoekjes en kiertjes schoongemaakt met de Cyber Clean flubber ding
- alle ramen van binnen schoongemaakt
- alle plastics in een dun laagje Poorboys leather stuff gezet
- Bekleding behandeld met de Gliptone Liquid Leather conditioner. Mooi spul wat erg fijn werkt, geeft een mooie zijdeglans, leer is weer heel soepel en het is niet glad! :D
- Stuurwiel gereinigd met de witte micro spons, zodat het stuur weer mooi mat is, en veel grip geeft
- alles het chroom en dergelijke nog eens nagepoetst met een schone microvezel doek.
- onder de motorkap de Engine Dressing van Meguiars gebruikt, en ook hier de veerpootbrug opgepoetst.
Afbeelding

en als laatste iets opgelost waar ik me vorig jaar ook al aan irriteerde :lol:
Daarvoor moest ik me half in de achterbak van de cabrio werken:
Afbeelding
om vervolgens met mn handen in een hoek hiertussen wat los te halen (lekker krap door de kapsonstructie):
Afbeelding

en na een kwartierje prutten was dan eindelijk de achterlicht unit los
Afbeelding
Want er zat dus al een lange tijd een ellendig spinnetje in.... :s
Afbeelding

Afbeelding

Alles uiteindelijk ook weer netjes terug weten te plaatsen. nog even de gehele auto een keer nagepoetst en dus met een fatsoenlijke camera wat foto's gemaakt :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: De hobby die 'detailen' heet...

Geplaatst: 30 jun 2014, 12:30
door coert60
mini cabrio schreef:Afgelopen drie weken heb ik het geluk gehad om met THE HEKSS II buiten te mogen spelen. :rijden :yeah :-PP
Voor wat hoort wat, dus Peter heeft bij terugkomst van zijn vakantie weer een maximaal blinkende dikke bak op gehaald :D
Mooie uitleg van al die stappen ! Ik ben jaloers op de deal die je met Peter hebt gemaakt ! :icon_top:

Re: De hobby die 'detailen' heet...

Geplaatst: 30 jun 2014, 12:32
door speedy
wow erg mooi en leuk verslag 8-)
Cabrio dak lijkt mij echt verschrikkelijk om mooi te houden want word toch altijd streperig door opvouwen en het diepzwarte gaat er een beetje af lijkt het vaak.

Re: De hobby die 'detailen' heet...

Geplaatst: 30 jun 2014, 13:20
door mini cabrio
speedy schreef:wow erg mooi en leuk verslag 8-)
Cabrio dak lijkt mij echt verschrikkelijk om mooi te houden want word toch altijd streperig door opvouwen en het diepzwarte gaat er een beetje af lijkt het vaak.
Is zeker zo Daiel, door het vouwen krijg je slijtageplekken die je ten alle tijden zult blijven zien. Maarja, het is dan ook wel een gebruiksvoorwerp. Gelukkig heeft onze bruine kap minder last van de zichtbare slijtage.

@ Coert: Ja ik voelde me ook zeer vereerd dat Peter mij vroeg te baby zitten :wink:

Re: De hobby die 'detailen' heet...

Geplaatst: 30 jun 2014, 14:03
door speedy
daarom zou ik nooit een stoffen kap willen :-)

Re: De hobby die 'detailen' heet...

Geplaatst: 30 jun 2014, 14:46
door mushrop
die paar vouwen en strepen wegen toch niet op tegen het voordeel dat je open kan rijden?! Persoonlijk vind ik dat een cabrio een stoffen dak moet hebben. Audi (Audi ja) bewijst dat een stoffen dak stiller is dan een zo'n nep-cabrio-hardtop ding, het is goedkoper, betrouwbaarder, veel lichter en je dak kan tenminste echt open ipv dat je onder je voorruit zit. Nou, doe mij dan maar die paar vouwtjes en streepjes, kan er niet van wakker liggen..

Re: De hobby die 'detailen' heet...

Geplaatst: 30 jun 2014, 17:22
door Robert
Spiegeltje, spiegeltje...... Allemachtig mooi glimmend MINI! Kost natuurlijk een paar uurtjes, maar ziet er dan ook weer geweldig uit. :icon_top: :icon_top: :icon_top:

Re: De hobby die 'detailen' heet...

Geplaatst: 30 jun 2014, 20:11
door louisvdd76
WOW.... Wat voor een deal heeft Peter met je gemaakt. Hij gaat op vakantie en hij krijgt een mega gepoetste Heks terug.... Goooei Deal...

Re: De hobby die 'detailen' heet...

Geplaatst: 30 jun 2014, 20:46
door BurnoutBram
louisvdd76 schreef:WOW.... Wat voor een deal heeft Peter met je gemaakt. Hij gaat op vakantie en hij krijgt een mega gepoetste Heks terug.... Goooei Deal...
²

Ik ga niet op vakantie maar ik kan door de week mijn auto wel missen hoor ;) ;) ;)