De hobby die 'detailen' heet...

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
Rickster
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 dec 2011, 00:33

Klopt, waarschijnlijk heb ik de verkeerde producten en ook in de verkeerde volgorde gebruikt.. :lol: en ik zie nu dat ze ook een Pro Line hebben.. (niet dat ik pro ben maar misschien dat die beter zijn?)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

09 dec 2011, 01:28

Meguiars is zeer zeker het beste product niet, ik vind het veel te duur voor wat ze te bieden hebben - en als je een keer met andere merken gewerkt hebt wil je echt niet anders meer. PoorBoys, Dodo Juice, Monello of Mothers bieden allemaal kwalitatief betere producten aan!

Anyway; een DAP is altijd een toegevoegde waarde omdat je er relatief snel veel resultaat mee kan boeken. Persoonlijk vind ik een Rotary nog fijner werken, maar daar moet je veel voorzichtiger mee zijn (met name op plastic delen als bumpers) omdat je de lak veel makkelijker kan beschadigen.

Ik heb zelf het gehele PoorBoys assortiment, alle Dodo Juice waxen, Monello polijstmiddelen en nog enkele andere losse producten. Alles werkt prima. Polijsten doe ik met Smartpads van Monello omdat de Kompressors naar mijn mening te snel stuk gaan. Apparaten zijn de DAP900 (dual-action)en de PRO900 (rotary). Doeken heb ik een kist vol, maar de fijnste zijn wat mij betreft Monello en PoorBoys.
PimNoordhof
Mod virus alert!
Mod virus alert!

09 dec 2011, 09:04

Monello ben ik ook zeer tevreden over, alleen gebruik ik dit puur voor het grof polijsten en fijn polijsten. Pads gebruik ik ook van Monello, gaan naar mijn idee langer mee. Om de auto af te werken gebruik ik meestal Swissvax producten. Enig nadeel hiervan is dat het duur in aanschaf is. Maar het eindresultaat is altijd subliem! Vooral het reinigen en voeden van lederen bekleding is Swissvax geweldig. :D
Voor de rest gebruik ik ook wel redelijk vaak dodo juice, is ook een prima product en ruikt ook altijd lekker :P
Simoni
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

09 dec 2011, 16:18

Zoals al eerder aangehaald zijn er inderdaad redelijk prijzige producten onder de Meguiar's reeks, sommige werken wel maar aan die prijs zijn er goede betaalbare alternatieven.

Zoals Pim zegt is Swissvax super maar daar betaal je ook redelijk wat voor.

Kijk zeker eens uit naar merken zoals Auto Finesse of Werkstät, beide zeer eenvoudige reeksen waarmee een knap resultaat behaald kan worden.

Je mag me ook altijd een mailtje sturen voor gedetailleerde info.[email protected]
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

09 dec 2011, 16:28

Ik heb nu enkele waxen van Meg's, 3 waxen van PB en 6 waxen van Dodo gebruikt en mijn ervaring is het volgende;

Megs vind ik de minste van de drie..
Qua verwerking en uitpoetsen zijn de Dodo's het fijnste, maar qua glans kan er tot dusver niets tippen aan de normale PB Natty's Paste wax. Die is wel lastig uit te poetsen vind ik zelf, maar het resultaat is er dan ook el naar

Polijstmiddelen van Monello vind ik in vergelijking met de PB's producten meer stoffen maar een net wat beter resultaat geven met minder polijstactie
sammax
Mod virus alert!
Mod virus alert!

09 dec 2011, 18:24

ik gebruik vooral producten van Dodo Juice, Poorboys en Carpro
ik ben ook begonnen met meguiars en begon op een gegeven moment ook wel zin te hebben in iets beter.

als je een goede wax zoekt zou ik absoluut voor een lekkere Dodo wax gaan. de auto glims echt heerlijk na een paar laagjes Supernatural Hybrid(heeft ook een lekker lange standtijd, 4-6 maanden).
ik heb ook andere waxen geprobeerd van PB en Collinite maar ik kom toch altijd weer terug bij DJ.
de shampoo's zijn ook echt heerlijk van DJ, en ze werken ook lekker zuinig.
voor de banden ben ik erg tevreden over DJ Tyromania en PB Bold n Bright.
doeken vind ik van PB het fijnst.
en dat polijsten zou ik nog even achterwege laten. maak je auto eerst maar eens mooi met echt goede spullen, als je dan nog niet tevreden bent zou je kunnen gaan denken aan een DAP.
kleien is ook erg belangrijk en dat doe ik altijd met DJ Supernatural klei en Born Slippy of poorboys Spray and Wipe.
probeer eens wat sampeltjes te regelen en probeer vanalles. dat is de enige manier om erachter te komen wat je lekker vind werken. van DJ kun je bijvoorbeeld kleine potjes wax kopen om te proberen.
Afbeelding
PimNoordhof
Mod virus alert!
Mod virus alert!

09 dec 2011, 19:09

Ik zie dat Simoni ook starterskits van Swissvax aanbied, leuk kerstcadeautje voor jezelf. Kun je de glans van Swissvax ervaren :D :P
Nick.
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

09 dec 2011, 19:42

Meguiars heeft zeker wel erg goed spul in het gamma vind ik. Je zult alleen naar de Pro-line moeten. De "oude" Megs #80 en #83 voor het polijsten bijvoorbeeld zijn echt top. Heb hier ook de SSR'en staan van Poorboys, maar die werken lang zo fijn niet vind ik.
Ook voor wax heeft meguiars erg goede hardwax. Ik heb zelden fijnere wax gebruikt dan de Megs #16. Makkelijk aanbrengen, makkelijk uitpoetsen, super glans en blijft maanden en maanden zitten. Alleen de Colllinite 476s vind ik net zo fijn, verder heb ik geen wax meer nodig.

Meguiars is in Nederland gewoon erg duur. In Amerika kost het slechts een kwart van wat het hier kost dus is de prijs/kwaliteit zeer zeer goed. Het gaat hier alleen een paar keer over de kop en dat wordt snel vergeten.
Geldt overigens voor heel veel detailing spul, zo niet alle. Kijk naar het merk Mothers bijvoorbeeld... Koop je in de VS voor een habbekrats, hier betaal je er best goed geld voor. Hier zien velen het als een goed merk, in Amerika koop je het in de supermarkt. Wat niet wil zeggen dat het niets is, maar er zijn in mijn ogen veel betere spullen te krijgen voor hetzelfde geld.

Zelfde geldt ook voor Poorboys bijvoorbeeld. Koop je daar een liter SSR voor 12 dollar op ebay, koop je hier nog geen tube voor.
Wat ik dus maar wil aangeven is dat veel mensen naar de prijs kijken, want wat duur is moet ook goed zijn. Zo werkt het zeker voor deze producten lang niet altijd. Een groupbuy zou een oplossing zijn ;).

Iedereen heeft z'n eigen werkwijze en producten en zweert daarbij. Het is alleen even uitzoeken wat je nu fijn vindt werken en welke producten. De producten die ik fijn vind kan een ander zich misschien totaal niet in vinden en logisch ook. Dat zul je dus voor jezelf moeten bepalen.
320d touring
BBQ hulpkok

09 dec 2011, 20:19

Als je wat meer spulletjes nodig hebt is dit ook een goed en voor mcguiars veel goedkoper adres (eigenaar Tim Horner):

www.cleanyourcar.co.uk
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

09 dec 2011, 23:54

Rick, als je wil mag je bij mij best alle PB's producten komen proberen :)
Eventueel ook Monello polishes, Dodo waxen, De Dap en Pro900 en alles wat er in mn kisten zit...
Rickster
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 dec 2011, 01:52

Echt top allemaal! wat een clubgevoel hier :lol:
Davy ik zou graag is met je meekijken hoe je de SSR1, 2 en 3 aanbrengt :)

Ik ga morgen bestellen, heb een leuk lijstje!!
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 dec 2011, 02:43

Je bent van harte welkom om een keer te komen poetsen en helpen :)
Rickster
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 dec 2011, 02:49

:-))
Rickster
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 dec 2011, 02:50

dubbel :bier
Laatst gewijzigd door Rickster op 10 dec 2011, 02:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Rickster
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 dec 2011, 02:50

dubbel :bier
Laatst gewijzigd door Rickster op 10 dec 2011, 02:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”