De hobby die 'detailen' heet...

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 okt 2011, 09:58

Als je je auto ongeveer elke week wel een keer wast, dan is foamen vrij overbodig :roll: :roll: Ik persoonlijk vind dat na het foamen het wassen wel makkelijker gaat, maar je kunt je afvragen of de extra moeite en tijd van het foamen dat waard is als de auto toch al niet heel vies is.

Bij gevallen als dat van WJ helpt het natuurlijk wel degelijk :roll: :P
speedy
NMC Legend
NMC Legend

23 okt 2011, 10:02

die auto was ook echt goor ja :shock:
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 okt 2011, 11:24

mossel schreef:Ik had begrepen dat je na het kleien altijd moest polijsten door "micro marring" daarna een glaze en dan wax ? maar je kan dus ook kleien en daarna waxen?
Dat is wel het beste, maar ook het meest tijdrovende, en daarom dat veel mensen de stappen polijsten en glazen overslaan. Ook al brengen die juist de "natte" glans terug
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 okt 2011, 11:54

GreyCooperS schreef:Op de 1 na laatste foto? nog rest druppels of steenslag? :|
laatste... WJ likes bumperkleving.... :lol:

Ik was toch best enthousiast over dat Foamen, je merkt dat het wassen toch wel wat makkelijker gaat dan, en het heeft inderdaad een hoge FUN-factor :mrgreen: :D

@Sam, thnx voor de tip :D gelukkig zijn mijn eigen velgen bij lange na niet zo ernstig vervuild :P ik heb het Iron-X gewoon als wanhoopsdaad maar eens geprobeerd op de redelijk verpauperde velgen van WJ, en was toch best te spreken over het resultaat :P
mossel
One wheel wonder
One wheel wonder

23 okt 2011, 12:27

Voor die velgen. Toevallig deze week achter gekomen. Kreeg de vervuiling er niet vanaf met 2 soorten velgenreiniger en Iron-X. In mijn ooghoeken een BBQ reiniger gespot. dit op de velgen gesprayed... en verdomd het werkte als een tiet.

Alle vervuiling er in no time af
sammax
Mod virus alert!
Mod virus alert!

23 okt 2011, 18:49

Afbeelding
staat toch leuk he 8)

als jeje velgen schoon moet maken met bbq reiniger zou ik toch de auto wat vaker wassen.

ik maak ze altijd met een washandschoen van de action met het restje shampoo schoon.

zelfs zo worden ze schoon:

Afbeelding
Afbeelding
jstuyts
Mod virus alert!
Mod virus alert!

26 okt 2011, 22:11

ParklaneS schreef:Nou gaat wel goed komen denk ik zo :

Afbeelding

En mooi weer gaat ook goed komen 8)
Ben benieuwd of je de shampoo wat vindt. Ben er persoonlijk wel weg van... :mrgreen:

Foamen is vooral smakelijk, en iedereen staat je gek aan te kijken als je het aan het doen bent. Hoe je hem ook wast, je auto wordt toch wel schoon als je hem met de hand was, met of zonder foamen. Waar het vooral om gaat is dat het grove vuil van de auto weg is voordat je er met de washandschoen overheen gaat. Als het vuil er nog opzit en je gaat er dan overheen soppen, dan heb je 'meer' kans op krassen, en dan dus met name de swirls.

Ik doe het to be honest ook niet elke keer omdat ik het veel werk vind en niet elke zin heb, maar het scheelt absoluut en je lak blijft langer goed.

Waar je wel even mee moet uitkijken is dat als je de verhouding van water en schoonmaakmiddel te hoog maakt (dus te veel middel erin doet) je kans hebt dat je een normale waxlaag er in één keer vanaf trekt. Daar is het middel te sterk voor, spreekt hier iemand uit ervaring... :s
ParklaneS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

27 okt 2011, 11:22

Shampoo is prima, hoewel ik weinig vergelijkingsmateriaal heb. Het schuimt niet al te gek en geeft meteen na het drogen al een mooie glans. Zal na de bush-rit wel weer moeten wassen 8) , dan kan ik zien wat het doet ná een goede waxbeurt ipv ervoor.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

27 okt 2011, 16:27

Waar koop je eigenlijk de klei?
En dan bedoel ik niet een webshop met een levertijd van 3weken maar gewoon een winkel waar ik kan binnenstappen ;-)
Zaterdag ist mooi weer en zondag wil ik pronken :p hahaha
Duss.. iemand die weet of er in de buurt van Nijverdal iets te halen is? :mrgreen:
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
chessboard
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

27 okt 2011, 16:55

zelfde vraag maar dan in de buurt van Den Bosch of Eindhoven.
Wil ook aan de slag
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 okt 2011, 17:27

Carclean levert binnen de dag of twee.. Maar dat wordt moeilijk voor zondag dan ;)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

27 okt 2011, 18:43

BMX schreef:Waar koop je eigenlijk de klei?
En dan bedoel ik niet een webshop met een levertijd van 3weken maar gewoon een winkel waar ik kan binnenstappen ;-)
Zaterdag ist mooi weer en zondag wil ik pronken :p hahaha
Duss.. iemand die weet of er in de buurt van Nijverdal iets te halen is? :mrgreen:
Kom zaterdag maar naar weert - mag je mijn laatste blok Meguiars klei voor nop hebben, kun je hier lopen poetsen. Koen komt ook deze kant op om te sleutelen :)
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

27 okt 2011, 18:52

Ben opt moment in de buurt van Nijverdal.. schoonouders hè :P
Anders was ik wel ff een stukje vlaai komen eten komen poetsen

[EDIT]
Ik heb even verder gekeken dan mijn neus lang is en op de site van meguiars website gezocht naar dealers.. heb me een mooi setje gekocht met 160gram klei, handdoek en een soort van snelwax..
Ben hard aant werk geweest en morge kan iedereen t eindresultaat zien :D
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
jstuyts
Mod virus alert!
Mod virus alert!

30 okt 2011, 21:52

BMX schreef:Ben opt moment in de buurt van Nijverdal.. schoonouders hè :P
Anders was ik wel ff een stukje vlaai komen eten komen poetsen

[EDIT]
Ik heb even verder gekeken dan mijn neus lang is en op de site van meguiars website gezocht naar dealers.. heb me een mooi setje gekocht met 160gram klei, handdoek en een soort van snelwax..
Ben hard aant werk geweest en morge kan iedereen t eindresultaat zien :D
Pica's!!!
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 okt 2011, 21:55

Na de bushrit is dr maar weinig van over :(
vanochtend wel een mooi beeld.. allemaal (bijna) uniforme druppels over de hele auto.. daar heb ik wel een foto van.. alleen foon is leeg dus kan niet uploaden :( morge weer :)

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”