De hobby die 'detailen' heet...

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

26 aug 2011, 22:25

Foto's komen zondag of maandag :wink: Wim maakt die vast wel bij street custom .
Ga eerst in de wax zetten morgen.
sammax
Mod virus alert!
Mod virus alert!

26 aug 2011, 22:51

@koenv: nog meer besteld? :s
begint het virus toe te slaan?

@speedy: lekker he die gladde lak als je klaar bent met de dap? 8)
wax opbrengen gaat met een net gepolijst oppervlak ook een stuk soepeler moet ik zeggen.
welke dap heb je genomen en met welke producten heb je gepolijst?
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

26 aug 2011, 23:01

Dap 900 met die monello starters kit .
Een stuk of 7 pads incl de hele kleine pads en back plate .
Koenv
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 aug 2011, 08:13

sammax schreef:@koenv: nog meer besteld? :s
begint het virus toe te slaan?
Ik moest nog tape, apc, emmers, grit guard, extra flessen, nog wat doeken etc.

Als het goed is heb ik nu alles :D
R53 MCS HB / Pepper White
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 aug 2011, 14:36

Shag schreef:doe mij 's wat van die metal polish! :mrgreen:
kom maar een keer langs sjakie ;) :P
Clubhouse
Garlic Chef

27 aug 2011, 15:06

Welke glaze heb je gebruikt?
Heb je deze ook met de DAP aangebracht? Zoja op welke snelheid?
sammax
Mod virus alert!
Mod virus alert!

27 aug 2011, 20:10

glaze doe je op standje 2-3 met een rode zwarte of gouden pad
Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

27 aug 2011, 20:32

Ik doe de PoorBoys BlackHole idd op de zwarte pad, standje 2

Waxen is echt het fijnste met de hand, daar ga ik de DAP niet voor gebruiken.
Enkel Polijsten, Glazen en eventueel sealen
Phantom
Nieuw Lid
Nieuw Lid

28 aug 2011, 10:12

Zelf gebruik ik altijd Meguiars producten. Vind het allemaal goed spul en nog voor een redelijke prijs.
Het enige waar ik niet positief over kan zijn is de Quick Clay Starter Kit, deze maakt bij het geringste vuil klinke krassen! Echt een dikke afrader dus!
Voor de rest heb ik nog geen problemen gehad met andere producten, valt wel op dat er overal een parfum in zit wat er zoet ruikt.
PimNoordhof
Mod virus alert!
Mod virus alert!

28 aug 2011, 12:56

Phantom schreef:Zelf gebruik ik altijd Meguiars producten. Vind het allemaal goed spul en nog voor een redelijke prijs.
Het enige waar ik niet positief over kan zijn is de Quick Clay Starter Kit, deze maakt bij het geringste vuil klinke krassen! Echt een dikke afrader dus!
Voor de rest heb ik nog geen problemen gehad met andere producten, valt wel op dat er overal een parfum in zit wat er zoet ruikt.
Mequiars zijn ook fijne producten, over de Quick clay kit zorg dat je auto echt al goed schoon is voordat je gaat kleien anders krast dat idd erg.

Stel je ook even voor in het Who are you topic word altijd even op prijs gesteld. :)
Phantom
Nieuw Lid
Nieuw Lid

28 aug 2011, 13:16

PimNoordhof schreef:
Phantom schreef:Zelf gebruik ik altijd Meguiars producten. Vind het allemaal goed spul en nog voor een redelijke prijs.
Mequiars zijn ook fijne producten, over de Quick clay kit zorg dat je auto echt al goed schoon is voordat je gaat kleien anders krast dat idd erg.

Stel je ook even voor in het Who are you topic word altijd even op prijs gesteld. :)
Ik had hem ook goed schoongemaakt maar toch kraste het. Ik denk eerder dat het een product is waarvoor je eerst een paar uur moet voorbehandelen voordat je het daadwerkelijk goed kan gebruiken naar mijn mening.

Heeft eigenlijk iemand ervarin met het Ultimate pakket van Mequiars?

Ik heb me al voorgesteld in het Who Are You sub-forum maar daar is mijn topic verwijderd, waarom? Geen idee. Ik wacht op het antwoord van een Moderator.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 aug 2011, 13:21

Phantom schreef: Ik had hem ook goed schoongemaakt maar toch kraste het. Ik denk eerder dat het een product is waarvoor je eerst een paar uur moet voorbehandelen voordat je het daadwerkelijk goed kan gebruiken naar mijn mening.
Het kleien ís juist zélf een voorbehandeling. Denk toch dat het ergens in de methode fout gaat, want ik heb zowel de Caly kit van Meg's gebruikt alsook andere claykits, maar nooit krastte het.
Phantom
Nieuw Lid
Nieuw Lid

28 aug 2011, 13:24

frankie schreef:
Phantom schreef: Ik had hem ook goed schoongemaakt maar toch kraste het. Ik denk eerder dat het een product is waarvoor je eerst een paar uur moet voorbehandelen voordat je het daadwerkelijk goed kan gebruiken naar mijn mening.
Het kleien ís juist zélf een voorbehandeling. Denk toch dat het ergens in de methode fout gaat, want ik heb zowel de Caly kit van Meg's gebruikt alsook andere claykits, maar nooit krastte het.
Volgens Mequiar moet je ervaar de auto wassen. Dit versta ik onder voorbehandeling. (Ik begrijp wat je bedoeld hoor)
Tuurlijk zal de fout bij mij liggen want ze zullen geen producten op de markt brengen die juist krassen veroorzaken maar toch vind ik het een ''gevaarlijk product'' aangezien je er zo snel krassen mee krijgt.
sammax
Mod virus alert!
Mod virus alert!

28 aug 2011, 17:59

Ligt toch echt aan jezelf dan. Voordat je gaat kleien was jeje auto eerst grondig en de hardnekkige vervuiling klei je dan weg. Als er dan zand in de klei komt omdat jeje auto niet goed genoeg gewassen hebt, kan die klei er ook niks aan doen. Je moet trouwens de klei en de plek die je aan het kleien bent goed nat houden met claylube, als je dat niet doet schuur je ook te hard over de lak. Ik heb zelf die claykit van megs ook gebruikt en die is perfect.
Ik gebruik nu DJ Supernatural klei met Born Slippy of PB spray&Wipe.
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

28 aug 2011, 18:03

heb idd nooit een kras gehad met die klei en vind het super werken, sta elke keer versteld van hoe makkelijk het werkt en welk resultaat je krijgt 8)
verkeerd gebruik zou ik dan ook zeggen :?

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”