De hobby die 'detailen' heet...

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jul 2011, 23:45

Thnx Pim :D

Zo, vanavond vast begonnen aan mn project voor morgen.... Ford S-max die de laatste 40.000 kilometer geen waxlaagje meer heeft gehad, :oops:
omdat ie verstoten werd door de MINI :lol: opzich is de lak zelf niet heel smerig, de auto is vrijwel elke week nog gewassen... maar met inmiddels 150.000 km op de teller, zit er erg veel teer, hars, en andere meuk op. vanavond toen het eindelijk droog was vast begonnen met wassen en ontharsen van een deel van de wagen. morgen de rest ontharsen, kleien, handmatig polijsten en waxen... interieur doe ik van t weekeind wel weer... :lol:
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 jul 2011, 22:25

Zo vandaag van 8:30 tot 18:00 nog even flink doorgewerkt aan de Ford. in totaal een half uurtje 'pauze' genomen, feitelijk ben ik dus vandaag nog 9 uur bezig geweest. met de 3 uurtjes die ik gisteravond al had gedaan maakt dat een totaal van 12 uur stevig doorwerken... :s :P maar het resultaat is er dan ook naar :D 8)

zoals ik al zei zat het meeste werk in het ontharsen en ontteeren van de auto... mn moeder parkeerd em nog regelmatig onder de bomen bij haar werk (liever de Ford als de MINI trouwens :P ) en mn vader rijd er inmiddels zo'n 700-1000 km per week mee, dus de teer, co2 aanslag en dergelijke waren behoorlijk aanwezig :|

Gisteren dus begonnen met wassen van de auto en de velgen, hierna begonnen met het ontharsen van de auto.

hier ben ik vanmorgen mee verder gegaan. daarna de gehele auto behandeld met bug&tar remover. was hard nodig.... :P

vervolgens de auto gekleid met de quick detailler en clay bar. Toen begonnen met het polijsten. hiervoor heb ik Super Resin Polish van Auto Glym gebruikt samen met de witte hand polishing pad van Monello

na het polijsten van de auto nog even een laagje van mn NXT tech 2.0 wax eroverheen, en de auto voelde werkelijk zo zacht en gladjes als babybilletjes :D

het enige wat er nu nog op zit is een belachelijke hoeveelheid steenslag... :evil:

Zoals ik gisteravond begon:

Afbeelding
Afbeelding

toen ik gisteren half 11 stopte gaven de lampjes een best leuk effect :lol:
Afbeelding

En even wat vlakken verdeeld, om de verschillen in stappen te zien...
Afbeelding

Deel van de gebruikte middelen:
Afbeelding

en het streepje wat er over de motorkap liep na het verwijderen van de tape... helaas zijn mijn fotografie kwaliteiten ronduit beroerd, waardoor het eigenlijk niet duidelijk zichtbaar is op de foto... met het eigen oog was het verschil tussen; gewassen, gekleid, gepolijst en gewaxed erg goed zichtbaar.. :D

Afbeelding

ondertussen begon het behoorlijk door te regenen.. :P Leve de carpoort :D
Afbeelding
de wind zorgde er voor dat het ook een stukje onder de carpoort te regenen, na het polijsten gaf dat wel een gave beading 8)
Afbeelding

en het uiteindelijke resultaat :D ik ben zelf erg tevreden... 8)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
moet nu een andere keer alle glazen delen nog ontharsen e.d. en het interieur goed ondr handen nemen, met het leer voeden enzo...
maar dat komt van t weekeind wel ofzo... :P
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 jul 2011, 22:45

Wow, dat heb je serieus aangepakt! :shock: Resultaat is echt super! :icon_top:

Ik blijf zo'n S-MAX trouwens een erg strakke auto vinden, zeker in deze uitvoering. 8)
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

25 jul 2011, 22:56

Top resultaat man 8) wat vond je van de polish van autoglym ?
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 jul 2011, 23:05

Thnx Guys :D

@ Daiel, door jou kreeg ik de kriebels ook eens te gaan polijsten.... :lol: op jou aanraden dus die SRP besteld en het werkt echt heel prettig 8)
Wat een mega diepe glans zit er nu op die auto zeg... en zooooo super smooth 8) :P
Tijntjuh
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 jul 2011, 23:54

Sjees, dit heb je weer lekker gedaan Mark!!
Zal je vader vast super blij mee zijn :wink:
D0X
One wheel wonder
One wheel wonder

27 jul 2011, 00:07

Wehe, als jullie het zo leuk vinden, heb ik nog wel een R56S in de aanbieding die toe is aan wat TLC. 8)
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jul 2011, 12:31

Thnx Martijn! 8) :D

@ DOX weet je wat dat kost :p :P
D0X
One wheel wonder
One wheel wonder

27 jul 2011, 16:16

Het hoeft ook niet gratis.
PimNoordhof
Mod virus alert!
Mod virus alert!

28 jul 2011, 23:06

@MIni Cabrio.

Mijn complimenten!! :icon_top: Staat er echt weer MEGA gaaf bij!! Je hebt goed de smaak te pakken zie ik wel, dit was ook wel een hele mooie kleur om te Detailen gave bak!!

Greetzz Pimmetjeh. :mrgreen: :D
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 jul 2011, 14:10

Thnx Pim!!:D

t was inderdaad een heel 'eervolle' kleur om weer tot leven te wekken 8) was veel werk, maar geeft onwijs veel voldoening :D
sammax
Mod virus alert!
Mod virus alert!

29 jul 2011, 19:16

oke, ik heb 2 weken geleden belooft dat ik een test zou doen met de DJ Tyromania op de trims.
nou heb ik de mini al gedaan terwijl ik geen goede camera bij de hand had dus ik heb er geen foto's van gemaakt.

dus dacht ik, laat ik maar eens een test doen met de tyromania op die auto.
hier dus een verslagje van 5 minuten werk.

Afbeelding
Allereerst een foto van het "speeltje" lak ziet er nog redelijk uit omdat ie niet door de wasstraat kan :D

Afbeelding
het testobject, al schoongemaakt met PB APC 1:8

Afbeelding
pot tyromania in de aanslag 8)

Afbeelding
50/50

Afbeelding
helemaal en nagewreven met een natte doek. (ziet er op de foto een beetje grijzig uit maar in het echt is het echt diepzwart!

Afbeelding
en de beading 8)
Afbeelding
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 jul 2011, 15:01

ziet er goed uit!! :D

Mooie beading inderdaad 8)
GreyCooperS
Forum Junky

30 jul 2011, 16:08

nice 8)

En mooie bak ook! :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 aug 2011, 09:31

PimNoordhof schreef:Vd week zal ik ook even een mooie fotoverslagje en een stukje tekst maken over een BMW 330D met M-Pakket die ik volledig ga behandelen. :)

Keep the Mini's nice and clean :yeah
Zeg Pim, komt er nog een mooie verslag... :lol:
of was je niet tevreden over het resultaat dat je het niet durft te posten?? :P

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”