De hobby die 'detailen' heet...
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht

(ik heb helaas aleen nog steeds geen polijstspullen
)
ik wil niet commercieel worden, maar alles is mogelijk hoorMartiio schreef:Heb je wel eens een rode mini helemaal gepoetst?mini cabrio schreef:ZALLIGG!!!!!!!!!!!!!!!!!!
zo zie ik een MINI graag
ik ben ook graag aan het poetsen, het liefst worden alle auto's elke week gewassen bij mij thuis...
en waxen etc doe ik natuurlijk ook graag...
laatst voor het eerst eens gekleid... wat is dat zalig zeg... was een 12 jaar oude auto, en die knapte er echt super van op
de rest van onze auto's nog neit gedaan, die zijn nog te nieuw...
maar ik houd ook wel van de details, dus alles streep en kalkloos, bandjes netjes glimmend, leer goed opgepoetst, alle vegen van het plastic af etc... ik kan er graag een hele zondag mee bezig zijn...
ik vind het gewoon ontspanning en leuk om te doenen ja het is meestal ook wel heerlijk om bij te komen van een zware nacht...
![]()
![]()
je bent zeker niet de enige dus!!Purmerend - Hoofddorp is geen wereld reis toch?

(ik heb helaas aleen nog steeds geen polijstspullen

- Martiio
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wie heeft het over commercie vriend? Gab? Maatje?mini cabrio schreef:ik wil niet commercieel worden, maar alles is mogelijk hoorMartiio schreef:Heb je wel eens een rode mini helemaal gepoetst?mini cabrio schreef:ZALLIGG!!!!!!!!!!!!!!!!!!
zo zie ik een MINI graag
ik ben ook graag aan het poetsen, het liefst worden alle auto's elke week gewassen bij mij thuis...
en waxen etc doe ik natuurlijk ook graag...
laatst voor het eerst eens gekleid... wat is dat zalig zeg... was een 12 jaar oude auto, en die knapte er echt super van op
de rest van onze auto's nog neit gedaan, die zijn nog te nieuw...
maar ik houd ook wel van de details, dus alles streep en kalkloos, bandjes netjes glimmend, leer goed opgepoetst, alle vegen van het plastic af etc... ik kan er graag een hele zondag mee bezig zijn...
ik vind het gewoon ontspanning en leuk om te doenen ja het is meestal ook wel heerlijk om bij te komen van een zware nacht...
![]()
![]()
je bent zeker niet de enige dus!!Purmerend - Hoofddorp is geen wereld reis toch?
(ik heb helaas aleen nog steeds geen polijstspullen)

- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht

ik zal eens kijken
nja, PM me maar ff wat je wil dan...Martiio schreef:Wie heeft het over commercie vriend? Gab? Maatje?mini cabrio schreef:ik wil niet commercieel worden, maar alles is mogelijk hoorMartiio schreef:
Heb je wel eens een rode mini helemaal gepoetst?Purmerend - Hoofddorp is geen wereld reis toch?
(ik heb helaas aleen nog steeds geen polijstspullen)

ik zal eens kijken

- BigD
- Winnaar v/d "oranje pylon"
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
in het afterparty topic 'poets shoot' staan de resultaten van het poetsbeurtje afgelopen woensdag die Martijn (martiio) en ik hebben gedaan 

- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- BigD
- Winnaar v/d "oranje pylon"
Bericht
en ff geen goede foto's van eerdere beurten maar hier wat foto's van auto's die ik recente nog wel heb gedaan
de meeste foto's die ik heb mag ik hier niet tonen omdat het watermerk reclame zou kunnen zijn maar toch een paar gevonden
een Jag heb ik een tijdje geleden ook nog gedaan
leuke auto's om te doen
van het ouderlijk gezag
jammergenoeg niet meer foto's van gemaakt die dag
wel veel moeite gehad met de motorkap pfff

twingo van mn nichtje(vind renault een vervelende lak hebben om wat voor reden dan ook?

ook krasverwijderen is lache, zo zag de motorkap van een collega's auto eruit een maand naar ik heel zn auto had gedetailed

dan na een uurtje of anderhalf hobbiën heb je dit weer

en natuurlijk de beemer, na 15 jaar nog mooi in de lak
ook het leer daarbij mooi onderhande genomen. Met leerreiniger/vet van een meubelzaak

zo hobby ik maar wat aan zeg maar
vind het gewoon geweldig om te doen en je blijft leren
Greetz BigD
nog geen tijd gehad voor mn eigen auto goed onderhande te nemenjstuyts schreef:En BigD, heb je je auto al gedetaileD? Ben wel benieuwd naar het resultaat... Ga morgen een Jaguar doen, zal me wat worden...

van het ouderlijk gezag

twingo van mn nichtje(vind renault een vervelende lak hebben om wat voor reden dan ook?

ook krasverwijderen is lache, zo zag de motorkap van een collega's auto eruit een maand naar ik heel zn auto had gedetailed

dan na een uurtje of anderhalf hobbiën heb je dit weer

en natuurlijk de beemer, na 15 jaar nog mooi in de lak

zo hobby ik maar wat aan zeg maar

Greetz BigD
the F56 story of Brenda
- Sven
- Volledig MINI minded!
Bericht
Cool Danny!
Ik vind het echt gaaf om te zien en zou willen dat ik hetzelf ook zo goed zou kunnen....
Ik ben ermee begonnen, maar naast regelmatig wassen kom ik niet veel verder dan eerst kleien en dan (meerdere dunne) waxlagen
Nu hebben wij thuis een Passat die er verder goed uitziet, maar in het lcht heeft ie toch wel wat van die ''swirls'' (vorige eigenaar)
Waarmee kan ik dat het beste VEILIG als amateur poetser wegkrijgen?
Ik heb weleens iets oer scratchX 2.0 gehoord, maar er zoooveeel te koop?
Ik vind het echt gaaf om te zien en zou willen dat ik hetzelf ook zo goed zou kunnen....
Ik ben ermee begonnen, maar naast regelmatig wassen kom ik niet veel verder dan eerst kleien en dan (meerdere dunne) waxlagen

Nu hebben wij thuis een Passat die er verder goed uitziet, maar in het lcht heeft ie toch wel wat van die ''swirls'' (vorige eigenaar)
Waarmee kan ik dat het beste VEILIG als amateur poetser wegkrijgen?
Ik heb weleens iets oer scratchX 2.0 gehoord, maar er zoooveeel te koop?
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
inderdaad gaaf Danny 
@ sven, als het echt alleen om swirls gaat kan je het beste swirlX gebruiken volgens mij, ScratchX is meer voor het verwijderen van ' lokale lakimperfecties'. even opgezocht in me Meguiars boekje...

@ sven, als het echt alleen om swirls gaat kan je het beste swirlX gebruiken volgens mij, ScratchX is meer voor het verwijderen van ' lokale lakimperfecties'. even opgezocht in me Meguiars boekje...

- jstuyts
- Mod virus alert!
Bericht
Twee weken geleden was de Audi R8 van m'n pa aan de beurt. Wat er onder andere is ondernomen om hem weer in tip top staat te krijgen staat hieronder, al was hij eigenlijk niet echt in slechte staat, weinig km's, staat altijd binnen, en pas een jaar oud, maar onderhouden moet ie toch worden dus tja... dan maar detailen.
Gebruikte producten:
- Super snow foam, gehele auto eerst gefoamed alvorens te beginnen met het wassen
- Autoglym schampoo conditioner voor het wassen
- i4Detailing droogdoek (naar mijn mening de allerbeste die er bestaat)
- PB elastic clay icm PB spray&wipe om te kleien
- Monello serie (inizio, mezzo en finale) icm Lake Country pads op een DAP900, uitwrijven met de microvezel doeken PB deluxe mega towels. Auto heeft een paar uur onder een boom gestaan, daarna direct gewassen, maar er bleven wat vlekjes (wat lijkt op kalkvlekken) achter, die er natuurlijk wel uitgekregen met het polijsten, net als een vogelpoep rest op de motorkap achter, was al ingebrand, maar er helemaal uitgekregen.
- PB Black Hole
- PB Natty's Blue, met de hand ingewreven (werkt echt 100x beter dan met een pad inwrijven, uitwrijven is daardoor ook een eitje, en bijna arousing om met je handen zo'n auto in te wrijven, haha...). Ik heb nog weinig ervaring met andere producten, word eens tijd dat ik wat anders ga proberen om te kijken wat er nog meer op de markt is.
- Interieur houd ik al sinds de aankoop bij, was dus niet heel erg spannend om het weer nieuw te krijgen omdat het nog altijd nieuw is. Ik zweer bij Swissvax Leather Cleaner en Conditioner. Duur, maar echt z'n geld dubbel en dwars waard. Natuurlijk ook stof gezogen, dashboard etc is ook allemaal van leder en dus ook behandeld met het topspul van Swissvax. Alle onderdelen zijn verder schoongemaakt zoals navigatiescherm, klokkenwinkel etc. Interieur, zoals tapijt en matten, is gestoomt
- Tyre Dressing van Autoglym (opzich heel tevreden mee, wanneer het op is ga ik verder kijken, misschien is er wel wat beters te vinden hier. Wel opgesmeerd met de Meguiars Tyre Dressing Applicator, echt een uitvinden, glans is veel mooier, je gebruikt minder en je handen worden zo goed als niet vies, top!)
- Voor het kunststof van Swissvax de kunststof reiniger en conditioner. Ook echt fantastisch spul, helemaal super!
- Ramen van binnen en buiten uiteraard schoongemaakt met Fast Glass van Autoglym, icm microvezeldoek van autoglym. Daarna met RainX behandeld.
- Motorruimte slechts met een microvezeldoek schoongemaakt, ruimte is bijna volledig dicht, dus heel vuil wordt deze eigenlijk niet, alle ruiten natuurlijk ook schoongemaakt.
Hieronder een deel van de foto's van de behandeling, beslaat voor, tijdens en na foto's, chronologisch geplaatst.
Alle foto's heb ik met m'n iPhone 4 gemaakt, mede ook om te testen hoe HDR werkt. Ga later nog wel een keer met de spiegelreflex aan de gang...

Bedankt voor het kijken!
Gebruikte producten:
- Super snow foam, gehele auto eerst gefoamed alvorens te beginnen met het wassen
- Autoglym schampoo conditioner voor het wassen
- i4Detailing droogdoek (naar mijn mening de allerbeste die er bestaat)
- PB elastic clay icm PB spray&wipe om te kleien
- Monello serie (inizio, mezzo en finale) icm Lake Country pads op een DAP900, uitwrijven met de microvezel doeken PB deluxe mega towels. Auto heeft een paar uur onder een boom gestaan, daarna direct gewassen, maar er bleven wat vlekjes (wat lijkt op kalkvlekken) achter, die er natuurlijk wel uitgekregen met het polijsten, net als een vogelpoep rest op de motorkap achter, was al ingebrand, maar er helemaal uitgekregen.
- PB Black Hole
- PB Natty's Blue, met de hand ingewreven (werkt echt 100x beter dan met een pad inwrijven, uitwrijven is daardoor ook een eitje, en bijna arousing om met je handen zo'n auto in te wrijven, haha...). Ik heb nog weinig ervaring met andere producten, word eens tijd dat ik wat anders ga proberen om te kijken wat er nog meer op de markt is.
- Interieur houd ik al sinds de aankoop bij, was dus niet heel erg spannend om het weer nieuw te krijgen omdat het nog altijd nieuw is. Ik zweer bij Swissvax Leather Cleaner en Conditioner. Duur, maar echt z'n geld dubbel en dwars waard. Natuurlijk ook stof gezogen, dashboard etc is ook allemaal van leder en dus ook behandeld met het topspul van Swissvax. Alle onderdelen zijn verder schoongemaakt zoals navigatiescherm, klokkenwinkel etc. Interieur, zoals tapijt en matten, is gestoomt
- Tyre Dressing van Autoglym (opzich heel tevreden mee, wanneer het op is ga ik verder kijken, misschien is er wel wat beters te vinden hier. Wel opgesmeerd met de Meguiars Tyre Dressing Applicator, echt een uitvinden, glans is veel mooier, je gebruikt minder en je handen worden zo goed als niet vies, top!)
- Voor het kunststof van Swissvax de kunststof reiniger en conditioner. Ook echt fantastisch spul, helemaal super!
- Ramen van binnen en buiten uiteraard schoongemaakt met Fast Glass van Autoglym, icm microvezeldoek van autoglym. Daarna met RainX behandeld.
- Motorruimte slechts met een microvezeldoek schoongemaakt, ruimte is bijna volledig dicht, dus heel vuil wordt deze eigenlijk niet, alle ruiten natuurlijk ook schoongemaakt.
Hieronder een deel van de foto's van de behandeling, beslaat voor, tijdens en na foto's, chronologisch geplaatst.
Alle foto's heb ik met m'n iPhone 4 gemaakt, mede ook om te testen hoe HDR werkt. Ga later nog wel een keer met de spiegelreflex aan de gang...

Bedankt voor het kijken!
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Onze sponsors