Pagina 1 van 1
ALTA versus Milltek
Geplaatst: 26 jun 2008, 22:54
door Zijlboot
Ik heb via de groupbuy de MIlltek uitlaat gekocht maar ik heb ook net de ALTA 3´´exhaust besteld.
Ondanks de goede berichten over de Milltek denk ik er toch over om de ALTA onder de MINI te zetten.Deze lijkt me beter de gassen weg te krijgen, er zitten geen hele haakse bochten in.
Ik ben alleen bang dat de ALTA veel kabaal gaat maken, ik begreep dat de Milltek dit minder of niet heeft.
Momenteel heb ikeen works uitlaat onder de MINI zitten.
Zijn er mensen met ervaring met de ALTA uitlaat?
Geplaatst: 26 jun 2008, 23:27
door Berthil
Op het Duitse techniek forum is iemand geweest die diverse uitlaten heeft getest door er gewoon een drukmeter in te schroeven. De Milltek had daarbij de minste tegendruk. Een Alta zat daar volgens mij niet bij. Bij de Milltek loopt het in twee pijpen weg met ronde bochten wat niet echt haaks te noemen is.
Het is wat moeilijk te zien op de Alta foto maar het lijkt er op dat het maar één pijp is en ik zie daar een hoek van véél meer dan 90 graden? Ik denk ook dat de diameter van de Alta niet groter zal zijn dan de twee pijpen samen van de Milltek.
Het spruitstuk is eigenlijk bepalend voor de herrie, als dat een meer open spruitstuk is gaat de auto pas echt herrie maken, ook met een Works uitlaat (vraag maar aan Hans).
Als ik trouwens mijn Mini echt ga preppen voor het circuit gaat de accu de kofferbak in en verdwijnt die bak in het midden om plaats te maken voor een uitlaat die rechtdoor gaat à la R56. Dan komt er ook plaats voor een echte diffusor.
Geplaatst: 26 jun 2008, 23:53
door Mini Poeper
Berthil schreef:Als ik trouwens mijn Mini echt ga preppen voor het circuit gaat de accu de kofferbak in en verdwijnt die bak in het midden om plaats te maken voor een uitlaat die rechtdoor gaat à la R56.
Dat lijkt mij inderdaard het beste, gewoon een rechte pijp naar achteren. Wat accu betreft kun je twee van kleintjes overwegen die je dan aan de zijkanten plaats (als mogelijk in vak voor de achterlichten of half erin).
Mischien dat je aan één kleintje ook genoeg hebt. Je moet dan meer rekening houden met wat je doet. Dus gebruik van radio, airco, lampen e.d. -> van te voren uitzetten voor je motor uitschakeld en boel pas aanzetten als motor tijdje loopt.
Geplaatst: 05 aug 2008, 23:16
door Zijlboot
Eindelijk de beslissing genomen, het wordt de ALTA,maar dan de R56. De accubak gaat in de kofferruimte en de ALTA 3" pijp gaat gewoon recht naar buiten toe.

Dit lijkt me de meest ideale situatie en ben ik eindelijk af van al die gekke bochten.
Geplaatst: 06 aug 2008, 12:52
door Hans
Hmm. ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet

en vooral wat voor geluid het maakt.. want een R56 met een Alta maakt nou niet echt veel kabaal..
Maarja jij heb ook een turbo

(neem je die zwarte uitlaat die bij Beek ligt?)
Geplaatst: 06 aug 2008, 13:26
door turbootje
Hai Mark,
Ik had je topic even gemist... Ik heb -onder mijn R56- een Alta uitlaat en die bevalt me prima! Sinds we de truc met het water hebben uitgehaald maakt ie ook nog lekkere plopjes.
Maaij heeft hem onder zijn r56 gehaald, maar die maakte ook veeeel meer kabaal dan de mijne (misschien zat hij tegen z´n carroserie aan?)
Suc6 ermee en tot meetz.
Groetjes,
Karin
Geplaatst: 06 aug 2008, 21:22
door Zijlboot
Hans schreef:Hmm. ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet

en vooral wat voor geluid het maakt.. want een R56 met een Alta maakt nou niet echt veel kabaal..
Maarja jij heb ook een turbo

(neem je die zwarte uitlaat die bij Beek ligt?)
Nee de chrome van Beek. Er zit nu een chrome works onder en ik vond dit het meest in lijn passen. Echt veel kabaal hoeft hij van mij niet te maken, en naar aanleiding van ons mooie treintje naar Breda en de goede verhalen van turbootje zijn mijn verwachtingen hoog gespannen van deze uitlaat.
