Pagina 1 van 1
Verlaging
Geplaatst: 26 jul 2007, 13:33
door Fred
Ik weet het, er zijn al meerdere topics over bezig.
En toch open ik een nieuwe
Ik wil graag weten wat de beste combinatie is voor mijn one. Ik heb geen sportonderstel, en zou graag sportveren steken.
Nu heb ik al veel horen boffen over eibach en H&R. Maar wat met de schokdempers? De basic dempers die er nu onderzitten zullen me probs opleveren met andere veren denk ik (schokken?).
Heeft iemand ervaring met koni FSD schokdempers? En zijn die niet te duur

.
Share your wisdom ...

Geplaatst: 26 jul 2007, 13:36
door Nexus
Koni FSD pakken als je
niet gaat verlagen, die zijn gemaakt voor de originele veren.
Als je schokbrekers en veren perfect op elkaar afgestemd wil hebben moet je een set coilovers (/schroefset) kiezen. ($$$)
Alleen veren: Beek bijv. verkoopt Apex en Eibach maar er zijn veel merken te krijgen voor de MINI. Daarvoor echt even in de andere topics kijken

Geplaatst: 26 jul 2007, 13:40
door Fred
Ah ok, dus koop je gewoon een pack zoals eibach pro kit ofzo?
Nieuwe vraag ervaringen ...

Geplaatst: 26 jul 2007, 13:51
door Nexus
Een coilover is wel duur, KW bijvoorbeeld begint bij 1000 euro. Moet 't ook nog ingebouwd worden. Bilstein gaat richting de 2k.
Met alleen verlagingsveren kun je voor 200 E al klaar zijn. En dat kan ook prima zijn, is maar net wat je zoekt. De Eibach veren zijn bij Beek 270 euro inclusief inbouw.
http://beekautoracing.nl/newmini.php
Geplaatst: 26 jul 2007, 14:01
door coendek
koni schroefsetje...

Geplaatst: 26 jul 2007, 14:11
door Ralph-cooper
Coen, waar kwamen mijn veren ook alweer vandaan?
Geplaatst: 26 jul 2007, 14:35
door coendek
bij mijn mannetje
geen merk... maar custom gedraait

Geplaatst: 26 jul 2007, 14:47
door Ralph-cooper
die was vroeger betrokken bij de rallywereld toch?
Geplaatst: 26 jul 2007, 15:58
door coendek
Ralph-cooper schreef:die was vroeger betrokken bij de rallywereld toch?
nog steeds..
Geplaatst: 26 jul 2007, 22:02
door Cooperdriver
@ Fred
Het is precies zoals Nexus zegt, er zijn meerdere oplossingen.
Ik heb zelf op een Cooper (R53) een setje H&R veren ( 2,5 à 3 cmverlaagd) met een sport onderstel Plus.
Ligt niet TE laag ziet er met aero dorpels mooi uit en het is niet TE hard. Ik vind ook dat de auto rustiger (minder deinen) ligt, vooral bij hobbels in bochten.
Maar het blijft altijd een kwestie van smaak, persoonlijke ervaring en niet te vergeten EURIES €€€
Succes met de keuze.
Geplaatst: 27 jul 2007, 15:06
door Fred
Schroefset is me te duur, en het is ook niet de bedoeling hem laaaaaaaaaaaaaaaag te leggen. Gewoon lekker sportief op zijn wielen staan.
Dan ben ik mss best af met een verlaginsset + schokdempers? à la eibach pro kit ofzo?
Geplaatst: 27 jul 2007, 15:28
door Berthil
Als je toch nieuwe schokdempers neemt is het aan te raden toch een klein beetje meer uit te geven voor een schroefset, dat voorkomt teleurstelling en wederom montagekosten als je de verlaging niet bevalt met alleen veren/vaste schokdempers.
Ik zie regelmatig tweedehands setjes staan, als je zoiets op de kop kan tikken ben je voor een leuk bedrag meteen klaar.
Geplaatst: 27 jul 2007, 15:42
door hansie
(minder deinen) ligt, vooral bij hobbels in bochten
teveel deinen = te weinig demping...in principe nix met de vering te maken.De energie verookzaakt door de uitgaande slag van de veer moet goed door de demper worden verwerkt.
Een 3cm verlaagde auto heeft 3cm minder veerweg maar ook dempingsweg(=tijd). De demper moet dus in minder tijd dezelfde impact verwerken en dus stuggere dempers noodzakelijk. Vaak gaan de banden erg tekenen/rullen als de dempers het niet bij kunnen houden (banden gaan als demper werken en worden te heet)
Rij zelf vaak (vlotjes) op slechte wegen en gebruik dan veel van de veerweg, bij mij geen verlaging anders verlies ik wegcontact.
Een zachte auto moet je netter/rustiger door een bocht sturen : insturen, voelen dat hij zich zet en alleen maar bij uitkomen rustig gas begeven.
Is vaak nog sneller ook....