Pagina 1 van 2
Heeft iemand ervaring met Ziptuning?
Geplaatst: 08 mei 2007, 09:45
door minimaus
Ik ben van plan m'n Mini One te laten tunen bij Ziptuning.
Ik wil graag weten wat jullie ervaring is bij dit tuningsbedrijf?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Geplaatst: 08 mei 2007, 09:53
door coendek
beter ga je naar beektuning.. die kent inmiddels mini's op zijn duimpje... weet niet wat je bij ziptuning betaald maar bij beek 325 euro...
succes!
Coen
Geplaatst: 08 mei 2007, 10:16
door minimaus
Bij Zip betaal je 399 maar ze beweren meer pk's (128) en Nm (173) uit je auto te halen.
Geplaatst: 08 mei 2007, 11:17
door coendek
ja dat beweren ze jah!!
IK zou naar beek gaan maar ieder zijn ding
Coen
Geplaatst: 08 mei 2007, 11:32
door Mini Poeper
Ik vind de website van Ziptuning te flashy.
Tuurlijk scheelt het als een tuningbedrijf een modern en professioneel ogende site heeft, maar naar mijn mening moet zo'n bedrijf zich bezighouden met tunen (en verbeteren van hun producten) van auto's.
Komt daarbij dat ze al tuning hebben voor de R56, terwijl de grotere tuningbedrijven (MTH, Lohen, M7, etc) nog niet of net wel de tuning klaar hebben. Zo'n bedrijfje als Ziptuning zal 'm dan al wel hebben...

Geplaatst: 08 mei 2007, 11:38
door iDarkDesign
Als je het nou deze week nog laat doen, kom dan zaterdag naar de testbankdag in Den Haag. Leggen we alle grafieken naast elkaar en zien we wat ziptuning precies geeft aan PK's en Nm.
iDD
Geplaatst: 08 mei 2007, 11:43
door Berthil
Wat er zoal uit de One/Cooper te halen is met chiptuning is zo langzamerhand wel bekend.
De opgegeven waarden van Ziptuning zijn optimistisch, vooral het koppel.
Beek is 70 euro goedkoper en gespecialiseerd in de Mini, de keus lijkt me dan snel gemaakt.
Geplaatst: 08 mei 2007, 12:42
door Knuckles
ik heb voorheen een Seat Leon gereden en op het Seat forum waren de meningen nogal verdeelt. Mede doordat de mensen die hun auto daar hebben laten chippen nooit een rollenbanktest hebben gedaan. Voor hun gevoel was er wel degelijk vermogenswinst alleen is dit nooit gemeten.
Dus precies wat iDD zegt: Laat m chippen daar en ga naar de testbank bij Beek. Meten is weten.
Aan de andere kant, als je dan toch nog naar Beek gaat kan je beter meteen daar laten chippen. Ben je goedkoper uit en weet je zeker dat het klopt ! Ik weet zo 3-2-1 niet waar die topic staat over Beek, maar met de zoekfunctie kom je volgens mij ook wel end toch ?
Geplaatst: 08 mei 2007, 12:57
door iDarkDesign
Ik heb persoonlijk Superchip tuning bij braspenning laten doen. Ben daarom ook zeer benieuwd wat er nou uitkomt.
iDD
Geplaatst: 09 mei 2007, 09:17
door Ferdinand
ha i darikdesign,
mijn braspenning MCS (model 2004) met superchip haalde bij Fredriks (dunojet) 178 wielpk.
groet, ferdinand
Geplaatst: 09 mei 2007, 10:10
door iDarkDesign
Dan zou ik zwaar teleurgesteld zijn. Ik weet niet wat jij met je MCS hebt laten doen bij Braspenning? Ik heb Superchip, Pulley, luchtfilter en uitlaat laten vervangen.
iDD
Geplaatst: 09 mei 2007, 10:33
door k33z
178 wiel pk's is toch prima?
Geplaatst: 09 mei 2007, 10:43
door iDarkDesign
Niet echt als de standaard opgave 170 PK is. Dan vind ik 8 PK winst erg weinig.
iDD........
Geplaatst: 09 mei 2007, 10:53
door k33z
De 170 pk is het vermogen in het motorblok, dus exclusief de verliezen in de versnellingsbak e.d.
Een rollerbank meet het vermogen aan de wielen en rekent daarna door de verliezen te meten het vermogen in het motorblok uit.
De 178pk is het vermogen op de wielen, dus inclusief de verliezen. Ik weet niet zo goed wat de verliezen zijn, maar 178 wiel pk's staat denk ik wel gelijk aan 200+ pk in het motorblok.
Geplaatst: 09 mei 2007, 11:30
door iDarkDesign
Als je het zo uitlegt ok. Daar kan ik mee leven.
iDD