Pagina 1 van 1

Koeling / lekke klep R50

Geplaatst: 15 mar 2014, 11:41
door nwro
Hallo allemaal,
Net even een compressie test gedaan en cilinder 4 valt laag uit tov de andere. Waarschijnlijk dus een lekke klep.
Nu had ik al begrepen dat cilinder 4 minder koeling krijgt. Is hier ook iets aan te doen?

Re: koeling / lekke klep R50

Geplaatst: 15 mar 2014, 11:45
door BMX
Daar is niets aan te doen, je kan een koudere thermostaat nemen... Als is niet iedereen daar positief over...
Het makkelijkste dat je nu kan doen is een nieuwe cilinderkop.

Re: koeling / lekke klep R50

Geplaatst: 15 mar 2014, 11:57
door nwro
Bedankt voor je reactie. Je noemt een nieuwe kop, is revisie een optie? Mits de oude nog in redelijke staat is natuurlijk :D

Re: koeling / lekke klep R50

Geplaatst: 15 mar 2014, 12:12
door BMX
Meestal is het een soort ruilhandel. Dus je levert je oude in en koopt een gereviseerde.
Je kan altijd Sampimpmini, Spenki of VDG benaderen voor wat zij nog hebben liggen.

Re: koeling / lekke klep R50

Geplaatst: 15 mar 2014, 12:47
door nwro
Goed om te weten. Helaas heb ik zelf geen tijd om het te doen. Hij staat nu bij de garage. Maandag weet ik meer

Re: koeling / lekke klep R50

Geplaatst: 21 mar 2014, 17:31
door franklyn85
Even inhaken ik rij al tijden met de 75gr thermostaat maar heb daar tot nu geen nadelige gevolgen van.

Bij de aanschaf van mijn getunede kop dat is 30k terug

Voordeel is wel dat mijn thermostaathuis rubber langer goed blijft die was gewoon steeds verbrand en losgelaten in het inlaat kanaal

Re: koeling / lekke klep R50

Geplaatst: 21 mar 2014, 18:03
door Daveke
Men keek er dacht ik niet helemaal positief tegenaan vanwege het feit dat de thermostaat zelf de bottleneck is, maar dat weet ik niet zeker

Re: koeling / lekke klep R50

Geplaatst: 21 mar 2014, 18:08
door franklyn85
Ja jij bedoelt de plastic behuizing die is gewoon waardeloos :-) ik kreeg vrij snel lekkages ookal vijlde we de opstaande randjes weg.

Nu geen prob gehad hopelijk blijft dat zo

Re: koeling / lekke klep R50

Geplaatst: 11 apr 2014, 08:43
door nwro
Uiteindelijk was het dus een verbrande klep. Ook cilinder 3 was niet echt top dus volledige kop revisie. Verder waterpomp, multi riem en rollen en krukasdemper/wiel vervangen. Behoorlijke klus maar ik ga er van uit dat hij er nu weer even tegen kan :-)
Bedankt voor de reacties