Bosch 550cc vraag

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Freakaziot
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Bosch 550cc vraag

01 jan 2014, 17:03

Beste mensen,

Ik heb een vraagje betreft de Bosch 550cc injectoren.
Een vriend van mij zit in de Porsche handel en kan goedkoop een setje regelen die ook op de mini past (de zelfde als van beek)
Nu heb ik een 1e gen jcw pakket op mijn cooper zitten, dus nog de gele injectoren (330cc)
Kan ik nu de 550cc injectoren er op laten zetten, ecu laten tunen bij van Beek zonder verdere problemen?
Ik ben in de toekomst wel van plan een 15% pulley er op te laten zetten maar 1 ding te gelijk.

Mvg Ramon
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

Re: Bosch 550cc vraag

01 jan 2014, 17:59

Waarom zou je willen beginnen met andere injectoren? In combinatie met je huidige set-up zijn 550's niet nodig. Hij kan prima worden afgesteld met de 330's die je nu hebt.
Als je de 550cc's plaatst zul je sowieso software op maat moeten laten schrijven. Ik zou eerst andere mod's doen en als alle "hardware" gemonteerd is pas de 550's monteren en software op maat laten schrijven. Wat zijn je plannen qua tuning-mods?
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
Freakaziot
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

01 jan 2014, 18:22

Liefst zou ik naar 220pk willen met een poelley, luchtfilter en software. De injectoren kan ik voor 75 euro nieuw krijgen.
De injectoren neem ik dan mee naar beek.
De mini word gebruikt voor woonwerk verkeer.
Er was mij verteld dat na de mods grotere injectoren beter voor de levensduur was.
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

01 jan 2014, 18:36

Met alleen een 15% pulley, luchtfilter en software zul je de 220 pk waarschijnlijk (net) niet halen. Als je niet van plan bent een andere nokkenas te monteren dan zou ik hem gewoon laten afstellen met je huidige injectoren. Die volstaan nog voldoende en het scheelt je bovendien behoorlijk wat geld. Met alleen de aanschaf van 550cc injectoren ben je er namelijk nog niet. Er moet dan ook software op maat worden geschreven en dat is een stuk prijziger dan hetgeen Beek rekent voor de standaard software van hun stage 2 (of 3). Software op maat is natuurlijk altijd het beste (met of zonder 550cc's), maar de vraag is of je de meerprijs daarvan ervoor over hebt.
Laatst gewijzigd door Brightness op 01 jan 2014, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
Freakaziot
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

01 jan 2014, 22:02

Ik heb nu op papier +/-200 pk, door mijn jcw (light pakket)
Op verschillende fora wordt gezegd/beweerd dat je injectoren al op hun max zitten met een 15% pulley, of iedergeval buiten de safe-zone zit met de 380jcw injectoren.
Nu ik dus nog op 330 zit, leek mij het verstandiger (goedkoop) 550 te bestellen en dan 15 of 17% pulley met software richting de 220 tegaan.
Nu van Beek op hun website meer cooper s vergelijkingen geeft dan jcw, ben ik benieuwd wat voor de jcw de mogelijkheden zijn.
Ik had ze al een paar x een mail gestuurd, alleen. Nog geen reacties.
Heeft iemand ervaring met zijn jcw?
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 jan 2014, 10:22

Het is trouwens gewoon Beek ipv Van Beek.

Ik heb met catcam, 17%, GP IC en software nog steeds m'n standaard injectors. Dat is redelijk over de safezone, maar ik rij dan ook niet constant bovenin m'n toeren. Hiermee draait ie dan rond de 230pk. Grotere injectoren staan wel op het lijstje, maar niet eerder dan van het voorjaar.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
griendar
4 op een rij!
4 op een rij!

02 jan 2014, 12:38

Heeft geen zin ik heb zelf een JCW R53 kost gewoon te veel voor het aantal PK wat je er bij krijgt
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 jan 2014, 14:47

mushrop schreef:Het is trouwens gewoon Beek ipv Van Beek.
best veel mensen die dat consequent verkeerd doen he. :roll:
Freakaziot
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

02 jan 2014, 17:02

Het is ok Niet simpel Klaas van Vuuren en beek racing :lol:

Ik heb vanuit Zwitserland een Jcw upgrade kit voor een schijntje gekocht.
Dus dat ga ik er eerst maar in knutselen.

Het is wel interessant dat veel mini tuners vanuit de U.S.A wel al na een pulley en software al gelijk aan de injectoren beginnen veel mini2 forum mensen
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

02 jan 2014, 17:44

Tja, dat heeft te maken met duty cycles, als je wil weten hoe het zit - het is te lezen in het How To topic.
Freakaziot
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

06 jan 2014, 12:46

De kit zit er op (shakeit)

Alleen zit ik met het volgende probleem, alle bmw/mini dealers. Van Amsterdam,Utrecht, Haarlem en wat zuster vestigingen hebben nogal wat moeite met het kunnen updaten van de software.
Sommige kunnen het überhaupt niet en andere hebben de software niet los, want je krijgt 1 software cd per kit dus moeten ze het opnieuw bestellen. Wat mij raar lijkt, je bewaard toch alle software als dealer zijnde?

In ieder geval heeft iemand ervaring met een dealer die het wel doet?
Liefst regio Utrecht
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 jan 2014, 12:54

In princiepe is er geen softwareaanpassing nodig. Het verschil is zo goed als niet merkbaar en eigenlijk geldverspilling als je het later toch laat overschrijven.
Je kan beter nu al bij BAR langs gaan en laten tunen. Het aanpassen van de software kost namelijk daarna niets meer; je betaalt maar 1x.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Freakaziot
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

06 jan 2014, 13:05

BMX schreef:In princiepe is er geen softwareaanpassing nodig. Het verschil is zo goed als niet merkbaar en eigenlijk geldverspilling als je het later toch laat overschrijven.
Je kan beter nu al bij BAR langs gaan en laten tunen. Het aanpassen van de software kost namelijk daarna niets meer; je betaalt maar 1x.
OK, werken de 380cc injectoren + luchtfilter wel na behoren zonder de update?
Behaal je dan wel de pk's die je extra zou krijgen?

Edit: beek gebeld en de update van hun of OEM update is wel noodzakelijk anders gaan je zuigers er aan.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 jan 2014, 13:25

Idd, er moet sowieso een update plaatsvinden. Dan net zo goed met de 550cc en update van BAR toch?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”