Pagina 1 van 2

Geplaatst: 21 jan 2007, 20:26
door Mini Poeper
Toevallig! Ben net aan 't oriënteren naar remmenschijven en -blokken.
Niet dat ze al aan vervanging toe zijn, maar ik oriënteer alvast. :lol:
Het hoeft geen Big Brake Kit te zijn, aangezien het een One is en geen Cooper S waarbij ik die gedachte eerder zou hebben.

Op dit moment denk ik aan 't volgende:
- vóór Brembo schijven en blokken
- achter origineel BMW schijven en blokken (dealer mag ook wat verdienen)
- wellicht stalen remleidingen met vloeistof

Re: Upgrade voor de remmen.

Geplaatst: 21 jan 2007, 20:29
door iDarkDesign
coolneweurope schreef: Geboorde remschijven voor met race remblokken.
Geboorde remschijven achter.
Stalen remleidingen voor en achter.
Remvloeistof dot 5.1

Klinkt als een goede aanbieding. Zijn er reviews oid van deze sets? Ik was me ook al een beetje aan het orienteren op andere remmen en had eigenlijk in m'n achterhoofd een setje big brakes, maar als dat weinig uithaalt met deze...


iDD

Geplaatst: 21 jan 2007, 20:43
door Xanlle
Brembo schijven voor + red stuff blokkies kost dat niet iets van 150 euro? Ik vind 985 euro voor alleen schijven, blokjes en leidingen wat prijzig!? :roll:

Geplaatst: 22 jan 2007, 08:08
door Hans
Ik was voor Brembo schijven en ferodo DS2500 blokken en goodridge remleidingen rondom incl. montage en BTW geloof iets van €485,- kwijt bij Beek.. maar geen (andere) remschijven achter.. maar die zijn ook niet zo belangrijk..

Geplaatst: 22 jan 2007, 08:35
door Mini Poeper
Hans schreef:Ik was voor Brembo schijven en ferodo DS2500 blokken en goodridge remleidingen rondom incl. montage en BTW geloof iets van €485,- kwijt bij Beek.. maar geen (andere) remschijven achter.. maar die zijn ook niet zo belangrijk..
Zover was ik ook...

Re: Upgrade voor de remmen.

Geplaatst: 16 mar 2007, 10:10
door Jenkins
iDarkDesign schreef:
coolneweurope schreef:Geboorde remschijven voor met race remblokken. Geboorde remschijven achter. Stalen remleidingen voor en achter. Remvloeistof dot 5.1
Zijn er reviews oid van deze sets? Ik was me ook al een beetje aan het orienteren op andere remmen en had eigenlijk in m'n achterhoofd een setje big brakes, maar als dat weinig uithaalt met deze...iDD
Ook ik ben serieus benieuwd naar vergelijkende tests tussen Mini's standaard reminstallatie en die van tuners.

Anybody???

:D

Re: Upgrade voor de remmen.

Geplaatst: 11 apr 2007, 12:03
door Jenkins
Jenkins schreef:
iDarkDesign schreef:
coolneweurope schreef:Geboorde remschijven voor met race remblokken. Geboorde remschijven achter. Stalen remleidingen voor en achter. Remvloeistof dot 5.1
Zijn er reviews oid van deze sets? Ik was me ook al een beetje aan het orienteren op andere remmen en had eigenlijk in m'n achterhoofd een setje big brakes, maar als dat weinig uithaalt met deze...iDD

Ik ben serieus benieuwd naar vergelijkende tests tussen Mini's standaard reminstallatie en die van tuners.

Anybody???

:D
* BUMP *

Geplaatst: 11 apr 2007, 12:09
door k33z
Op mijn Mini heb ik verschillende remmen geprobeerd. Allereerst 3x de Formal schijven (originele schijven maar dan geboord) met ferrodo DS2500 blokken. Binnen een maand steeds de schijven krom, zelfs zonder dat ik er gekke dingen mee deed.

Daarna de Brembo schijven geprobeerd met ferrodo DS2500 blokken. Deze hielden het iets langer uit (ongeveer 1.5 maand) voordat ze krom waren.

Kortom, ik heb altijd problemen gehad met de remmen van mijn Mini.

Geplaatst: 11 apr 2007, 16:21
door Hans
Beter laten afkoelen, kees :wink:

Geplaatst: 11 apr 2007, 17:07
door Jenkins
k33z schreef:Op mijn Mini heb ik verschillende remmen geprobeerd. Allereerst 3x de Formal schijven (originele schijven maar dan geboord) met ferrodo DS2500 blokken. Binnen een maand steeds de schijven krom, zelfs zonder dat ik er gekke dingen mee deed.
Daarna de Brembo schijven geprobeerd met ferrodo DS2500 blokken. Deze hielden het iets langer uit (ongeveer 1.5 maand) voordat ze krom waren.

Kortom, ik heb altijd problemen gehad met de remmen van mijn Mini.
Kortom; AFBLIJVEN van die after market remsystemen!?!?!? :?
Lekker zeg; dacht dat Brembo een kwaliteitsmerk was. :? :? :?
En die JCW remsystemen dan? Hou houden die zich t.o.v. het standaard spul of (zelfs?) t.o.v. Brembo???


Of heeft Hans een punt; beter laten afkoelen!

Zo laat ik na een afremming (stoplicht dat je nééét niet zou gaan halen, bijvoorbeeld)
altijd de voetrem los en trek de handrem aan (op 'n helling) &
rij ik na een halve minuut stilstand een halve meter naar voren om de hitte van de remklauw niet op 1 plek van de schijf te laten inwerken.

Idee?

Geplaatst: 11 apr 2007, 17:17
door Sid
vind het beetje onzin,
zelf 3000km ofzo gereden met brembo schijven en ferodo blokken voordt ik mn mini inruilde: geen enkel probleem, remt prima. piept alleen maar dat weet je.

Geplaatst: 11 apr 2007, 17:42
door Jenkins
Sid schreef:vind het beetje onzin,
zelf 3000km ofzo gereden met brembo schijven en ferodo blokken voordt ik mn mini inruilde: geen enkel probleem, remt prima. piept alleen maar dat weet je.
OK. Thanks! :D

Afblijven dus.
:wink:

Geplaatst: 11 apr 2007, 19:51
door iDarkDesign
ik geloof dat er hier 15 ofzo mensen zijn die goede ervaringen hebben met aftermarket remmen. En dan eentje die problemen heeft gehad. Ik rij nu al ruim 30.000km met de standaard remmen en merk wel dat het minder wordt. Binnenkort ook tijd voor nieuwe blokjes dus.

iDD

Geplaatst: 11 apr 2007, 20:38
door Miniboard
Ik heb de Brembo GT Junior, dus met Brembo remklauw, Brembo-schijven en de Ferodo DS2500(Racing) remblokken + de Goodridge stalen remleidingen, voor/achter en dot 5,1 remolie.

De Works remt nog steeds perfect, al bijna 2 jaar lang 8).