Pagina 1 van 2
Iemand bekend met Racechip.de?
Geplaatst: 11 jun 2013, 20:50
door markchab
Ik ben nog steeds druk op zoek naar een sportieve Cooper S.
Nu heb ik er eentje gevonden waar ik vandaag bij heb gekeken. Deze heeft standaard 211pk maar door een chip is dit verhoogd naar 270PK!! Bijna 100 PK meer dan origineel.
Ik vroeg mij af of iemand het bedrijf
www.racechip.de kent. Ik vindt 100PK extra behoorlijk wat. Dit zal wel grote gevolgen hebben voor slijtage en problemen?
Deze chip zit er in die mini.
http://www.racechip.de/chiptuning/mini/ ... /index.php
Ik hoor graag meer over ervaringen en meningen!
Geplaatst: 11 jun 2013, 21:57
door spenki
Als het een R56 S is dan liet ik hem wel lekker staan.
Gaat niet goed komen denk ik met 270 pk.
Of er moet kwa motor veel meer aan veranderd zijn anders blijft het niet heel.
Geplaatst: 12 jun 2013, 09:07
door markchab
Bedankt voor je reactie.
Dat was ook het eerste wat ik dacht. Ik weet alleen dat de auto met Works tuning 211PK heeft.
De overige PK's komen van die Chip. Ik kan ook helemaal niks over deze chip op het forum vinden.
Het is een R56.
Ik ben benieuwd of er iemand mee bekend is.
spenki schreef:Als het een R56 S is dan liet ik hem wel lekker staan.
Gaat niet goed komen denk ik met 270 pk.
Of er moet kwa motor veel meer aan veranderd zijn anders blijft het niet heel.
Geplaatst: 12 jun 2013, 10:59
door speedy
ik liet hem ook staan

factory works heeft 211 pk (op papier)
en de works tuningkit haalt volgens mij de 200 nog niet

Geplaatst: 12 jun 2013, 11:24
door kroezeder
dit klinkt al vragen om een goede finaciele relatie met de plaatselijke dealer.
no go
suc6
Geplaatst: 12 jun 2013, 11:27
door Casper
Zou hem lekker laten staan. Als alleen de chip is aangepast en voor de rest niets is het vragen om problemen de rest is er niet op gemaakt dat vermogen. Dus lekker rondkijken staan genoeg mooie te koop. Mijn 2 cents are koop een kwalitatief goede basis auto en dan kan je upgrade wat je wilt maar dan koop je niet andermans fouten of verkeerde inschattingen niet

Geplaatst: 12 jun 2013, 13:20
door mushrop
mijn fJCW haalde op de bank 208pk, na tuning en grotere IC 238pk. Maar door de fantastische software die er toen opzat heeft 'ie dat maar 25dkm volgehouden waarnaar de turbo, het blok en de koppeling volledig aan gort waren met als gevolg een complete nieuwe motor, turbo en koppeling.
Tunen kan wel, maar dan bij een tuner die er verstand van heeft. ga je verder dan zeg 230pk dan zul je interne aanpassingen moeten gaan doen. 270pk zonder verdere aanpassingen is sowieso een doodvonnis voor je blok.
Turbo probleem
Geplaatst: 12 jun 2013, 19:18
door markchab
Bedankt voor jullie antwoorden en adviezen. De chip schijnt er nog niet meer dan een jaar op te zitten. Dus misschien valt de schade wel mee?
Ik ga morgen Beek eens bellen om te vragen wat ze hiervan denken en vinden. Ik denk dat die mensen het wel moeten weten.
Ik heb voor de rest geen idee wat er nog meer is aangepast. De auto komt uit Duitsland, waar alles erop en eraan is gebracht.
De auto liep in noodloop toen ik een proefrit maakte.
Na vandaag de dealer gesproken te hebben ben ik erachter wat het probleem is. Hij had het over een elektronische klep van de turbo. Deze gaan ze morgen vervangen.
Geplaatst: 12 jun 2013, 19:27
door MartijnGizmo
Dubieuze tuning, onbekende tuning-historie en tijdens de proefrit al problemen? Met een grote boog omheen lopen en lekker een ander exemplaar zoeken!

Keuring bij Beek?
Geplaatst: 12 jun 2013, 20:18
door markchab
Haha, dat klikt niet al te goed.
Ik ben benieuwd wat de bevindingen van Beek zijn.
Dat een auto op noodloop loopt, kan natuurlijk gebeuren, als er iets vervangen moet worden. En ik ben het met je eens, in een week kun je de boel al stuk maken.
Bestaat er een mogelijkheid om bij Beek een test uit te voeren? Compressie o.d.?
Ik zat er al over na te denken om daar langs te rijden voor een kleine keuring.
Ik weet niet hoe makkelijk dat bij die jongens is?
boris_brznjef schreef:Succes met de ellende gang.
Als een auto in noodloop is tijdens de proefrit is het toch een teken dat het niet jofel is.
Hiernaast kan je in een week al de boel stuk trappen bij slecht gebruik. Maar nogmaals het is niet mijn geld dat je weg gooit.Koop gewoon een fJCW en wees daar tevreden mee
Beek test
Geplaatst: 13 jun 2013, 20:25
door markchab
Helaas zit Beek morgen helemaal vol. Dus op die dag gaat een keuring of test dan niet lukken.
Ik ga morgen in ieder geval de auto bekijken zonder motorstoring en met een koude motor. Dan schijn je de meeste herrie te horen, mocht dit het geval zijn?
boris_brznjef schreef:als een getunede auto is noodloop gaat dan is het iets meer dan alleen iets vervangen. Compressie meting of een rollenbank test kan je inderdaad laten uitvoeren bij Beek net als een keuring van de staat van de auto verder. Ik weet alleen niet of de verkopende partij blij is als je een rollenbanktest laat doen.
Re:
Geplaatst: 16 jun 2013, 21:36
door biermagnaat
MartijnGizmo schreef:Dubieuze tuning, onbekende tuning-historie en tijdens de proefrit al problemen? Met een grote boog omheen lopen en lekker een ander exemplaar zoeken!

Dit. Morgen lekker een andere auto gaan bekijken.
