Nadat de koppakking voor de tweede keer lek is en ik twijfel over de kop te vervangen voor een andere (omdat deze waarschijnlijk haarscheurtjes heeft) kwam de gedachte op om een compleet nieuw (lees ander) blok aan te schaffen.. deze heeft tenslotte ook al 200.000 gelopen..
Auto is Cooper van 2002
Of toch de keuze maken voor alleen een andere kop...
Kopbouten, pakkingen, koeivloeistof en nieuwe olie kosten ook al 200...
Nieuwe kop gaat kosten? 150-250? Vandaar de gedachte om blok te vervangen... Kan in eigen beheer gedaan worden dus garagekosten tellen niet mee..
En heb er ook in "gevraagd" post van gemaakt
Iemand nog een compleet blok liggen en wil hier geen fantasie prijs voor hebben?
Hoor het graag !
R50 Cooper alleen kop of compleet blok vervangen?
- Birraio
- One wheel wonder
- Manick
- Sponsor
Bericht
Het idee is goed maar.... als je een ander blok weet te scoren hoe is de staat daar van, zit je dan niet mogelijk over 1 jaar of mess sneller met het zelfde probleem
wat is de oorzaak waar door de kopppakking voor de 2de keer lek is gegaan?
ik zou mogelijk toch de kop laten testen om te kijken wat er te redden valt en van daar uit verder kijken hoe of wat
en ja waar ik vraag tekens zet??? hoe komt het dat het voor de 2de keer de kop pakking lek is?
zou daar ook maar naar kijken mocht je alleen de kop vervangen
mvg
Manick
ik zou mogelijk toch de kop laten testen om te kijken wat er te redden valt en van daar uit verder kijken hoe of wat
en ja waar ik vraag tekens zet??? hoe komt het dat het voor de 2de keer de kop pakking lek is?
mvg
Manick
- Birraio
- One wheel wonder
Bericht
Hoi,
Huidige kop was compleet vlak en dus niet voor het vlakken of laten testen gekozen, ook ivm kosten (voor iedereen hier met goed bedoelde raad komt van dat was beter geweest etc.) als deze kop eraf gaat en dan gaan vlakken en testen ben ik denk ik op hetzelfde bedrag als dat ik een nieuwe / andere kop ga halen. Daarnaast is het waarschijnlijk dat als je hem test en het is niet de pakking maar de kop die scheurtjes heeft ik alsnog achter een kop aan moet.
Vandaar de optie om het blok te gaan wisselen. Wat ook meespeelt is dat de auto (en dus de motor) nu al 200.000 hebben gelopen.
Kop kost 200-250 (wat me nu aangeboden wordt) en dan kost een pakking, olie, koeilvloeistof, kopbouten etc ook nog eens 200, en dan moet er nog gesleuteld worden...
Compleet blok is al voor 500-600 aangeboden.
Vandaar de overwegingen!
Groeten
EH
Huidige kop was compleet vlak en dus niet voor het vlakken of laten testen gekozen, ook ivm kosten (voor iedereen hier met goed bedoelde raad komt van dat was beter geweest etc.) als deze kop eraf gaat en dan gaan vlakken en testen ben ik denk ik op hetzelfde bedrag als dat ik een nieuwe / andere kop ga halen. Daarnaast is het waarschijnlijk dat als je hem test en het is niet de pakking maar de kop die scheurtjes heeft ik alsnog achter een kop aan moet.
Vandaar de optie om het blok te gaan wisselen. Wat ook meespeelt is dat de auto (en dus de motor) nu al 200.000 hebben gelopen.
Kop kost 200-250 (wat me nu aangeboden wordt) en dan kost een pakking, olie, koeilvloeistof, kopbouten etc ook nog eens 200, en dan moet er nog gesleuteld worden...
Compleet blok is al voor 500-600 aangeboden.
Vandaar de overwegingen!
Groeten
EH
Manick schreef:Het idee is goed maar.... als je een ander blok weet te scoren hoe is de staat daar van, zit je dan niet mogelijk over 1 jaar of mess sneller met het zelfde probleem
mvg
Manick
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je kunt trouwens ook de kop van een R53 gebruiken. Die heeft hardere kleppen etc, maar is verder identiek.
- Birraio
- One wheel wonder
Bericht
Klopt! wil wel historie weten en zeker ervan zijn dat het blok idd goed is...
maar heb al paar reacties via de mail van als erg betrouwbaar zijnde gebruikers...
Hoe het de eerste keer gekomen is.. Hebben de auto vorig jaar juli gekocht en toen rook ie al iets naar koelvloeistof, bij het vervangen van de koppelingsplaten kwamen we een koelslang tegen die flink onder spanning stond... Mini wordt als tweede auto gebruikt en dan alleen voor leuke ritten.. dus wordt dan normaal warm en gelijk gas geven is niet mijn ding... hoef mezelf niet te bewijzen dat het gelijk rap van zijn plaats kan...
en zelf auto gek en behandel ze beide toch zoals het hoort.. maar begrijp je opmerking !
maar heb al paar reacties via de mail van als erg betrouwbaar zijnde gebruikers...
Hoe het de eerste keer gekomen is.. Hebben de auto vorig jaar juli gekocht en toen rook ie al iets naar koelvloeistof, bij het vervangen van de koppelingsplaten kwamen we een koelslang tegen die flink onder spanning stond... Mini wordt als tweede auto gebruikt en dan alleen voor leuke ritten.. dus wordt dan normaal warm en gelijk gas geven is niet mijn ding... hoef mezelf niet te bewijzen dat het gelijk rap van zijn plaats kan...

boris_brznjef schreef:compleet blok geeft je nog geen garantie dat dat blok goed is. Dus laat daar altijd een lektest doen en een compressiemeting. Dan weet je de stand van zaken van het blok.
En ik zou ook bij jezelf afvragen hoe de eerste keer gekomen is. Veel en snel gas geven bij koude motor?
- wall-e
- Volledig MINI minded!
Bericht

R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
volgens mij ook hier nog te koop voor een mooie prijs
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=30390
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=30390
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
Onze sponsors