Dag allen,
Ik zou graag een oliedrukmeter en een watertemperatuurmeter (die heb ik door de navigatie niet meer) (laten) inbouwen in mijn R53 (2002). De dealer heeft alleen de combinatie olietemperatuur en spanningsmeter en die zocht ik nu net niet, hoewel ik de manier waarop die ingebouwd worden wel mooi vind (onderaan achter je asbakje zeg maar)
Anyway, wie heeft er een tip/adres voor me?
Ik hoor het graag!
Groetjes,
Jean-Paul
Oliedrukmeter en watertemperatuurmeter R53
- Jean-Paul
- 4 op een rij!
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Oliedruk is een fictief getal vanuit het chronopack.
Deze heeft namelijk geen oliedrukmeter.
Dus misschien kan je beter voor een olietemperatuurmeter gaan?
Koelwater zou je kunnen uitlezen vanuit je OBD-stekker met android of appel.
Deze heeft namelijk geen oliedrukmeter.
Dus misschien kan je beter voor een olietemperatuurmeter gaan?
Koelwater zou je kunnen uitlezen vanuit je OBD-stekker met android of appel.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
- Jean-Paul
- 4 op een rij!
Bericht
Dank voor deze reakties! Ik zal voor de volledigheid mijn meter-keuze wat toelichten:
1. watertemperatuurmeter: Ik vind het persoonlijk erg prettig om als ik in de file sta (helaas sta ik vaker in de file dan me lief is) m'n watertemperatuur in de gaten te kunnen houden. Van m'n BMW heb ik ooit, na een vakantie in Frankrijk de thermostaat, waterpomp en radiateur mogen laten vervangen (en dat was hopelijk de laatste nare ervaring, van vele, met te hoge koelwatertemperatuur) En ik geef toe; ik ben wat dat betreft een beetje ouderwets
(en ik heb geen smartphone...)
2. oliedrukmeter: Het gaat me er hier om dat ik een indicatie heb van hoeveel olie er nog in de motor zit. Niet speciaal voor mij, die peilstok zit zowat vast aan m'n hand, maar ik verwacht op korte termijn dat mijn autootje ook door m'n dochters gebruikt gaat worden. Ik heb, ondanks mijn voorbereidende oliepeilcontrolepreken, niet het idee dat die hier echt rekening mee gaan houden.
3. olietemperatuurmeter: lijkt me handig maar niet echt noodzakelijk (voor mij dan). En er is volgens mij maar plaats voor 2 metertjes...
4. spanningsmeter: tja, als m'n accu leeg is dan is het jammer. Het geeft iig geen "onherstelbare" schade dus die heb ik het minst nodig van allevier.
Voor wat betreft de oliedrukmeter; ik zag deze op de website van Beek:
http://www.minispeed.nl/product.php?id= ... 37&model=1
als die sensor er is zal er denk ik ook wel een meter voor zijn (althans, dat was mijn filosofie)
1. watertemperatuurmeter: Ik vind het persoonlijk erg prettig om als ik in de file sta (helaas sta ik vaker in de file dan me lief is) m'n watertemperatuur in de gaten te kunnen houden. Van m'n BMW heb ik ooit, na een vakantie in Frankrijk de thermostaat, waterpomp en radiateur mogen laten vervangen (en dat was hopelijk de laatste nare ervaring, van vele, met te hoge koelwatertemperatuur) En ik geef toe; ik ben wat dat betreft een beetje ouderwets

2. oliedrukmeter: Het gaat me er hier om dat ik een indicatie heb van hoeveel olie er nog in de motor zit. Niet speciaal voor mij, die peilstok zit zowat vast aan m'n hand, maar ik verwacht op korte termijn dat mijn autootje ook door m'n dochters gebruikt gaat worden. Ik heb, ondanks mijn voorbereidende oliepeilcontrolepreken, niet het idee dat die hier echt rekening mee gaan houden.
3. olietemperatuurmeter: lijkt me handig maar niet echt noodzakelijk (voor mij dan). En er is volgens mij maar plaats voor 2 metertjes...
4. spanningsmeter: tja, als m'n accu leeg is dan is het jammer. Het geeft iig geen "onherstelbare" schade dus die heb ik het minst nodig van allevier.
Voor wat betreft de oliedrukmeter; ik zag deze op de website van Beek:
http://www.minispeed.nl/product.php?id= ... 37&model=1
als die sensor er is zal er denk ik ook wel een meter voor zijn (althans, dat was mijn filosofie)
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Watertemperatuurmeter kun je beter met een Scangauge of andere OBD tool bekijken, kun je digitaal op de graad aflezen (plus 3 andere waarden, geen olietemp). Dus ik zou alleen voor oliedruk en olietemperatuur gaan.
Als je top of the line wil hebben en handig bent heb ik nog twee programmeerbare Innovate XD 16´s voor je met interface die temperaturen kan binnenhalen. Met twee PT 100´s kun je de twee temperaturen dan real time binnenhalen en zelf kleur van LEDs programmeren via PC. Hier meer info, lambda set is verkocht. Als je dat wil moet je even een PM sturen, wel wat werk om aan te sluiten en te programmeren.
Ziet er dan ongeveer zo uit.

Als je top of the line wil hebben en handig bent heb ik nog twee programmeerbare Innovate XD 16´s voor je met interface die temperaturen kan binnenhalen. Met twee PT 100´s kun je de twee temperaturen dan real time binnenhalen en zelf kleur van LEDs programmeren via PC. Hier meer info, lambda set is verkocht. Als je dat wil moet je even een PM sturen, wel wat werk om aan te sluiten en te programmeren.
Ziet er dan ongeveer zo uit.

- Jean-Paul
- 4 op een rij!
Bericht
Dit forum is weer een bron van inspiratie (en verwarring
), ik heb besloten dit project maar even te splitsen, eerst water, dan olie.
@Berthil: Die meters zien er supermooi uit maar ik denk dat dit wat teveel van het goede voor mij is. Ik ben nog uit de tijd van samen met m'n vader aan de LADA's (meervoud!) sleutelen. Maarrrr... ik heb even bij jou naar de Scangauge II gekeken en dat lijkt mij een erg leuk apparaat.
@Berthil & Boris: Is die Scangauge II echt een kwestie van uit de doos halen, stekker ergens aansluiten en instellen m.b.v. de handleiding? Zo ja, waar bestel ik zo'n ding? (voor een redelijke prijs)
@Boris: Het zijn er 2. 2 dochters. 2 auto's ...

@Berthil: Die meters zien er supermooi uit maar ik denk dat dit wat teveel van het goede voor mij is. Ik ben nog uit de tijd van samen met m'n vader aan de LADA's (meervoud!) sleutelen. Maarrrr... ik heb even bij jou naar de Scangauge II gekeken en dat lijkt mij een erg leuk apparaat.
@Berthil & Boris: Is die Scangauge II echt een kwestie van uit de doos halen, stekker ergens aansluiten en instellen m.b.v. de handleiding? Zo ja, waar bestel ik zo'n ding? (voor een redelijke prijs)
@Boris: Het zijn er 2. 2 dochters. 2 auto's ...

- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
Voor oliedruk moet je wel een sensor maken bij je filterhuis!boris_brznjef schreef:Het is uit de doos en aansluiten maar.Wil je wel helpen maar zelfs ik met 2 linker handen kon het
Ehmm tja lastig.Zou marktplaats proberen want Beek heeft ze niet meer vlgs mij.ebay zit je met extra import kosten
- Jean-Paul
- 4 op een rij!
Bericht
Hij staat op http://www.diagnoseapparatuur.nl voor 159 eurootjes, als hier morgen niets anders tussen staat ga ik die denk ik eens proberen.
Als ik er niet uit kom geef ik graag een gil
Als ik er niet uit kom geef ik graag een gil

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Onze sponsors