Net van de Dyno af gekomen...
Geplaatst: 09 nov 2006, 22:36
Eindelijk is heden avond onze groene gif kikker op de dyno (rollerbank) geweest, we hadden een paar problemen met de injectoren gehad.
het blijkt dat de standaard Cooper injectoren niet sneller kunnen inspuiten dan met een interval van 16ms waardoor wij dus brandstof te kort kwamen en de injectoren uiteindelijk defect gingen.
Effe injectoren van de S gepakt, stekker aangepast en bammmmm
9ms was uiteindelijk het beste resultaat.
Gemeten vermogen.....123 KW (164,9 DIN PK) aan de wielen en dat voor een omgebouwde MINI ONE, max. koppel bij 5700 rpm en het loopt door to maar liefst 7000 rpm. niet genoeg ! was de opmerking, laten we dan het toerental maar een verhogen naar 9000 voor de grap.....de uitslag kunnen we om redenen voor ons wel bekend
niet geven maar later zullen wij dit pas openbaar maken wel kunnen wij jullie zeggen ....>
160KW is geen probleem en dat zonder turbo en compressor. toch maar even de begrenser op 7000 gezet om het ook nog leuk te houden voor die clio-yjes welke zaterdag in onze klasse meedoen.
Hoe hebben we dit gedaan:
Luchtfilter: K&N downtube en openfilter, Cooper-S injectoren
Sparks: Denso VK22 en Magnecor 8,5mm leads, zuiger koeling, carter schotten met schuimpan, berg olie en bak koelers, vliegwiel ultralicht met Tilton koppeling en een andere krukas pouly.
Spruitstuk compleet met tussendemper en einddemper van Supersprint
Compressie verhoogt, zuigers aangepast (inkeping tegen het staan van de kleppen) software = DTA en last but not least nokkeas van Campower in belgie, deze is overigens stanndaard voor de Cup
Doelstelling voor de auto: snelste non-S ter wereld opbasis van het standaard motorblok
het blijkt dat de standaard Cooper injectoren niet sneller kunnen inspuiten dan met een interval van 16ms waardoor wij dus brandstof te kort kwamen en de injectoren uiteindelijk defect gingen.
Effe injectoren van de S gepakt, stekker aangepast en bammmmm
9ms was uiteindelijk het beste resultaat.
Gemeten vermogen.....123 KW (164,9 DIN PK) aan de wielen en dat voor een omgebouwde MINI ONE, max. koppel bij 5700 rpm en het loopt door to maar liefst 7000 rpm. niet genoeg ! was de opmerking, laten we dan het toerental maar een verhogen naar 9000 voor de grap.....de uitslag kunnen we om redenen voor ons wel bekend


Hoe hebben we dit gedaan:
Luchtfilter: K&N downtube en openfilter, Cooper-S injectoren
Sparks: Denso VK22 en Magnecor 8,5mm leads, zuiger koeling, carter schotten met schuimpan, berg olie en bak koelers, vliegwiel ultralicht met Tilton koppeling en een andere krukas pouly.
Spruitstuk compleet met tussendemper en einddemper van Supersprint
Compressie verhoogt, zuigers aangepast (inkeping tegen het staan van de kleppen) software = DTA en last but not least nokkeas van Campower in belgie, deze is overigens stanndaard voor de Cup
Doelstelling voor de auto: snelste non-S ter wereld opbasis van het standaard motorblok