Pagina 1 van 2

OMP veerpootbrug onder..

Geplaatst: 25 aug 2006, 17:37
door Hans
Vandaag de OMP onder erop gezet maar die was er binnen 5 min. er weer af :? Veel meer onderstuur en de DSC grijpt veel vaker in dan zonder.. Nee, dit gaat niet samen met het works onderstel. De voorkant is te stijf met dat ding zodat de auto niet kan zetten in een bocht!
Alleen boven gaat wel goed.
Hebben meer mensen hier last van?

Geplaatst: 25 aug 2006, 19:52
door Berthil
Ik heb er geen last van maar ik heb mijn verstelbare schokdempers achter ook harder staan dan voor. Het is een bekend fenomeen dat als de voorkant te stijf is er meer onderstuur is. Toen ik de OMP boven en onder er op het gezet met het standaard Cooper S SS+ onderstel had ik op een droog wegdek duidelijk minder onderstuur, maar op een nat wegdek duidelijk meer. De Proxys die ik nu heb, hebben ook duidelijk meer onderstuur dan de Dunlop Sport Maxx die ik eerst had. Blijkt weer dat het Works pakket goed op elkaar is afgesteld.

Heb je het op een droog wegdek geprobeerd, of een nat wegdek? Daar kan dus duidelijk verschil in zitten.

Geplaatst: 25 aug 2006, 20:07
door Hans
Droog, en ik heb er echt maar 5min. meegereden en ik wist het al.. het is zo duidelijk voelbaar bij de GP, en bij de cabrio was het echt een verbetering..

Geplaatst: 25 aug 2006, 22:25
door k33z
Ook ik heb meer onderstuur met de onderbrug op het nat. Op droog weer minder, zelfde bevindingen als Berthil.

Geplaatst: 26 aug 2006, 10:39
door Mini Poeper
Ik heb 't ook met mijn One, vraag maar aan Kaj.

Geplaatst: 26 aug 2006, 10:43
door CooperS-lightningblue
Maar op de GP zit achter aan de bovenkant alleen een stang, dan moet je er voor ook alleen boven hebben. Ik denk/weet bij wel zeker dat als je er aan de voorkant een aan de onderkant hebt en ook aan de achterkant dat hij superstrak stuurt! Ik weet alleen niet of die te krijgen zijn.

Geplaatst: 26 aug 2006, 11:44
door Maaij
Mini Poeper schreef:Ik heb 't ook met mijn One, vraag maar aan Kaj.
Denk ook dat het komt dat jij achter geen swaybar hebt zitten.

Geplaatst: 26 aug 2006, 11:58
door Mini Poeper
Maaij schreef:
Mini Poeper schreef:Ik heb 't ook met mijn One, vraag maar aan Kaj.
Denk ook dat het komt dat jij achter geen swaybar hebt zitten.
Ja, idd... :roll:
Met of zonder swaybar of strutbraces is de MINI gevoelig met kontzwaaien. 8)

Geplaatst: 26 aug 2006, 13:00
door Berthil
Als je de folder van de GP nakijkt kun je lezen dat de achterste kippenstok bij de GP er niet zit voor de chassis stevigheid, maar om te voorkomen dat bagage zich vrij verplaatst door de bagageruimte. Om te voorkomen dat deze tegen de voorstoelen schiet bij hard remmen. Pas als je kan zien hoe stevig die stang aan het chassis vast zit onder het kunststof kun je beoordelen of deze toch een bijdrage levert aan de chassis stevigheid.

Geplaatst: 26 aug 2006, 13:44
door MINIJCW
Met het JCW onderstel en de strutbrace kan ik maar 1 ding zeggen...KNALLEN >)

Afbeelding

Geplaatst: 26 aug 2006, 16:16
door Hans
Ik denk niet dat de kippenstok daar zit om bagage op te vangen.. ik zal vanavond even in het GP instructieboekje kijken, want dit heeft wel te maken met de stijfheid van de achterkant van de mini.. alles heeft een functie bij de GP maar dat heeft direkt te maken met het weggedrag van de auto zoals die grote carbonspoiler 40kg meer neerwaartse druk geeft.

Geplaatst: 26 aug 2006, 17:02
door MINIJCW
En toch dient die stang daar echt voor. Is volgens de europese wetgeving verplicht.

Geplaatst: 26 aug 2006, 18:16
door Mini Poeper
MINIJCW schreef:En toch dient die stang daar echt voor. Is volgens de europese wetgeving verplicht.
Zou best weleens kunnen, want de strutbars die te koop zijn voor achterin worden net achter de achterbank gemonteerd. Dus meer boven de achterwielen. De stang die in de GP zit, zit meer naar voren. Kan ook zijn dat BMW/MINI hierin een compromie heeft gevonden door verplichte stang ter bagageveiligheid én een strutbar ineen te construeren. Want de stang vindt ik voor als veiligheidsvoorziening weer ver achterin zitten. :roll:

Geplaatst: 03 sep 2006, 18:09
door iDarkDesign
Ik krijg de onderste moeren niet los! Boven zat er natuurlijk in 5 minuten op, maar ik heb nu al onder die auto liggen sjorren en duwen, maar ik krijg die bouten niet los... Morgen maar even langs de Quickfit kijken of zij me even willen helpen ermee.

Ik heb inmiddels ook al gereden met de veerpoot boven, nog niet echt iets gemerkt. Misschien omdat ie niet strak genoeg zit? Ik heb Berthil's advies opgenomen dat als de motorkap niet meer in lijn is met de andere body dat zit ie te strak. Dus ik hoop dat ie nu goed zit.

iDD

Geplaatst: 04 sep 2006, 13:53
door Mini Poeper
Monteer de strutbrace, zet 'm vast (korter aandraaien, NIET langer) en dan kun je 'm een heeeeeeeeel klein beetje strakker zetten. Zodat de wielen overdreven gezegd / \ gaan staan.

Bij mij hebben ze motorkap zo gesteld dat 'ie na montage van strutbrace mooi in lijn staat.