Pagina 1 van 2
Strut tower reinforcement (nederlands hiervoor ken ik nie..)
Geplaatst: 04 aug 2006, 17:58
door MiniMatt
Ik wou jullie effe op de hoogte brengen van een mogelijk 'probleempje' als je auto te hard geveerd is ivm kuilen in de weg etc.. zijn hier mensen met technisch kennis die weten of deze versterking nodig is? Vooral gezien dat mijn Mini met 30mm verlaagd is en daardoor nog harder geveerd is.
De JCW is toch ook harder geveerd door de 18 iinch wielen? zou die er ook last van hebben?
hier is de link naar het artikel:
http://motoringfile.com/2006/08/02/mf-r ... forcement/
Geplaatst: 04 aug 2006, 19:00
door Braspenning Racing
Vertaling: "Veerpoot versterking"
Geplaatst: 06 aug 2006, 22:05
door Dave C
werkt een strut brace niet evengoed tegen dat probleem, heb je terwijl ook die voordelen van de brace erbij
grtz

Geplaatst: 07 aug 2006, 13:25
door MiniMatt
Misschien wel een goed idee zo'n strutbrace idd. Als dat zo is, dan sla je 2 vliegen in een klap

Weet je trouwens hoeveel een strutbrace ongeveer kost? en zijn er verschillende uitvoeringen van?
Geplaatst: 07 aug 2006, 13:40
door Dave C
ik heb de JCW strutbrace, heb er 150 € voor betaald via een groepbuy op mini2.be

, denk dat je er normaalgezien 100 € meer voor betaald..., maar weet het niet zeker
grtz

Geplaatst: 07 aug 2006, 13:57
door Arjan
Er zijn diverse strutbraces in omloop. Voor zowel boven als onder zijn beschikbaar. OMP is erg populair en ook de JCW is in trek.
Prijzen OMP; behoorlijk divers maar via Ebay kom je vaak uit bij verkoper Strutbracer die OMP boven en onder levert voor ongeveer 125 euro. Montage is prima zelf te doen.
JCW strutbrace is een stuk prijziger. Maar dat had Dave al geroepen.
Geplaatst: 07 aug 2006, 14:25
door MINIJCW
Heb alles nog aan mijn mini zitten, maar heb ook wel eens in zo'n klote gat gereden. Vooral de binnenwegen in Spanje en is geen pretje als je er toevallig inrijd. Heb ook een JCW strutbrace (€150 bij Timmermans in Duitsland) en merk wel dat de klap dan beter opgevangen word in het interieur.
Qua rijden met strutbrace merk ik weinig verschil (kan iets harder door de bocht), maar een JCW onderstel ligt al erg strak op de weg.
Geplaatst: 07 aug 2006, 14:39
door MiniMatt
Ik weet precies wat je bedoelt. Als je zo'n klap krijgt schrik je je rot - ik had het al vlak na de aankoop van mn MCS - meteen al beelden voor me van vernielde veerpoten ofzo...

Als die klap beter opgevangen wordt, en je kan OOK nog beter door de bocht - lijkt het mij een must om zo'n strutbrace te plaatsen.
Ik heb begrepen dat er ook nog een brace voor onder is van OMP - waar wordt die geplaatst dan? die voor boven heb ik veel gezien - dat is een makkie - zelfs voor mij hoop ik...

Geplaatst: 07 aug 2006, 14:44
door Arjan
@ MINImatt: beide OMP's (boven en onder) zijn makkelijk te plaatsen (vraag maar aan Sleefje) ;-)
Stuurt allemaal wat directer als je het goed afstelt. Welk onderstel heb je onder je MINI?
Geplaatst: 07 aug 2006, 17:35
door werner
Arjan schreef:@ MINImatt: beide OMP's (boven en onder) zijn makkelijk te plaatsen (vraag maar aan Sleefje) ;-)
Stuurt allemaal wat directer als je het goed afstelt. Welk onderstel heb je onder je MINI?
Let er wel op dat je er niet teveel spanning op zet, anders staat er ook te veel spanning op de voorruit.

( gevolg sneller stuk bij steenslag!!)
Geplaatst: 07 aug 2006, 18:15
door Demelza
Eelke hier (ik zal Demelza maar niet uitloggen, anders verliest ze al haar ongelezen berichtjes

).
Dave C schreef:werkt een strut brace niet evengoed tegen dat probleem, heb je terwijl ook die voordelen van de brace erbij

Dat hangt er helemaal vanaf of de strutbrace (NL: veerpootbrug) ook van die grote platen bovenop de veerpoten zet. De meeste veerpootbruggen die ik gezien heb, hebben redelijk minimale beugeltjes die de bevestigingspunten bovenop de veerpoten verbinden. En die beugeltjes hebben volgens mij bij lange na niet het effect van zo'n hele plaat zoals in het gelinkt MF-artikel.
Geplaatst: 07 aug 2006, 18:49
door Arjan
@ Eelke: beetje OT maar je kunt op
http://www.newminiclub.nl tegenwoordig de berichten gepost in de laatste 24uur teruglezen ;-)
Geplaatst: 07 aug 2006, 19:18
door Eelke
Toch niet zo makkelijk als die oranje ikoontjes

Geplaatst: 07 aug 2006, 20:50
door Dave C
@ Demelza
idd, daar heb je gelijk in, heb ik ook al aan gadacht...
heb ook al zulke veerpootbruggen gezien die idd maar dun/smal van uitvoering zijn, of maar 2 van de 3 bouten gebruiken voor bevestiging, het spreekt voor zich dat deze niet kunnen helpen om het zwakke te ondersteunen en het zo sterker te maken
maar een JCW strut doet dit volgens mij zoiezo, dat is mijn mening eh.., is toch een behoorlijk stevige plaat over de 3 bevestigingspunten
wat de wegligging betreft, was ook niet inmens verschil (reed al met de kw schroefkit mega) doch gaat het nog net iets beter/sneller nu, ookal merk je het verschil niet zo
tegenliggers merken het blijkbaar wel
die doen soms maar gekke bewegingen, terwijl ik gewoon rustig bochtje pak, realy true
grtz DC

Geplaatst: 07 aug 2006, 21:28
door MiniMatt
ik heb een beetje rond gekeken, en zag dat die strut brace van M7 vrij grote platen op de veerpoot bruggen heeft.
De vraag is dan of deze strut brace dan ook als veerpoot versterking werkt, want dan los je twee problemen tegelijk op...
Die van OMP en JCW zien er wel mooier uit, maar ik vraag me af of die ook veerpoot versterking bieden? en zo niet, misschien is het mogelijk om er van die platen onder te leggen.
@werner, goede tip over de spanning ivm voorruit... daar had ik waarschijnlijk niet aan gedacht...
