ZIPtuning

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.

welke tuning?

ZIPtuning
7
35%
Beektuning
13
65%

Totaal aantal stemmen: 20
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

ZIPtuning

29 okt 2008, 18:17

Is er iemand (naast bmw X3) die ervaring heeft met ZIPtuning? Ik heb een R53 (cooper s) Works en zit te denken om het hier naartoe te brengen om te laten chippen. Is voor mij veel dichterbij dan Beek... Heb ook geen idee hoeveel vermogenswinst ik daarmee kan boeken.
Tijno
4 op een rij!
4 op een rij!

29 okt 2008, 19:24

Er bestaat een topic KLIK over, waar de meningen redelijk verdeeld zijn. Met name op de laatste pagina's komt de bovenstaande vraag een paar keer aan bod.
MartijnDuif
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Cooper D laten doen bij Zip

29 okt 2008, 20:14

Ik heb mijn Cooper 1.6 D laten doen en ben erg tevreden, niks mis mee.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 okt 2008, 20:39

aah! dan ben jij de Martijn van de referentie op de site.

Ik wil ook wel een Zip-kuurtje met de Clubman straks!!
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Kees en Annet
Racende reporter

29 okt 2008, 20:42

Arjan schreef:aah! dan ben jij de Martijn van de referentie op de site.

Ik wil ook wel een Zip-kuurtje met de Clubman straks!!
Kom je dan bij ons op de koffie. Is hier om de hoek. :roll:
Afbeelding
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 okt 2008, 20:47

Altijd lekker. Zal ik wat chocolaaaa meenemen :mrgreen:
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

29 okt 2008, 22:40

Een Cooper S Works heeft al geoptimaliseerde Works software. Ik zou het mooi zo laten, dat gaat niet zo veel winst opleveren. Of in ieder geval de helft van het geld van wat ZIP kost uitgeven voor software van Beek.

ZIP voor R56 vergelijken met ZIP voor een Works R53 is vergelijken van appels en peren!
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

29 okt 2008, 23:04

Voor een R53 te chiptunen zou ik gewoon naar Beek gaan. Heeft er veel ervaring mee. De benzineprijs staat erg laag, dus afstand hoeft toch niet uit te maken?!

Daarnaast vraag ik me af of bij ZIP een auto op de vermogensbank gechipt wordt of is het alleen ander chipje en ze zeggen dat je 20-30pk erbij hebt en je gelooft het maar...
PEPI
Mod virus alert!
Mod virus alert!

30 okt 2008, 01:25

Mijn Clubman S is geZipt en ik moet zeggen dat het een wereld van verschil is hoor :wink: Ik kan het echt aanraden.
Kees en Annet
Racende reporter

30 okt 2008, 08:31

StefanCS schreef: Daarnaast vraag ik me af of bij ZIP een auto op de vermogensbank gechipt wordt of is het alleen ander chipje en ze zeggen dat je 20-30pk erbij hebt en je gelooft het maar...
StefanCS, dit zijn weer van die slappe opmerkingen... (lees eerst eens hun gegevens op internet, wat zij doen) KLIK
het vermogen vanZiptuning gaat wel degelijk omhoog.
( bij een R56 Cooper S gaat hij van 175 naar 210pk )
en dat is in de praktijk goed te merken. (dit is ook te lezen in het topic van ROMY Topic KLIK)
de auto van mij loopt op het ogenblik geheel de teller uit en geeft op de TomTom aan 238/120
en op mijn Garmin Etrex HCX GPS geeft hij 235km aan (en dit zijn echte km's)
en dit is niet te danken aan de 20-30pk zoals jij verondersteld.
ps bij Beek kunnen ze nog steeds niet de R56 van na 08-2007 behandelen. (en men weet ook nog niet wanneer)
Wij hebben ondertussen al weer een paar maanden plezier van de tuning. :lol:
Beek (Klaas) zij toendertijd toen ik de auto daar liet verlagen dat het nog wel even zou duren.....
(ze hebben daar de verlaging schitterend uitgevoerd 8) )
en wachten op een chiptuning daar heb ik geen zin in....... want andere bedrijven kunnen de auto wel chippen.

Sorry dat ik zo uit mijn slof schiet, maar Beek is niet zaligmakend, want er zijn meer Bedrijven die wagens een chiptuning kunnen geven, en misschien op dit vlak meer ervaring hebben.
Kees :wink:
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 okt 2008, 09:29

Neem zo'n ZIP ding mee en we weten het!
29-november rollenbankdag van de Newminiclub.. ik heb nog geen aanmelding gehad van een ZIP Mini!! Ik wil het nu ook wel eens weten en de rest van de Miniclub ook en Beek ook!
Want ZIP heeft geen rollenbank dus benieuwd hoe zij de software geschreven hebben.. waarschijnlijk uit de losse pols.
En als er iemand veel ervaring heeft met Mini's is Beek het wel en zeker niet ZIP!
Dus Kees neem die R56 Zipper mee 29-november en we weten het! Einde discussie!

http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=10782

Ps Kaj heeft tijdens speedy mini 1 238 op de GPS gehad met een standaard 175pk R56!! Duzzz :wink:
Tiswa
4 op een rij!
4 op een rij!

30 okt 2008, 09:34

Ik ken beide bedrijven niet door ervaring, maar ik kan jullie wel vertellen hoe het chipwereldje werkt..... Er zijn maar een aantal chipboeren die echt sw schrijven, er zijn er veel meer die de sw inkopen en er vervolgens een 40% marge opzetten om zo weer door te verkopen (is hun goed recht). De sw-schrijvers beginnen vaak OF met een standaardprogje wat wordt herschreven, of ze beginnen echt van scratsch af aan. Either way: beter dan de standaardchip, aangezien er geen 2 blokken hetzelfde zijn, ook al volgden ze elkaar bij wijze van spreke direct op van de productielijn af.

Bovenstaand is geen kritiek op Beek of ZIP, ken ze beide niet, maar heb wel wat gebruikerservaring met sjippies.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 okt 2008, 10:46

Heb je helemaal gelijk in Tiswa!
Waar je het ook vandaan haalt moet je natuurlijk zelf weten, waar je het beste gevoel bij heb.. door mijn MTH ervaringen samen met Maaij, Berthil, Peter en nog wat andere geloof ik niet meer in dit soort bedrijven en dan moet je zeker niet vertellen dat ZIP meer ervaring heeft dan Beek met de Mini's en zolang ik nog steeds geen ZIP Mini op een rollenbank heb gezien geloof ik er al helemaal niet in.. dus 29-november D-Day! :wink: Daarna praten we verder, heb zelf nog nooit met een ZIP mini gereden en het zal best goed rijden en ik sta er zeker wel open voor, zeker als het een goede tuner is! Ik geloof jullie verhalen best, maar eerst zien dan geloven!!

Ps moet je bij ZIP niet eerst je standaard software terug laten zetten voordat je naar de dealer gaat ivm software update's dat die daarom vast kan lopen?
Tiswa
4 op een rij!
4 op een rij!

30 okt 2008, 12:01

@Hans: ik ben benieuwd naar de verhalen van na de testbank. Ik kan je op voorhand al verklappen dat de bank ter discussie wordt gesteld. Heb dit al zovaak meegemaakt, is en blijft een niet te winnen discussie. Het meest eerlijke is de procentuele vermogensstijging te berekenen op dezelfde bank, op dezelfde dag. Dus: eerst een run met originele sw, dan chippen en vervolgens op dezelfe bank en dus onder dezelfde omstandigheden nogmaals een run. Et voila......
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

30 okt 2008, 13:51

Als twee auto's na elkaar de bank op gaan en de één is een Beek tuning ende andere een ZIP is het niet nodig de bank ter discussie te stellen met 10 minuten tijd ertussen. Daarnaast heeft Beek enorm veel ervaring met die bank en kan een zeer goede vertaling maken (lees correctiefactor voor wrijving en temperatuur) voor alle omstandigheden. Zelf ben ik tot 255 pk gekomen op de Beek testbank en die waarde is door bovenstaande realistisch.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”