Stage II tuning geen resultaat?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5253
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

Re: Stage II tuning geen resultaat??

23 sep 2013, 23:25

Nee..
Afbeelding
Remonvdh
Be Mini
Be Mini
Locatie: Soest
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 aug 2012, 19:24

Re: Stage II tuning geen resultaat??

24 sep 2013, 22:37

Net uitgelezen met Torque, boost is 0,9 bar en inlaatdruk 190 kPa. Lijken mij normale waardes?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8534
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: Stage II tuning geen resultaat??

25 sep 2013, 06:41

marcel700 schreef:Een compressie test en een lek test zijn 2 verschillende dingen wat momenteel door elkaar wordt gehaald.
Marcel, hoe definieer je een lektest?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Stage II tuning geen resultaat??

26 sep 2013, 15:35

boris_brznjef schreef:Boost is een redelijk normale waarde voor een 15% pully.Max zou rond de 1.1 zijn bij ideale omstandigheden.Standaard max is 12psi ongeveer dus 0.8 bar.Dus compressor is het probleem niet.

Lek en compressie test maar doen jammer genoeg.Twijfel nu ook aan de correcte file van de tuner
Ik draaide met een 17% en JCW cilinderkop net geen 20PSI.
Met de standaard pully zat ik op 11PSI.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Stage II tuning geen resultaat??

26 sep 2013, 16:11

boris_brznjef schreef:
BMX schreef:
boris_brznjef schreef:Boost is een redelijk normale waarde voor een 15% pully.Max zou rond de 1.1 zijn bij ideale omstandigheden.Standaard max is 12psi ongeveer dus 0.8 bar.Dus compressor is het probleem niet.

Lek en compressie test maar doen jammer genoeg.Twijfel nu ook aan de correcte file van de tuner
Ik draaide met een 17% en JCW cilinderkop net geen 20PSI.
Met de standaard pully zat ik op 11PSI.
Das wel erg veel komt denk ik ook mede door de kop
Als het goed is niet. De JCW zou de doorstroming moeten verbeteren, dus minder druk.
Daarbij ben ik van een stock IC naar een GP-IC gegaan.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Stage II tuning geen resultaat??

26 sep 2013, 16:34

boris_brznjef schreef:
Die kop levert minder en de ic meer :) hahaha jatoch nie dan?
nope.

De kop zorgt idd voor minder (theoretisch)
De IC zorgt voor een ietsjes beter koeling, maar is groter. Meer plek om te vullen, dus zou het ook moeten verlagen.
Een GP-IC zorgt niet voor een betere koeling tov stock, hooguit het herstel is iets beter. Ik vind het maar marginaal verschil.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5253
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

Re: Stage II tuning geen resultaat??

26 sep 2013, 18:20

BMX schreef: Een GP-IC zorgt niet voor een betere koeling tov stock, hooguit het herstel is iets beter. Ik vind het maar marginaal verschil.
Daarom moet je m ook aan mij verkopen..
Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”