Welke Pulley??..Alta Crank Pulley groupsbuy

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

27 jun 2007, 09:14

Ik zou een 100% nemen, anders hou ik je niet meer bij :)

Met een 102% zou ik wat minder vaak doortrekken naar 7200 toeren, zeker met warme buitentemperaturen. De lucht in de compressor wordt namelijk een stuk heter als de druk stijgt en ik weet niet in hoeverre de standaard GP intercooler dat aankan.

Hou er ook rekening mee dat je wat meer trillingen krijgt. De originele crank pulley bestaat uit twee ringen met daartussen een heel dik stuk rubber om de trillingen uit de krukas te dempen (zie op de foto links). Maar kan zijn dat je geluk hebt en niks voelt.

Als je een grotere pulley neemt kan het ook zijn dat je een grotere multiriem moet hebben. Sommigen nemen een andere multiriemspanner met een beveiliging zodat de crank pulley niet kapotgeslagen wordt als de multiriem knapt, maar ik heb er ook geen.

Ik heb voor een GTT gekozen want daar wordt een busje op de krukas gekrompen waarop de crank pulley wordt geschroeft. Als ik van crank pulley wil wisselen gaat dat nu heel makkelijk. Ik weet niet of Alta zo'n systeem heeft. Anders zou je eerst een 100% kunnen nemen en kun je daarna heel makkelijk naar 102% als je dat zou willen.

Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

27 jun 2007, 09:55

Ik zat ook al aan een 100% te denken.. het schijnt zo'n 7 pk te schelen.. of 50kilo minder gewicht omdat dat ding zoveel lichter is.. De GP trekt nu heerlijk tussen de 6000 en 7250 toeren hij lijkt wel meer toeren te willen draaien zeker nu met die spruit, bij die MTH leek die in te houden :? Alta zegt trouwens dat je geen trillingen krijgt, maarja.. dat moeten we maar proberen :wink: Leuk, toch weer lekker knoeien 8)
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

27 jun 2007, 20:09

Wat kost het inbouwen van dit grapje? Want ik heb ook wel interesse naar een dergelijke modificatie.


iDD
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

27 jun 2007, 22:44

Geen idee nog.. het is niet zo moeilijk je kan er namelijk via de wielkast bij..
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

27 jun 2007, 22:57

Hou me even op de hoogte, wie weet kunnen we wat korting krijgen als we er 5 afnemen ofzo. Er zijn vast nog wel wat gekken die dat willen.

iDD
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

27 jun 2007, 23:00

Ik krijg de prijs nog wel door van Klaas.. maar het kan even duren want het komt met de volgende bestelling van Alta mee ivm verzendkosten :? Dus als de jongens met de R56 even wat uitlaten bestellen bij Beek hebben wij onze pulley eerder.. :mrgreen:
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

28 jun 2007, 14:31

Hij kost €268,- incl. btw en montage :wink:
Is goed te doen toch? Zijn er nog meer liefhebbers?? anders besteld klaas er gelijk een paar te gelijk..
Gebruikersavatar
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 360
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:43

28 jun 2007, 22:29

Ik heb ook wel interesse.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

28 jun 2007, 22:36

Oke, misschien een groupsbuy dus.. :wink:

*Idarkdesign 1x 100% pulley?
*Hans 1x 100% pulley
*Xanelle 1x 100% pulley?

geef even door hoeveel % pulley je wil hebben..

[web]http://www.altaminiperformance.com/prod ... ank-Pulley[/web][/web]
Laatst gewijzigd door Hans op 29 jun 2007, 07:14, 1 keer totaal gewijzigd.
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

28 jun 2007, 23:08

voor een juiste prijs ben ik best te kietelen ;)

Coen
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

28 jun 2007, 23:34

Berthil, jij bent mijn persoonlijke adviseur rondom MINI tuning. Hoeveel % pulley raad je mij aan? Dan kan ik aan Hans doorgeven welke het wordt. ;)

iDD
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

29 jun 2007, 01:11

Als je een 102% neemt moet je ook wat doen aan de intercooler, anders wordt de gecomprimeerde lucht in de zomer misschien te heet en dan heb je nog niks aan de extra druk.

Hans heeft de GP intercooler en die is een beetje efficienter dan de standaard intercooler, maar het blijft oppassen geblazen in de zomer. De kans op pingelen wordt dan een stuk groter.

Het is eigenlijk ook zaak om te weten wat je compressorpulley grootte is voordat je gaat beslissen. Als je al een 17% pulley hebt zou ik 100% crank pulley nemen. Misschien even Brasspenning bellen en je door hun ook even laten adviseren?
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

29 jun 2007, 07:14

Oke oke.. ik neem ook een 100% pulley :? ik wil namelijk gewoon ongestoort kunnen blazen en niet teveel druk hebben..
Chris is toch weg bij braspenning? Ik zal gelijk Beek software nemen Rein! Dan weet je zeker dat alles goed staat.. en gelijk de bank op :wink:
Gebruikersavatar
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 360
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:43

29 jun 2007, 08:38

Ik wil ook graag gewoon de 100% versie.
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

29 jun 2007, 10:44

Zijn er eigenlijk nadelen of zaken waar je rekening mee moet houden bij de 100% versie? Voordelen zijn meer vermogen maar omdat die even groot is gaan er dan geen zaken harder draaien ofzo waar het wellicht niet goed tegen kan?
Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”