Met een 102% zou ik wat minder vaak doortrekken naar 7200 toeren, zeker met warme buitentemperaturen. De lucht in de compressor wordt namelijk een stuk heter als de druk stijgt en ik weet niet in hoeverre de standaard GP intercooler dat aankan.
Hou er ook rekening mee dat je wat meer trillingen krijgt. De originele crank pulley bestaat uit twee ringen met daartussen een heel dik stuk rubber om de trillingen uit de krukas te dempen (zie op de foto links). Maar kan zijn dat je geluk hebt en niks voelt.
Als je een grotere pulley neemt kan het ook zijn dat je een grotere multiriem moet hebben. Sommigen nemen een andere multiriemspanner met een beveiliging zodat de crank pulley niet kapotgeslagen wordt als de multiriem knapt, maar ik heb er ook geen.
Ik heb voor een GTT gekozen want daar wordt een busje op de krukas gekrompen waarop de crank pulley wordt geschroeft. Als ik van crank pulley wil wisselen gaat dat nu heel makkelijk. Ik weet niet of Alta zo'n systeem heeft. Anders zou je eerst een 100% kunnen nemen en kun je daarna heel makkelijk naar 102% als je dat zou willen.