De juiste velgen voor mijn R53?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

07 apr 2013, 11:17

Et35 komt juist verder naar buiten, niet verder naar binnen. Daar heb je dus geen spacers bij nodig. 17x8,5 et35 met 215/35 band gaat dan ook wel passen maar is tevens ook wel de max. zonder al teveel aanpassingen. Je moet dan niet bang zijn voor wat rubbing.

Nog even: hoe lager de et, des te verder komen je wielen naar buiten. Bij een hogere et gaan ze verder naar binnen. 17" oem is et48, 18" OEM is et52. Ik heb zelf 17x8 et30 en dat is wat mij betreft de mooiste maat...

Afbeelding
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

07 apr 2013, 11:23

En een beetje instelbaar camber voor/achter kan geen kwaad als je met dit soort maten wilt gaan spelen...
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

07 apr 2013, 11:46

Ja klopt, daar heb je alleen maar voordeel bij. Camberplaten, verstelbare camberlinks, dat soort stuff.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

07 apr 2013, 11:49

Wat Mushrop hier boven zegt klopt helemaal. Ben zelf altijd een fan geweest van een brede look pas daarmee wel op wat voor band dat je monteert dat kan het verschil zijn tussen aanlopen of vrijlopen. Want ook al kies je de juiste velg qua ET waardes en J maat als je een te hoge band monteert kan het als nog fout gaan zelf je kan een hoop info halen van de volgende 2 sites

http://www.etwaarde.nl/index.html

En voor de juiste bandenmaat is de volgende heel handig

http://www.megaflix.nl/test/test2.html

Succes
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

07 apr 2013, 12:45

Mijn aanrader: http://willtheyfit.com
Remonvdh
Be Mini
Be Mini
Locatie: Soest
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 aug 2012, 19:24

16 apr 2013, 21:50

Bedankt voor alle tips :) Ben er alleen nog steeds niet helemaal uit. Ben heel sterk aan het twijfelen over een set ASA GT1's in 18x8.5, alleen ik ben echt bang dat ik problemen ga krijgen met aanlopen e.d....

Verder kwam ik met een beetje Googlen onderstaande foto tegen, iemand die weet welke maat velgen hieronder liggen? Dit is wel echt de stance die ik zoek, alleen denk dat dit 17x7 is en dat vind ik eigenlijk net weer wat te smal...

Afbeelding
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

16 apr 2013, 21:53

Remonvdh schreef:Bedankt voor alle tips :) Ben er alleen nog steeds niet helemaal uit. Ben heel sterk aan het twijfelen over een set ASA GT1's in 18x8.5, alleen ik ben echt bang dat ik problemen ga krijgen met aanlopen e.d....
Kom je toch passen...
Remonvdh
Be Mini
Be Mini
Locatie: Soest
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 aug 2012, 19:24

16 apr 2013, 21:57

Heb ze van het weekend al gepast, was alleen zonder banden en ook nog zonder schroefset, dus kon niet exact zien of het gaat lukken. Stoer ziet het er zeker uit :) Ik merkte aan de voorkant dat er maar 5mm tussen de originele schokdemper en velgrand zat, ik vraag me af of dit geen problemen op gaat leveren straks met de schroefset gemonteerd...
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

16 apr 2013, 22:02

Met de juiste schroefset heb je daar geen last van. Wat voor set zou je willen? Geobem had een KW volgens mij, ik nu een Bilstein. Met een cobra set moet je opletten dat je dunne stelringen aan de voorkant erbij krijgt.
Remonvdh
Be Mini
Be Mini
Locatie: Soest
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 aug 2012, 19:24

16 apr 2013, 22:16

Ik heb geen idee, schroefset heb ik al liggen, alleen geen idee welk merk :s

Afbeelding
Nix
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 nov 2016, 20:06

16 apr 2013, 22:44

Misschien heb je aan mijn info wat?
Ik heb zelf ASA's AR1 18" 8J ET 35 (matzwart geplastidipped) 215/35 met Toyo T1R (getrokken banden) icm Eibach verlagingsveren (-3cm)
Het kan wellicht nog iets lager, maar ze lopen nu iig niet aan.
Ziet er zo uit.

Van vorige eigenaar
Afbeelding

Nu
Afbeelding

Afbeelding
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

16 apr 2013, 22:46

Volgens mij gaat dat wel passen. Stelring is niet te hoog of te dik zo te zien. Maar je kan natuurlijk even nameten of de set veel breder is op een bepaalde hoogte. Je hebt maar 1mm ruimte nodig ;)

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”