Toen we de mini 6 weken geleden gekocht hebben is het gaspedaal reed vervangen omdat hij toen ook al die melding gaf i.c.m. EML lampje.
Nu brande alleen de motormanagement lampje.
Maar ja het lampje is nu uit afwachten hoelang dit duurt.
Heb al begrepen dat er vaak storingen zijn m.b.t. het motormanagement...lees er veel over op de site en op internet.
Op mijn Cooper S JCW ging het lampje van de emissie ook bij tijd en wijle aan. Ik heb de auto laten uitlezen bij een Bosch Service Punt hier in de buurt (kosten: €0, dat lukt je bij de dealer niet ) De foutmelding wordt bij mij veroorzaakt door de MAP-sensor. Onderdeel wordt besteld, dus ik kan nog niet zeggen of de kwaal nu verholpen is.
Kosten: € 53 voor de sensor en € 17 voor het uitlezen (beetje te vroeg gejuicht dus).
Foutmelding was bij de eerste diagnose al gewist en was niet meer terug gekomen. Aangezien de sensor merkwaardige waarden vertoonde, aldus de diagnose computer, deze toch maar vervangen.
Als ik er mee rijd merk ik overigens geen verschil.
Ik heb al eens een defecte gasklep gehad omdat deze niet wou calibreren.
Bij elke start gaat de gasklep helemaal open en helemaal dicht zodat de computer begin- en eindpunt weet. Door een defect in de electronica van de gasklep calibreerde de gasklep bij een start niet en meteen noodloop en motorstoringslampje aan. Na diverse herstarts deed de auto het soms wel. Dit bleef totdat de gasklep vervangen was.
Dus het zou een defecte gasklep kunnen zijn?
Daardoor is de storing er soms wel en dan weer niet.
Wat kost een nieuwe gasklep?
Blijft soms 4 weken weg(dit ook omdat er maar ongeveer 2-4x per week meegereden wordt).
Gisteren tijdens het starten gingen de beide lampjes aaan(dit is normaal)maar gingen niet meer uit.
De auto trekt als het ware niet meer door..lijkt in de noodloop te zitten, vaak helpt herstarten wel maar nu niet meer.
Kan de auto laten uitlezen door een vriend dan kunnen we in elk geval naar de dealer in Helmond anders is het erg link met 40km/h onderweg op provincialeweg
Afgelopen maand gasklephuis vervangen en de auto laten inleren(kosten 308,- bij Mini dealer).
Auto functioneerde als nieuw....trok weer, liep stabiel.....tot vanmorgen....zelfde klachten terug....trekt niet meer...max 30km/h
heb er max. 200km meegereden....de vorige storing kwamen ook na ongeveer 200km
Aan gasklephuis, gaspedaal kan het niet liggen deze zijn vervangen en ingeleerd....
Iemand een idee wat het wel kan zijn?
De Mini is vandaag(3-8-2010)bij de dealer geweest.....blijkt een breuk in de kabelboom geweest te zijn die naast een kapot gasklephuis(eerder veervangen) voor de storing zorgde.
Tevens bleek het geval te zijn dat er enkele kabels te dicht bij elkaar liepen die elkaars signaal stoorde?
Hierdoor ontstond er een Fantoom signaal....en ging de auto in noodloop.
Hopen dat we nu eindelijk van de Mini kunnen gaan genieten!!
En het lampje is sinds de Tukkertocht van gisteren weer terug. De MAP-sensor kunnen we dus wegstrepen want die is net nieuw. De auto houdt bij half gas af en toe een beetje in maar ik heb gehoord dat dat een beetje bij een Cooper S hoort en met een software update van Beek wel te verhelpen is.
Iemand nog een suggestie?
Of all the things I've lost in life, I miss my mind the most
vandaag geel motorblokje gaan branden in de snelheidsmeter.
volgens handleiding " verslechtering van de emissie waarden" neem contact op met de Dealer.
Wie kan mij uitleggen in abn wat dit betekent ?
en wat moet er aan mijn Mini gebeuren,en de evt. kosten hiervan ?
kan vanalles zijn, bij mijn lupo was dit toen eerst een lek (3x zelfs) in het uitlaatsysteem, waardoor de gemeten (emissie)waardes niet meer klopten. naderhand kreeg ik dit nog een keer en bleek het een defecte lamdasensor te zijn. lamdasensor zit zo tussen de 150 en de 300,-, tenminste bij VW...zal bij Mini niet veel schelen denk ik? succes!
uitlaat lek lijkt me ook niet nee, maar wilde ff aangeven dat er dan dus inderdaad foute waardes gemeten woorden wat een dergelijke melding kan geven. succes, keep us posted