Idd ,zo ziet het er blijkbaar naar uitChe schreef:FRANK69 schreef:'T blijft idd allemaal een rare kwestie,de mijne standaard 180 ,heb wel een afspraak gemaakt met Klaas (januari) 15% compressorpulley ,gp intercooler ,k&n luchtfilter,Beek software en nog wat kleinigheden![]()
Ben eens benieuwd wat er nog ga overblijven ,hihi
Hahaha....kan alleen maar minder worden !!!
Beek Auto Racing grafieken topic!
- FRANK69
- 4 op een rij!

Bericht
- Deniz
- Volledig MINI minded!

Bericht
Ik wacht nog maar ff met het chippen van mijn Works.. alleen nu maar ff GP intercoolertje doen..
Het valt me erg op dat het chippen van de R53 allemaal hetzelfde is qua software... wordt er niet gekeken naar wat zo een MINI heeft aan mods? Volgens mij (kan het mis hebben) is en 1 file die bij iedereen er op wordt gepleurd..
Het valt me erg op dat het chippen van de R53 allemaal hetzelfde is qua software... wordt er niet gekeken naar wat zo een MINI heeft aan mods? Volgens mij (kan het mis hebben) is en 1 file die bij iedereen er op wordt gepleurd..
- Hans
- Volledig MINI minded!

Bericht
Het meeste effect heeft een 15% pulley met Beek software, of alleen software bij een standaard works want die staan allemaal veels te rijk.. blijkbaar, want alleen software zo bij een standaard moet je idd geen wonderen verwachten is natuurlijk een heel ander verhaal bij een R56 waar makkelijk de turbodruk omhoog kan.
- FRANK69
- 4 op een rij!

Bericht
van Beek z'n site :
"Cooper S met Beek software vermogen van 170Pk naar +/- 192Pk kosten 325.-"
Pas op ,heb geen enkel probleem met Beek ,hoor
heb er zelf een afspraak
gemaakt om in Januari de pulley en gp intercooler en software en andere kleinigheden te laten doen ,
ik vroeg het mij gewoon af
Oké,ik begrijp wel dat een 15% pulley en intercooler meer resultaat gaat geven dan alleen maar software maar waarom geven ze dan een richtwaarde van +- 190 pk terwijl ze er ook niet aan geraken of dat er zelfs helemaal niks verandert?Hans schreef:Het meeste effect heeft een 15% pulley met Beek software, of alleen software bij een standaard works want die staan allemaal veels te rijk.. blijkbaar, want alleen software zo bij een standaard moet je idd geen wonderen verwachten is natuurlijk een heel ander verhaal bij een R56 waar makkelijk de turbodruk omhoog kan.
van Beek z'n site :
"Cooper S met Beek software vermogen van 170Pk naar +/- 192Pk kosten 325.-"
heb er zelf een afspraak
- StefanCS
- Bijna verslaafd

Bericht
Dat klopt inderdaad Frank.
Maar ik heb hetzelfde "probleem" als jou. Met alleen een GP intercooler kwam ik al tot 185 pk op de bank.
Ik ga zeker nog voor een stage 2 tuning. Zal februari worden denk ik.
Ik hoop op 210+ pk.
En wat betreft het afstellen vind ik eigenlijk dat je verplicht bent om achteraf een vermogensmeting te doen. Dan krijg je die verhalen achteraf niet. Als hij dan niet mooi loopt kunnen ze het aanpassen. Want op dit moment is het eigenlijk geen chiptuning op maat. Gewoon pulley monteren en software uploaden en gaan.
Wat ik alleen apart vind ik IDD. Hij had toch eerder 215+ pk en nu 195 pk?
Misschien is zijn software wel verloren gegaan bij een onderhoudsbeurt of iets dergelijks. Alleen neem ik aan dat je wel merkt of je 195 of 215+pk hebt.
Maar ik heb hetzelfde "probleem" als jou. Met alleen een GP intercooler kwam ik al tot 185 pk op de bank.
Ik ga zeker nog voor een stage 2 tuning. Zal februari worden denk ik.
Ik hoop op 210+ pk.
En wat betreft het afstellen vind ik eigenlijk dat je verplicht bent om achteraf een vermogensmeting te doen. Dan krijg je die verhalen achteraf niet. Als hij dan niet mooi loopt kunnen ze het aanpassen. Want op dit moment is het eigenlijk geen chiptuning op maat. Gewoon pulley monteren en software uploaden en gaan.
Wat ik alleen apart vind ik IDD. Hij had toch eerder 215+ pk en nu 195 pk?
Misschien is zijn software wel verloren gegaan bij een onderhoudsbeurt of iets dergelijks. Alleen neem ik aan dat je wel merkt of je 195 of 215+pk hebt.
- FRANK69
- 4 op een rij!

Bericht
Idd ja,ik heb nu een meting laten doen (180pk en 235nm) en hij is volledig standaard.
Na de upgrade in Januari gaat hij ook direkt op dezelfde bank om het verschil te zien ,ik hoop toch ook op 210pk en rond de 260 nm ,we zullen zien
Na de upgrade in Januari gaat hij ook direkt op dezelfde bank om het verschil te zien ,ik hoop toch ook op 210pk en rond de 260 nm ,we zullen zien
- ginoceros
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
Als ik het goed begrijp van Klaas is de software update die ze erin stoppen niet meer dan aanpassing vh ontstekingstijdstip en brandstof mengsel.
Aangezien elke Mini anders is ingereden en dus andere startwaardes heeft kan niet volstaan worden met een standaard software update maar zal elke Mini na de update op de bank moeten om hem nog beter af te stellen.
Wellicht dat Klaas dat beter iets nauwkeuriger op zijn site moet vermelden om misverstanden te voorkomen.
Ik heb met mijn Honda VFR in 1 jaar 15 runs gedaan waarbij ik na elke run de gasnaalden, acceleratie en stationair sproeiers vd 4 carburateurs moest wijzigen om uiteindelijk tot een goede curve te komen die zelfs nog voor verbetering vatbaar was maar dat zou teveel gaan kosten. Wijze les die ik toen geleerd heb is dat geen enkel motorblok gelijk is, zelfs niet als ze uit de fabriek komen en dat tuning dus per blok bekeken moet worden.
Uiteraard zal dat ook meer gaan kosten dus kun je zelf kiezen of je dat wil.
Wordt er bij jouw runs ook een air/fuel meting gedaan ?Hans schreef:Het meeste effect heeft een 15% pulley met Beek software, of alleen software bij een standaard works want die staan allemaal veels te rijk.. blijkbaar, want alleen software zo bij een standaard moet je idd geen wonderen verwachten is natuurlijk een heel ander verhaal bij een R56 waar makkelijk de turbodruk omhoog kan.
Als ik het goed begrijp van Klaas is de software update die ze erin stoppen niet meer dan aanpassing vh ontstekingstijdstip en brandstof mengsel.
Aangezien elke Mini anders is ingereden en dus andere startwaardes heeft kan niet volstaan worden met een standaard software update maar zal elke Mini na de update op de bank moeten om hem nog beter af te stellen.
Wellicht dat Klaas dat beter iets nauwkeuriger op zijn site moet vermelden om misverstanden te voorkomen.
Ik heb met mijn Honda VFR in 1 jaar 15 runs gedaan waarbij ik na elke run de gasnaalden, acceleratie en stationair sproeiers vd 4 carburateurs moest wijzigen om uiteindelijk tot een goede curve te komen die zelfs nog voor verbetering vatbaar was maar dat zou teveel gaan kosten. Wijze les die ik toen geleerd heb is dat geen enkel motorblok gelijk is, zelfs niet als ze uit de fabriek komen en dat tuning dus per blok bekeken moet worden.
Uiteraard zal dat ook meer gaan kosten dus kun je zelf kiezen of je dat wil.
- Berthil
- Volledig MINI minded!

Bericht
Beek moet bij iDD de compressordruk en inlaattemperatuur in de gaten houden. Misschien is de compressor bypass valve kapot maar het kan ook best zijn dat met de grotere crank pulley teveel compressordruk aanwezig is die niet weg kan door de originele cilinderkop. Dan is er stuwing en loopt de inlaatluchttemperatuur erg snel op en bij een inlaatluchttemperatuur van boven de 55 graden regelt de boordcomputer het vermogen terug om de motor te beschermen. Daar kan Beek niets aan doen met de software.
Beek meet de CO2 waarde bij de uitlaat bij op maat tuning, een air-fuel ratio meter heb je niet zomaar ingebouwd.
Ik heb wel een air-fuel ratio meter ingebouwd maar nog niet tijdens de 255 pk meting. Achteraf zie ik echter dat de AF-ratio prima is. Met een AF-ratio meter is het mogelijk nog kritischer af te stellen om de laatste peekaas er uit te persen.
Beek meet de CO2 waarde bij de uitlaat bij op maat tuning, een air-fuel ratio meter heb je niet zomaar ingebouwd.
Ik heb wel een air-fuel ratio meter ingebouwd maar nog niet tijdens de 255 pk meting. Achteraf zie ik echter dat de AF-ratio prima is. Met een AF-ratio meter is het mogelijk nog kritischer af te stellen om de laatste peekaas er uit te persen.
- frankie
- Volledig MINI minded!

Bericht
Er zit natuurlijk ook nog een verschil tussen de post- en prefacelift versies. De cijfers op de site van Beek zijn allemaal gebasseerd op de postfacelift versie, dus dat je daar met een prefacelift versie niet aan komt lijkt me vrij logisch en normaal. En laten we wel wezen, voor €325 verwacht geen weldenkend mens tuning op maat toch? Als je kijkt naar de prijs/kwalitiet verhouding is de software update zoals aangeboden door Beek van €325 gewoon een retestrakke aanbieding. Wil je het onderste uit de kan, zul je dieper in de buidel moeten tasten. Neemt niet weg dat wanneer het beloofde vermogen er bij lange na niet uit komt, je best ontevreden mag zijn.FRANK69 schreef: "Cooper S met Beek software vermogen van 170Pk naar +/- 192Pk kosten 325.-"
heb er zelf een afspraakgemaakt om in Januari de pulley en gp intercooler en software en andere kleinigheden te laten doen ,
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!

Bericht
Ikzelf was verbijsterd dat de Mini van Marss na de Beek software tuning slechter liep dan ervoor, dat zal natuurlijk wel opgelost worden, maar dat wacht ik toch wel even af.
Ikzelf wou ook een afspraak gaan maken met Beek, voor ofwel software, ofwel 15% pully plus software.
Maar naar mijn verbazing, heeft mijn naar mijn weten standaard S, R53 pre-facelift model 137 kW (186pk!!), en 220 Nm eruit haalde. Fabrieksgegevens zijn 163 krukas pk's, dus zoiets verwachtte ik ongeveer ook.
Dus wellicht heeft mijn Mini al software tuning, maar dat lijkt erg onwaarschijnlijk aangezien ik hem echt helemaal standaard gekocht heb.
Volgens de verkoper was hij ook standaard.
Als Beek hem aansluit, kunnen ze wel zien of er andere software op zit, dus wie weet.
Wat ik ook niet begrijp is, hoe komen ze bij Beek bij deze gegevens.
De bank meet het vermogen op de wielen, maar hoe wordt het vermogen op de krukas berekend?
Ik vond het wel een zeer interessante dag!
Ikzelf wou ook een afspraak gaan maken met Beek, voor ofwel software, ofwel 15% pully plus software.
Maar naar mijn verbazing, heeft mijn naar mijn weten standaard S, R53 pre-facelift model 137 kW (186pk!!), en 220 Nm eruit haalde. Fabrieksgegevens zijn 163 krukas pk's, dus zoiets verwachtte ik ongeveer ook.
Dus wellicht heeft mijn Mini al software tuning, maar dat lijkt erg onwaarschijnlijk aangezien ik hem echt helemaal standaard gekocht heb.
Volgens de verkoper was hij ook standaard.
Als Beek hem aansluit, kunnen ze wel zien of er andere software op zit, dus wie weet.
Wat ik ook niet begrijp is, hoe komen ze bij Beek bij deze gegevens.
De bank meet het vermogen op de wielen, maar hoe wordt het vermogen op de krukas berekend?
Ik vond het wel een zeer interessante dag!
MINI COOPER S R53 pre-facelift

- Shadow_Breaker
- GPc-0001
Bericht
ik heb vertrouwen dat het allemaal wel goed komt.
ik ga maandag naar beek bellen om een afspraak te maken en eens te kijken wat we kunnen doen, eerst een run en dan nog een paar aanpassingen eventueel en daarna nog een run om alles goed af te stellen als dat nodig is.frankie schreef:Er zit natuurlijk ook nog een verschil tussen de post- en prefacelift versies. De cijfers op de site van Beek zijn allemaal gebasseerd op de postfacelift versie, dus dat je daar met een prefacelift versie niet aan komt lijkt me vrij logisch en normaal. En laten we wel wezen, voor €325 verwacht geen weldenkend mens tuning op maat toch? Als je kijkt naar de prijs/kwalitiet verhouding is de software update zoals aangeboden door Beek van €325 gewoon een retestrakke aanbieding. Wil je het onderste uit de kan, zul je dieper in de buidel moeten tasten. Neemt niet weg dat wanneer het beloofde vermogen er bij lange na niet uit komt, je best ontevreden mag zijn.FRANK69 schreef: "Cooper S met Beek software vermogen van 170Pk naar +/- 192Pk kosten 325.-"
heb er zelf een afspraakgemaakt om in Januari de pulley en gp intercooler en software en andere kleinigheden te laten doen ,
ik heb vertrouwen dat het allemaal wel goed komt.
Onze sponsors