Het perfecte spruitstuk..

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

31 mar 2007, 10:59

Hans schreef:Die heb ik zelf ook nog sid :wink: alleen werkt die mth spruit niet, geeft maar 2pk winst en de Beek spruit 12.. duzz.. moet alleen het geluid even kunnen dempen :?
Is je GP nog met het nieuwe spruitje op de bank geweest? Ben wel benieuwd ernaar :)

Btw was het niet de bedoeling dat die minder herrie zou maken dan de MTH >)
Afbeelding
Ferdinand
Be Mini
Be Mini

Erg veel lawaai

31 mar 2007, 11:37

ha Hans,

Je gevoel over je enorme kabaal verhaal riep herinneringen bij me op:

Ooit had ik onder mijn groene Mini:

- Supersprint spruitstuk
- Supersprint sportkat
- Geen middendemper
- Eisenmann einddempers (racing performance)

Dit maakte idioot veel lawaai. En dan bedoel ik heeeeel veeel lawaai. Radio luisteren was niet meer mogelijk. Een alles overheersende dreun, met hoofdpijn er later bij, is alles wat de klok sloeg. Dit is volgens mij ook wat jij nu mee maakt. Extreem luid.

Toen dit uitlaatsysteem er net onder zat, reed ik 50 meter, keerde direct om, en zei: 'haal er maar weer vanaf'. Daarna zijn de standaard MCS (dus geen Works!) uitlaten er onder gezet, en die combinatie maakte wel een mooi geluid. Een bijzonder bas-achtig geluid. Eigenlijk het geluid van de standaard MCS alleen dieper en harder. Het sjonnie-gehalte was toen wel verdwenen. Maar gek genoeg assosieer je een 'dreun' niet met power. Eerlijk gezegd was ik nooit tevreden. Uiteindelijk werd het een uitlaat knip-en-plak verhaal.

Wat jij zou kunnen zoen (als het nog past) is een superspint tussendemper er tussen zetten.

Ik heb nu Dahler spruit (beetje a la MTH denk ik) en Dahler sportkat. Supersprint tussendemper en Hartge einduitlaten. Zit prachtig, klinkt uitstekend.

Moet ook zeggen dat ik je Mini afgelopen maandag op Zandvoort heel goed vond klinken. Geen dreun, wel het karakteristieke Mini (r53) geluid. Onderscheindend tov. van andere auto's.

Veel succes er mee!

Groet, Ferdinand
Veel rijplezier!
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 mar 2007, 12:59

Het geluid is top van de mth spruit.. wil ook alleen de vermogenswinst van het Beek spruitje.. en zeker niet de herrie. Dus de standaard works tussendemper komt er weer tussen en als die dan nog herrie maakt dan gaat de mth spruit weer terug en dan doe ik nooit meer wat aan mijn Mini.. :surrender
Ferdinand
Be Mini
Be Mini

31 mar 2007, 19:07

die works tussendemper scheelt wel weer natuurlijk (rij je nu ook met de tussendemper en mth?). komt allemaal vast wel goed en ik weet hoe je baalt, want ik baalde toendertijd ook als een stekker!
Veel rijplezier!
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 apr 2007, 04:53

Afbeelding

De tussendemper zit er weer tussen.. maar wel samen met de sportkat :wink: Het geluid is gelukkig weer normaal :D mooi geluid, iets minder zwaar dan de MTH spruit en een lekker snerp in hoge toeren..
Vermogenswinst weet ik nog niet.. want ik heb er alleen maar van Beek naar huis mee gereden en dat is om de hoek.
Dus vanavond weet ik meer.. ben benieuwd!! (en hij moet ook nog op de rollenbank)
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!

03 apr 2007, 08:59

Hans schreef:Afbeelding

De tussendemper zit er weer tussen.. maar wel samen met de sportkat :wink: Het geluid is gelukkig weer normaal :D mooi geluid, iets minder zwaar dan de MTH spruit en een lekker snerp in hoge toeren..
Vermogenswinst weet ik nog niet.. want ik heb er alleen maar van Beek naar huis mee gereden en dat is om de hoek.
Dus vanavond weet ik meer.. ben benieuwd!! (en hij moet ook nog op de rollenbank)
Voor vanavond plannen in de buurt Hans? Anders kunnen we misschien een mini-meet plannen :)
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 apr 2007, 09:54

Morgen? kan vanavond niet..
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!

03 apr 2007, 09:55

Morgen kan ik niet, komt wel een andere keer dan :)
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 apr 2007, 22:49

Merk wel vermogenswinst.. even de stopwatch in mijn handen gehad, bij Speedy Mini was het van 78 naar 120km in 5 seconden met MTH spruit (met 2 man in de auto) en nu met Beek spruit 4,7 seconden van 80 naar 122km, niet een echt groot verschil natuurlijk (vanaf 80km pas gas geven en niet al volgas rijdend) Hij maakt wel een behoorlijke bler bij volgas en bij normaal rijden iets stiller lijkt wel.. had dus net zo goed mijn MTH spruit er onder kunnen laten want merkbaar is het allemaal niet :? Eind van de maand kan die pas op de rollenbank.. Beek heeft het druk!
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 apr 2007, 11:35

Ben toch wel blij met de Beek spruit, we zijn wat meer vriendjes geworden.. :wink: er zat namelijk een trilling in maar dat was het hitteschild welke tegen de spruit zat.. is opgelost! Het geluid is toch wel erg mooi 8) eigenlijk wel mooier dan met MTH spruit.. maar mijn missie was minder geluid en dat is niet gelukt :wink: Maar hij is wel iets sneller lijkt wel.. klimt makkelijk in de toeren en reageert super op het gas nu :D
Weer effe een paar sprintjes gedaan 0 naar 100 in 6,5seconden (het lukt maar niet zonder wielspin want dat kan sneller) toch leuk zo'n stopwatch.. het was om precies te zijn 6,54 seconden 2x hetzelfde (ook 1x 6,75 seconden)
Best rap zo'n GP :shock: (100km op de GP teller is ook precies 100 op een GPS teller)
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 apr 2007, 11:09

Kees! Vanavond? bij de tunnels? effe knallen, wil die Golf wel eens horen 8)
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mei 2007, 19:21

Was even vergeten te zeggen, dat de spruit echt werkt :D 225pk ipv 218pk dus een winst van 7pk, koppel is gek genoeg precies hetzelfde gebleven namelijk 260nm.. ben er blij mee, het geluid wel hard maar dit geluidje past wel bij de GP :wink:
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mei 2007, 19:24

Hans schreef:Was even vergeten te zeggen, dat de spruit echt werkt :D 225pk ipv 218pk dus een winst van 7pk, koppel is gek genoeg precies hetzelfde gebleven namelijk 260nm.. ben er blij mee, het geluid wel hard maar dit geluidje past wel bij de GP :wink:
7 PK voor € 1400,- + een extra demper ertussen moeten lassen?

oke
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mei 2007, 19:33

hmm... ahum.. ja dat klopt, de peekaas komen niet zo makkelijk :wink: op deze manier behoud je je garantie.. toch? soort van ofzo..
maar mijn standaard tussendemper zit er gewoon tussen.
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mei 2007, 19:48

Ik snap inderdaad dat na een bepaald put niet meer zo makkelijk gaat met de peekaas natuurlijk.
Alleen als je het zo op papier ziet (of op je flatscreen), ziet het er niet zo aantrekkelijk uit. :) (ik praat voor mezelf)

PS..., tussendemper heb ik niet. :?
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”