Schijven en blokken vervangen R53

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Schijven en blokken vervangen R53

25 nov 2011, 19:34

Dames en heren van de show, ik heb een vraagje.....ff los van alle info die ik al heb gevonden, wie kan mij ff een snell DIY geven voor het vervangen van zowel de blokken als de schijven.

Ik heb geen speciale tools (voor het terugduwen van de achterrempot) dus ga het zonder proberen.

Morgen is het plan dus alle tips zijn welkom! :wink:

thx!
Afbeelding
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
Neovo
Be Mini
Be Mini

Re: schijven en blokken vervangen R53

25 nov 2011, 19:51

wall-e schreef:Dames en heren van de show, ik heb een vraagje.....ff los van alle info die ik al heb gevonden, wie kan mij ff een snell DIY geven voor het vervangen van zowel de blokken als de schijven.

Ik heb geen speciale tools (voor het terugduwen van de achterrempot) dus ga het zonder proberen.

Morgen is het plan dus alle tips zijn welkom! :wink:

thx!
Gaat niet lukken zonder tool om die zuigers achteraan in te draaien.
Vooraan etc allemaal geen probleem, maar zonder tool heb je kans jou zuiger kapot te draaien.
Kan je dit niet ff lenen ofzo van een bevriend technieker?
Ik heb onlangs een setje op ebay gekocht voor 50€
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 nov 2011, 20:22

geen must om achter ook te doen morgen, maar als het niet zonder de tool kan dan moet ik even rondvragen of iemand iets te leen heeft. wie-o-wie? ff overdragen op een meet wellicht.

Is dit een specifiek MINI tool of universeel?
Afbeelding
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
spenki
Sponsor
Contacteer:

25 nov 2011, 21:19

Hoi:

Met een grote lange punttang lukt het terrugdraaien achter ook wel.
Succes

Gr Roy
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 nov 2011, 22:09

Thx Roy!

die hebben we wel in huis, wordt echter wel weer het voorjaar als ze zomerwielen weer teruggaan

Afbeelding
Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 nov 2011, 23:01

Ik had speciaal zo'n tool besteld, maar die kwam te laat binnen... ook voorzichtig met een punttang gedaan, was geen probleem! 8)
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 nov 2011, 12:00

en ik weet nu dat deze bout kan afbreken maar dat dat niet per se erg is en je dit zo kunt laten, mits het niet in de weg zit.

Afbeelding
Afbeelding
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 jan 2013, 23:59

Net achter uitgevoerd. De ene cilinder ging los met de punttang, de ander ging niet.

Iemand de achtereen cilinder indruk tool beschikbaar om te lenen? Beetje in de buurt wonend? :roll:
Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

10 jan 2013, 00:36

Beek verkoopt ze ook.
Één keer zelf doen en je hebt het stuk gereedschap (wat je zo weer kwijt raakt binnen de club bij Mini verkoop) er weer uit.

Afbeelding
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jan 2013, 17:23

pa heeft tooltje nagebouwd obv foto ;)

blokjes plus schijven zitten er netjes onder, was al metaal op metaal aan het worden dus hard nodig.

Het ene cilindertje laat zich makkelijker terug draaien dan de ander.

Als dit tooltje eenmaal zit dan druk je het zo terug.

Afbeelding
Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”