Tankdop S

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
Elmar Nieser
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 206
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:14

07 jun 2007, 13:18

MoNkToNk schreef:
Elmar Nieser schreef:Moet ik me wiel eraf halen om die wielkap eraf te krijgen? :(
Het wiel moet er inderdaad af.
In die tutorial staat dat je em alleen hoeft op te krikken... is dat niet voldoende?
Elmar Nieser
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 206
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:14

08 jun 2007, 09:21

Hallo allemaal,

Ik heb nog even een vraagje voordat ik begin. Ik heb dus niet de schroef gekregen die erbij hoort. Kan ik deze niet gewoon bij de gamma halen? En je schroeft hem er 'zonder' schroefdraad gewoon in toch?

Dan ga ik zo maar eens voor het eerst beginnen met aan mijn eigen auto sleutelen :D Heb nog nooit een auto opgekrikt zelfs, dus dit is voor mij echt een hele uitdaging :P
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

08 jun 2007, 09:30

Elmar Nieser schreef:Hallo allemaal,

Ik heb nog even een vraagje voordat ik begin. Ik heb dus niet de schroef gekregen die erbij hoort. Kan ik deze niet gewoon bij de gamma halen? En je schroeft hem er 'zonder' schroefdraad gewoon in toch?

Dan ga ik zo maar eens voor het eerst beginnen met aan mijn eigen auto sleutelen :D Heb nog nooit een auto opgekrikt zelfs, dus dit is voor mij echt een hele uitdaging :P
JA... boutje kun je zelf halen... neem de dop ff mee voor de maat ;)

Enne.. tip... GEEN haast... alles op z'n tijd.. dan gaat alles goed ;)

Coen
MoNkToNk
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 378
Lid geworden op: 20 jun 2006, 00:29

08 jun 2007, 11:52

Elmar Nieser schreef:
MoNkToNk schreef:
Elmar Nieser schreef:Moet ik me wiel eraf halen om die wielkap eraf te krijgen? :(
Het wiel moet er inderdaad af.
In die tutorial staat dat je em alleen hoeft op te krikken... is dat niet voldoende?
Als je het wiel er af haalt is het een stuk makkelijker monteren vind ik :)
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2330
Lid geworden op: 24 jan 2006, 22:13

08 jun 2007, 14:01

Gamma is troep qua bouten! Draaien allemaal dol. Ik zou even naar een speciaal-zaak/bouwmarkt gaan! Roestvrij-staal en geen verzinkte kopen! :D Succes
Elmar Nieser
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 206
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:14

08 jun 2007, 14:49

Ok thanks jongens! Ik ga aan de slag en zal later ff foto's posten! 8)
Elmar Nieser
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 206
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:14

08 jun 2007, 17:11

Echt vervelend maar deze moertjes kan ik uren draaien maar ze komen niet los :S

Afbeelding

Heb 20 minuten geprobeerd die moertjes eraf te krijgen maar ze gaan er gewoon niet vanaf... :(
Laatst gewijzigd door Elmar Nieser op 09 jun 2007, 11:10, 2 keer totaal gewijzigd.
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5169
Lid geworden op: 18 feb 2007, 13:24

08 jun 2007, 17:26

Hey Elmar,

Zo'n soort bout heb ik vorige week ook los moeten draaien. Is wel gelukt, maar toen ik 'um terug op draaide, kreeg ik 'um niet "echt" vastgedraaid. Hij blijft zitten, maar blijft draaibaar?

Lukt het neit als je 'um met een tang met een draaiende beweging naar achter trekt? Succes!!

Marss
Elmar Nieser
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 206
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:14

08 jun 2007, 17:40

marss schreef:Hey Elmar,

Zo'n soort bout heb ik vorige week ook los moeten draaien. Is wel gelukt, maar toen ik 'um terug op draaide, kreeg ik 'um niet "echt" vastgedraaid. Hij blijft zitten, maar blijft draaibaar?

Lukt het neit als je 'um met een tang met een draaiende beweging naar achter trekt? Succes!!

Marss
Ik heb alleen ff geprobeerd een platte schroevendraaier er onder te duwen in de hoop dat ie dan loskwam.. maar dat werkte ook niet. zal morgen maar eens proberen met een tang heel hard aan te trekken terwijl ik hem draai.. Maar dat zal moeilijk gaan in zo'n grappe wielkas :s
Elmar Nieser
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 206
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:14

09 jun 2007, 11:07

Nou vanaf 9 uur bezig geweest met de 2 moertjes eraf te draaien. Het lukt gewoonweg niet. Ik zie trouwens wel dat het boutje 'niet' mee draait als ik aan het moertje draai. Dus dat wil eigenlijk gewoon zeggen dat het schroefdraad is doorgeroest ofzo. Ook weet ik dat het boutje aan het plaatwerk vastzit. Dus als ik het moertje er met geweld af zou trekken wil dat zeggen dat ik hem er nooit meer goed op krijg en dat er dus een nieuw boutje op het plaatwerk moet worden gelast. Dit ga ik dus niet riskeren. :( Zonde van de tankdop, ik had hem er graag op gehad.. Misschien dat ik nog even bij de dealer informeer wat ze vragen voor het inbouwen. Maar dat zou gegarandeerd de hoofdprijs zijn :(

Bij mij lukken dit soort dingen gewoon nooit :?
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13440
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

09 jun 2007, 11:45

Afdremelen, gaatje maken, zelf een (RVS) boutje doorheen steken als het gaat.
Elmar Nieser
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 206
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:14

10 jun 2007, 19:52

Toch nog gelukt met die tankdop :D Die moertjes bleken van plastic en met een beetje trekken en draaien kwamen ze er gewoon vanaf..

Afbeelding
Afbeelding
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Breda
Berichten: 2565
Lid geworden op: 05 okt 2006, 19:40

10 jun 2007, 19:57

(shakeit) :)) Nice job!
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5169
Lid geworden op: 18 feb 2007, 13:24

10 jun 2007, 21:49

Je moet er wat energie en tijd insteken, maar dan heb je ook wat. Ziet er erg netjes uit, toppertje!!!

marss
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13440
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

10 jun 2007, 21:59

No guts no glory :)

Ziet er mooi uit, dubbel genieten omdat je het zelf gedaan hebt 8)

Terug naar “Exterieur”