Goedkoper en fraai alternatief voor de ICE-Link icm iPhone

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Misterman
Be Mini
Be Mini

Goedkoper en fraai alternatief voor de ICE-Link icm iPhone

07 aug 2008, 02:03

Na lang wikken en wegen had ik reeds eerder besloten niet in zee te gaan met een mogelijk werkende ICE link zoals deze bij BMW compatible zou moeten zien. Dit mede wegens nare ervaringen met de Ipod aansluiting in de nieuwe mini. Maarja, wat dan wel. Iedere keer dat ding ontgrendelen is ook niet optimaal.

Ik ben toen druk gaan denken aan dockjes met afstandbedieningen en autoladers/cradles, maar dat kwam nergens op uit, totdat ik recent de Drive & Play van Harman Kardon tegen kwam. Een klein display met een I-Drive verwante draaiknop voor op de middentunnel (plaats waar de optionele stoelverwarming zit in mijn geval.

Gister gekocht, morgen maar eens inbouwen... keep you informed.

Meer Info over de Harman Kardon Play & Drive van Autozine
Laatst gewijzigd door Misterman op 12 aug 2008, 12:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

07 aug 2008, 15:34

Hier stond er vorig jaar nog één te koop :)

Zo te zien moet deze op de Aux worden aangesloten of via een FM transmitter? Wat kost deze interface dan?

Jammer daarvan natuurlijk is dat de bediening niet via radio (en stuur) gaat en dat de radio display niet de nummers weergeeft maar voor wie er niet aan tilt om er een scherm en aparte bediening in zijn auto bij te hebben is dit een mooie oplossing.

Zelf heb ik een tweedehands Ice Link Plus gekocht en een z.g.a.n. facelift radio wat tezamen (na verkoop van mijn originele radio) op 200 euro uitkwam. Dan heb je dus bediening en nummerweergave op de radio en de iPod kan ergens verstopt worden.

Ik dacht trouwens dat FM-transmitters in Nederland verboden waren?
Misterman
Be Mini
Be Mini

07 aug 2008, 17:54

Voor Berthil: Hij kan via Aux en/of via antenne, dat is beide mogelijk met de set van €50,00 (goedkoopste nieuwe set na beetje speuren)

FM transmitters zijn inderdaad verboden, daarom voegt hij het rechtreeks toe aan je antennekabel, met RDS (zo heet dat toch) heb je dan alsnog je nummer in beeld.

Ik heb hem zonet ingebouwd. Heet fraai, het leek wel of er ideale plaatsen en mogelijkheden voor waren. Ik zal binnenkort even foto's plaatsen, maar ik ben gelukkig. De kleur matcht ook wel met het mini interieur en het gebruikte materiaal is hoogwaardig en aanpasbaar en diverse situaties dmv adaptertjes. De iphone kan dus nu verdwijnen in het dashboardkastje... nu nog even kijken of er technische mogelijkheden zijn voor handsfree bellen.

Foto's volgen...
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

07 aug 2008, 18:58

chrisvanbeers schreef:FM transmitters zijn inderdaad verboden, daarom voegt hij het rechtreeks toe aan je antennekabel, met RDS (zo heet dat toch) heb je dan alsnog je nummer in beeld.
Dat is dan inderdaad heel netjes voor 50 Euro.
MaVaEe
Koeien-teller

07 aug 2008, 23:36

Ik vind de geluidkwaliteit van de FM transmitters erg slecht... :)
Ik zou zelf dus eerder voor een AUX oplossing kiezen ;)
Afbeelding
Misterman
Be Mini
Be Mini

08 aug 2008, 14:46

Zo... vanmiddag even foto's gemaakt... zie hieronder voor de impressie. Zoals je ziet zit het beeldschermpje op 1 van de lucht ventilatieroostertjes. Deze kon ik zodoende plaatsen zoder te hoeven boren e.d. Zit aan de onderkant met tie-wraps vast. De controller zit op de plaats waar "normaliter" de stoelverwarming zit, zo gemaakt dat bij rijden mijn hand rust vind op de handrem en ik zonder me in rare bochten te wringen lekker kan browsen. Zie mijn gallery voor meer foto's.

Afbeelding
Een overzicht van het console op de center tunnel. De controller functioneerd hetzelfde als de draaischijf op de Ipod

Afbeelding
De controller welke blauw oplicht, nog even de ledjes vervangen door amber kleurige.

Afbeelding
Display toont de vertrouwde menu-items van de Ipod/Iphone.

Afbeelding
Een overzicht van het dashboard. (Ben blij dat ik een antraciet dashboard heb)

Afbeelding
De Iphone verdwijnt in het dashboard kastje

Terug naar “Interieur en audio”