Itunes Podcasts omzetten naar MP3 en branden ?

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Carl
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Itunes Podcasts omzetten naar MP3 en branden ?

17 jul 2008, 17:01

Weet iemand of het mogelijk is podcasts van Itunes om te zetten naar MP3 en te branden op cd zodat ze in de MINI radio met MP3 functie te beluisteren zijn ?
Tijno
4 op een rij!
4 op een rij!

17 jul 2008, 19:23

Hallo Carl,

Volgens mij moet je een afspeellijst (linksonderin, van itunes op het +je klikken, en de afspeellijst een naam geven als je wilt) maken en je podcast erin slepen.
Voorkeuren openen (appeltje en dan de komma op je toetsenbord) bij een apple, en anders iets van instellingen van itunes openen. Op het tabblad geavanceerd, branden selecteren en dan bij schrijfstructuur MP3 klikken. Klik nu de afspeellijst weer aan en als het goed is zie je rechts onderin nu BRAND MP3-CD staan. Hopelijk lukt het zo, suc6

Tijno.
Carl
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 jul 2008, 20:26

De tip is goed, alleen lukt het niet. De apple zegt: Alleen bestanden met de MP3-structuur kunnen op een mp3-cd worden gebrand.

Nog andere tips om een podcast op (mp3)cd te krijgen ?
Tijno
4 op een rij!
4 op een rij!

17 jul 2008, 22:24

Oké das jammer. Ik ben "helaas" op vakantie dus ik kan het niet ff zelf proberen voor je. Als ik me nog iets bedenk of beter nog als ik het weer zelf kan proberen, kom ik er op terug of je moet er al uit zijn natuurlijk.
Minilex
4 op een rij!
4 op een rij!

18 jul 2008, 13:04

Heb laats aan het zelfde probleem gehad, wat je kunt doen is selekteer al die bestanden, click op rechter muistoets en selecteer "Converteer selektie naar mp3". iTunes begint nu de bestanden te converteren.
Zorg er wel voor dat je brand instelling op MP3 staat.
Carl
Mod virus alert!
Mod virus alert!

18 jul 2008, 20:34

Wederom een goede tip, echter werkt het niet, ik kan de selectie alleen converteren naar AAC, en als ik dat gedaan heb kan ik ze nog steeds niet op een MP3 cd branden. Ik heb ook geen keuze om ze te converteren naar MP3. Gebruik een MAC computer met de laatste versie van ITunes.

Wederom dus nog meer tips gevraagd... Hoe podcasts te branden op een MP3 cd ..
Minilex
4 op een rij!
4 op een rij!

18 jul 2008, 20:44

Sorry, maar het gaat wel degelijk, ik heb het net nog even geprobeerd.
Zorg er voor dat je import en branden op mp3 staat, dan gaat de conversie automatisch over naar mp3.
Ik maak ook gebruik van een mac en laatste versie itunes.
Ik doe niets anders dan AAC bestanden omzetten naar MP3 om ze in de Dooper te beluisteren, werk perfect :mrgreen:

Wel even een puntje van aandacht gedownloade muziek van Itunes is beveiligd, die kun je niet zo 123 omzetten.
Dat gaat wel maar daar heb je een ander tooltje voor nodig.
Carl
Mod virus alert!
Mod virus alert!

18 jul 2008, 21:08

Gelukt, dat van die stand importeren was me niet bekend, dat omgezet en nu kan ik de selectie omzetten naar MP3, ga als dat gebeurt is de cd proberen te branden. Thanks !
Carl
Mod virus alert!
Mod virus alert!

18 jul 2008, 22:53

Na een uurtje of 2,5 was de selectie geconverteerd na MP3, toen branden, zelfde foutmelding. Bestanden die zogenaamd geconverteerd waren aangeklikt, bij info gekeken, staan ze nog gewoon op AAC, terwijl de apple duidelijk liet zien "converteren" toen ik koos voor omzetten naar MP3, daar 2,5 uur op gewacht :cry:

Ik maak dus een nieuwe afspeellijst aan, zet daar de podcasts in die ik wil hebben, ik selecteer alles, en klik op rechtermuis, converteer naar MP3, wacht dus 2,5 uur.. en dan is het nog niet gelukt ??

beveiliging dan ???
Carl
Mod virus alert!
Mod virus alert!

18 jul 2008, 23:07

ik blijf zelfs na het converteren de mogelijkheid houden "converteer naar MP3". :s
Minilex
4 op een rij!
4 op een rij!

19 jul 2008, 12:51

@carl

Kijk even waar de mp3 bestanden worden wegezet, dit kun je bepalen met je voorkeur instellingen.
Ik verwacht namelijk dat je wederom een afspeellijst van AAC bestanden hebt geprobeerd te branden(even een nummer de info van bekijken, moet MPEG-1 layer 3 zijn)
De mp3 bestanden selecteren en in een nieuwe afspeellijst plaatsen, deze kun je dan branden als een mp3-cd
Het gaat zeker!! ik denk dat je alleen aac en mp3 bestanden door mekaar haalt.
maar wederom het mogen geen muziekstukken zijn die gedownload zijn uit itunes, die zijn beveiligd
Carl
Mod virus alert!
Mod virus alert!

19 jul 2008, 13:44

Aha, bij het converteren wordt er dus een nieuw bestand gemaakt wat ergens word weggeschreven ? duidelijk, ga straks zoeken. Ik neem aan dat Apple niet gaat converteren als het beveiligd is ?

Het zijn wel downloads, maar gratis podcasts downloads, van Roger Sangez "release yourself"
Minilex
4 op een rij!
4 op een rij!

19 jul 2008, 14:03

Hmm.. Itunes biedt muziek aan met en zonder beveiliging, nu weet ik niet hoe het staat met podcasts die gratis zijn.
Het merendeel, en dus ook de muziek die ik leuk vindt is nog steeds beveiligd. :evil:
En inderdaad itunes meld zich indien je beveiligde muziek probeert te converteren
Ik meen dat bij onbeveiligde muziek "Itunes plus" staat vermeld.
Je kunt ook even kijken op: http://www.mireth.com/wt/mpme-convert-mp3-mac.html
of zoeken met google "convert aac to mp3 mac"

Succes
Minilex
4 op een rij!
4 op een rij!

19 jul 2008, 14:23

@carl

Het is me gelukt :D ik heb podcast 57 van roger sanchez gedownload, en geconverteerd naar mp3
Itunes zet de conversie weg in de map onlangs toegevoegd, van daaruit kun je weer op de brand mp3-cd knop gebruiken
Trouwens leuke podcast :P zal de rest ook maar eens binnenhalen
Carl
Mod virus alert!
Mod virus alert!

19 jul 2008, 14:57

Helemaal Toppie, dan staat in die map vast ook wat ik gisteren allemaal heb geconverteerd. Ga straks als ik thuis ben kijken :mrgreen:

Indeed goede muziek :mrgreen:

Terug naar “Interieur en audio”