Orgineel audio systeem versterken?

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
poeptus
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Orgineel audio systeem versterken?

17 apr 2008, 19:55

hallo allemaal.

Hier een paar vraagjes betreft de audio in mijn mini.
heb voor de antwoorden al op het forum lopen zoeken maar kon nog niet echt specifiek antwoord vinden.
Ik wou het geluid in mijn mini flink wat opkrikken en dan zonder woofer in mijn kofferbak, dus ben ik bij ons in de buurt naar een dealer gegaan die het merk Audio System verkoopt. Na een gesprek met deze man en de catalogus doorgekeken te hebben stelde hij mij de vraag: "Heb je wel andere speakers nodig?"

Hij vertelden mij dat de speakers uit de mini helemaal niet zo slecht zijn en dat het meestal een kwestie is van je radio een beetje fatsoenlijk af te stellen. Hij heeft dit nu dus gedaan en het klinkt inderdaad super om eerlijk te wezen.
1 nadeel de tweeters gaan af en toe nog wel eens over de zeik. Zijn advies was om mijn orginele speakers te versterken met de versterker die ik nog heb en eventueel alleen andere tweeters te nemen.

Het kwam er dus op neer dat die man een uur tijd aan mij heeft besteed en hij mij het advies gaf koop niks bij mij je spul is goed genoeg je moet het alleen ff versterken.

Zijn er hier mensen met verstand van deze zaken die zijn mening delen of zeggen jullie geef een paar honderd euro uit dan heb je iets wat echt goed is.

alvast bedankt

groeten kevin 8)
Oscar
4 op een rij!
4 op een rij!

17 apr 2008, 21:33

Persoonlijk vind ik het geluid wat uit onze Mini komt puur bagger. Een betere versterker zal ongetwijfeld wat helpen, maar als ik toch een versterker ging inbouwen en de tweeters in de deuren dan kocht ik gelijk een vers compo setje. Wel complimenten voor deze verkoper trouwens.

Groet
Oscar
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 apr 2008, 16:38

Mini heeft relatief goede speakers....

Ik heb mn mini nu net 1 week...en als audio freak ga je toch dingen aanpassen...
om de t gehele systeem te upgraden heb ik gekozen om de compo voor, en de 6x9 achter te vervangen.

Als je de originele compo bekijkt, ziet deze er goed uit, ga je het vergelijken....dan merk je al snel dat een "after-market" compo toch wel beter is. Nu ben ik gegaan voor een Emphaser Neo, aangezien deze veel vermogen heeft, en ook nog is goed in te bouwen valt in een Mini.
(bij gebruik van een adapter ring op de standaard 13cm kan je 16 cm compo inbouwen. Echter is de inbouwdiepte 8cm, wat niet veel is, de meeste hoge kwaliteits compo's passen hier niet....maar de Neo's maken gebruik van een Neobla bla bla magneet. inbouwdiepte is 6 cm, en past er dus wel in ;))
Deze ga ik nog versterken, maar momenteel hangt ie gewoon achter de radio (welke ik overigens ook heb vervangen)

De achter speakers heb ik vervangen door een RockFord versie, ipv de standaard 6x9 nu een 4 weg 6x9, je merkt het verschil echt...
Deze worden niet versterkt en blijven dus rechtstreeks achter de radio.
Waarom niet ?? Ze dienen toch alleen maar als rear-fill.

Conclusie:
Je huidige systeem is zeker een goede!
Wil je toch iets meer dan moet je gaan vervangen.
Het versterken van je originele speakers is vrij zinloos al zal t wel verbeteren (vanuit je radio zal t een keer 15 WRMS zijn)....je speakers zullen een keer 25 Watt RMS zijn....en ga je versterken...dan zal t vaak rond de 80 Watt RMS zijn....
Wil je verbeteren....zou ik dus nieuwe compo's en versterker doen.
Jean-Pierre
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 apr 2008, 11:54

Net zo als WoK zegt mini heeft standaard vrij goede speakers! Je kunt het in principe zo gek maken als je zelf wilt( Look 2 my project: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=8807 )

Ik werk zelf ook in een autoshop in het weekend en ik heb al verschillende Grote en kleine inbouw's gedaan in Mini's. Als je niet al te veel geld uit wil geven en toch net een stuk beter geluid wil hebben is dit mis ook wel iets voor jou: Ik heb ooit in een mini de orginele radio vervangen door een Pioneer Deh80mp. Deze radio heeft 4x 60 Watt en ik moet zeggen dat klonk toch aardig goed!!!

Succes ermee!

Greetz
kamiel
Be Mini
Be Mini

29 apr 2008, 16:35

nadeel is wel, als je de orginele radio vervangt voor een aftermarkt, werk je stuurbediening niet meer en dat vind ik toch wel zeer handig.
Of is het dan toch mogelijk om met bijvoorbeeld een pioneer radio toch je stuurbediening voor de radio blijft werken??
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 apr 2008, 18:42

ik heb de jvc avx2 nu in de mini hangen....
en daar heb ik dus zo'n ding voor aangeschaft zodat ik gewoon met mn stuurbediening kan spelen :D
kamiel
Be Mini
Be Mini

29 apr 2008, 21:07

WoK schreef:ik heb de jvc avx2 nu in de mini hangen....
en daar heb ik dus zo'n ding voor aangeschaft zodat ik gewoon met mn stuurbediening kan spelen :D
Wat voor een ding?? :? :?
Jean-Pierre
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 mei 2008, 10:16

Je hebt voor elk type auto meestal wel een interface. Die interface zorgt voor de juiste connectie van de radio en de auto. Maar let wel bij somige auto's hangt er een prijskaartje aan. Ik weet even niet uit mijn hoofd hoe dat bij JVC is maar Pioneer heeft prijzen van 49-119 euro voor zo'n interface. Ligt er maar net aan of je het waard vindt.

Succes!
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 mei 2008, 11:40

inderdaad....zo'n interface ertussen gehangen.....als ik t goed heb
zijn die retail ongeveer 65 euri....
poeptus
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

21 mei 2008, 11:02

Nou mensen ik ber eruit hoor.

Na veel nagedacht te hebben heb ik toch besloten om die dealer van audio system nog eens te bellen.
na langs te zijn geweest hebben we samen een hele mooie oplossing gevonden.

Het worden toch andere speakers namelijk:

Voor:
Audio system Radion 165 composet

Achter:
Audio system Exact 16cm ronde woofers.

Ben benieuwd hoe dit gaat klinken zal niet super hard gaan, maar wel heel mooi.

Ik hou jullie op de hoogte.
:)
IMP
Mod virus alert!
Mod virus alert!

21 mei 2008, 12:04

Ik ben benieuwd... :D
Wil misschien later ook wel andere audio in de mini. :mrgreen:
mylittlefly
Mod virus alert!
Mod virus alert!

24 jun 2008, 18:00

hoeveel cm diameter is de speaker nu vooraan?
poeptus
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

26 jun 2008, 18:37

De speakers die nu voorin zitten zijn 16,5 cm volgens mij.
om deze erin te krijgen moet je wel ff creatief met mdf zijn en een grotere ring maken voor de speaker.
de speaker komt dan wel een heel stuk naar voren te zitten maar dit was geen problemen ivm mijn deurpaneel.

Terug naar “Interieur en audio”