hallo,
ik heb sinds kort een mini cooper uit nov 2001. de grote speaker in de rechterdeur is stuk. wil deze gelijk met de speaker van de linkerdeur upgraden. kan mij iemand uitleggen hoe ik deze speakers kan demonteren en welke betere speakers ik ter vervanging moet aanschaffen zonder filters e.d aan te moeten passen.. ben niet zo handig maar dit zou toch moeten lukken?
hartelijk dank alvast voor jullie reactie
Speakers vervangen MINI 2001
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
4 ohm component speakers kopen (met aparte tweeter). Waarschijnlijk moet je MINI fit ringen aanschaffen of een beetje handig zijn met mdf hout om de ringen passend te krijgen.
De binnenkant van de deur los schroeven en daarna lostrekken (don't worry, zijn clips).
De speaker los schroeven en loskoppelen. Nieuwe speaker er weer in en voila klaar is Kjoeh.
iDD
De binnenkant van de deur los schroeven en daarna lostrekken (don't worry, zijn clips).
De speaker los schroeven en loskoppelen. Nieuwe speaker er weer in en voila klaar is Kjoeh.
iDD
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
De tweeters die er in zitten zijn echt ruk dingen.
Er zitten in de oude deur volgens mij 3 torx schroeven. Eentje achter de reflector en twee in de deur. Daarna is het een kwestie van trekken.
iDD
Er zitten in de oude deur volgens mij 3 torx schroeven. Eentje achter de reflector en twee in de deur. Daarna is het een kwestie van trekken.
iDD
- mister bjorn
- One wheel wonder
- Contacteer:
Bericht
de tweeters die er in zitten zijn echt slecht. Als je toch bezig bent kan je meteen beter meteen een compo setje er in knallen.
De bekleding zit met 4 torx schroeven vast. Het is trouwens makkelijk om met het er af en er opzetten van de bekleding je raam naar beneden te doen.
Zelf heb ik mijn speakers opgebouwd op de deur omdat de magneet er achter te dik was. Ik heb daarna alles zilver gespoten (ring en rooster) en nu valt het niet meer op dat de speakers zijn opgebouwd.
grtz Djurre
De bekleding zit met 4 torx schroeven vast. Het is trouwens makkelijk om met het er af en er opzetten van de bekleding je raam naar beneden te doen.
Zelf heb ik mijn speakers opgebouwd op de deur omdat de magneet er achter te dik was. Ik heb daarna alles zilver gespoten (ring en rooster) en nu valt het niet meer op dat de speakers zijn opgebouwd.
grtz Djurre
- kjoeh
- Nieuw Lid
Bericht
aha dank voor jullie reactie. wellicht dat jullie mij nog een mooi setje kunnen adviseren wat compatible is met het huidige systeem. kosten?
verder heb ik nog 2 vragen:
als de auto koud is en ik rij de parkeergarage uit lijkt het alsof een van de banden regelmatig tegen het spartbord aan schuurt. na een tijdje rijden is het weg. enig idee? maak me hier niet zo een zorgen over maar wilde het toch even in de groep gooien.
wat mag een grote servicebeurt kosten en is deze aan te bevelen bij bert story te waardenburg?
alvast hartelijk dank voor jullie fijne reactie!
verder heb ik nog 2 vragen:
als de auto koud is en ik rij de parkeergarage uit lijkt het alsof een van de banden regelmatig tegen het spartbord aan schuurt. na een tijdje rijden is het weg. enig idee? maak me hier niet zo een zorgen over maar wilde het toch even in de groep gooien.
wat mag een grote servicebeurt kosten en is deze aan te bevelen bij bert story te waardenburg?
alvast hartelijk dank voor jullie fijne reactie!
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Grote service beurt is dikke knaken.
voor audio advies ff aankloppen bij onze sponsor multicaraudio. Die biedt je zo een mooi setje aan.
iDD
voor audio advies ff aankloppen bij onze sponsor multicaraudio. Die biedt je zo een mooi setje aan.
iDD
- mister bjorn
- One wheel wonder
- Contacteer:
Bericht
Het is maar net wat je uit wil geven aan speakers en ook belangrijk is, is wat voor een muziek je luisterd.
Maar goede speakers komen pas tot zijn recht als er ook een goede radio bij zit. Anders heb je domweg niets aan de speakers want die kunnen dan toch niet hard.
Maar goede speakers komen pas tot zijn recht als er ook een goede radio bij zit. Anders heb je domweg niets aan de speakers want die kunnen dan toch niet hard.

- kjoeh
- Nieuw Lid
Bericht
speakers en radio
ja goede radio heb ik volgens mij aangeschaft. pioneer PH6900IB 4 x 50 watt. is toch makkelijk om te bouwen in een R50 mini?
- mister bjorn
- One wheel wonder
- Contacteer:
Bericht
hmm ik zelf heb erg veel problemen met het inbouwen van mijn JVC al die snoeren voor de speakers en alle andere kabels van de versterkers.
Je hebt weinig ruimte achter je radio
ik heb nog geen idee waar me carkit moet gaan komen
tip: denk er aan dat je wel een andere stekker haalt van mini naar Pioneer (volgens mij is het zelfs van mini (bmw) naar alle aftermarket radio's)en een kabeltje voor je antenne die past vaak ook niet
Je hebt weinig ruimte achter je radio

ik heb nog geen idee waar me carkit moet gaan komen

tip: denk er aan dat je wel een andere stekker haalt van mini naar Pioneer (volgens mij is het zelfs van mini (bmw) naar alle aftermarket radio's)en een kabeltje voor je antenne die past vaak ook niet

Onze sponsors