Upgrade Nav van MKIII (CD) naar MMKIV (DVD)

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
restless
4 op een rij!
4 op een rij!

Upgrade Nav van MKIII (CD) naar MMKIV (DVD)

26 jan 2015, 18:08

Voor de navigatie heb ik de MKIII en beschik ik over een CD 2003 van Duitsland en een van Europa.
Mijn eega wil graag een CD software upgrade voor alleen Nederland.
Ben bij Maassche geweest en kunnen me niet helpen en verwijzen me naar de Navtech site. Met de waarschuwing niet zomaar een CD te branden omdat die het navigatie systeem kapot kan maken.
Nu lees ik op de site zie link:

http://www.xoutpost.com/articles/all-bm ... m-faq.html

dat ik het huidige MKIII systeem kan upgraden via een eenvoudige plug en play swap naar MKIV waardoor het systeem zowel CD als DVD kan lezen.

Mijn vraag is nu heeft dit ook gedaan/ervaring mee?
Waar haal ik een MKIV wissel systeem vandaan?
Alvast bedankt
DrPepper
One wheel wonder
One wheel wonder

Re: Upgrade Nav van MKIII (CD) naar MMKIV (DVD)

26 jan 2015, 19:12

Hallo restless,

Ze staan regelmatig op marktplaats. Ik heb deze bij Spenki voor een hele nette prijs gekocht. Schijnbaar zijn ze gelijk aan de navigatie van BMW de E39. Er staat er toevallig een in Geleen te koop op marktplaats.
Ik heb mijn MK3 vervangen door een Mk4. Je kan ze zonder aanpassingen verwisselen. Ik heb vervolgens de V32.2 software update van internet gedownload en op cd gebrand. Deze stop je in het navigatie systeem met lopende motor en bestuurdersportier open en je kan binnen enkele minuten je navigatie updaten ( zie youtube). Je kan niet zelf de taal van het systeem wijzigen (buiten standaard Frans / Engels & Duits) . Op marktplaats zit Martijn uit Ede die dit voor een schappelijke prijs kan aanpassen, hij kan ook de update doen mocht je dit zelf niet kunnen.

Succes
DrPepper
One wheel wonder
One wheel wonder

26 jan 2015, 19:18

Let op,
De navigatie zit onder de stoel. Met uitbouwen van de stoel moet je de stekkers van de stoelairbags losmaken. Zet de auto niet op contact zolang deze stekkers los zitten anders krijg je een foutmelding in je boordcomputer.
restless
4 op een rij!
4 op een rij!

26 jan 2015, 19:27

Thanx Dr Pepper, duidelijke info.
Is MKIV mooier dan MKIII ? Is er een verschil te zien? En is er een detailleerde update voor navigatie van alleen Nederland of is dit dan Benelux?
Marcel Always Open
Cabrio-King

26 jan 2015, 19:48

Waarom wil je eega een software update ? Heeft dat meer functies, of wil ze gewoon een kaartupdate (waarvoor je de software niet hoeft te updaten)? Zijn er geen recentere kaarten beschikbaar dan Mk3 voor de CD versie?

Let op want de kaarten voor MK4 en eerder worden na 2015 ook niet meer geüpdate! De laatste DVD voor dit systeem zal in Q3 of Q4 van dit jaar zijn. Het is dus onverstandig om nu veel geld uit te geven.
Laatst gewijzigd door Marcel Always Open op 26 jan 2015, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
DrPepper
One wheel wonder
One wheel wonder

26 jan 2015, 19:53

De mk4 is zeker beter. Wat bedoel je met update ? Je hebt nl de software update maar die staat los van de landen. Met deze update kun je de navigatie in birdview zetten en dual layer dvd afspelen. De nieuwste navigatieupdate is nl een dual layer dvd. Je hebt heel WestEuropa op 1 dvd . Je kan googlen op''birdview mk4'' dan vind je in youtube diverse filmpjes. De navigatie DVD vind je op marktplaats voor €20.

In de Mk4 kun je ook de navigatie cd's afspelen. Op youtube vind je ook filmpjes van hobbyisten die een achteruitrij camera aan het systeem hebben verbonden.

Gr, Leo
restless
4 op een rij!
4 op een rij!

26 jan 2015, 19:56

ja missch iets onduidelijk, ze wil een kaartupdate voor Nederland, de auto komt uit Duitsland en heeft een cd van Duitsland (gedetailleerd) en een van Europa(alleen de grote wegen). Ze wil dus een gedetailleerde CD van Nederland (als die er al is)
DrPepper
One wheel wonder
One wheel wonder

26 jan 2015, 20:04

Deze 2015 Benelux CD kun je op marktplaats kopen. Is de goedkoopste oplossing.
Systeem Taal blijft helaas Duits.
restless
4 op een rij!
4 op een rij!

26 jan 2015, 21:20

Oke, update van MK3 naar MK4 bedoel ik ook (en daar waarschijnlijk ook een software-update bij), maar de benelux cd is ook een oplossing (goedkoopste).
Bedankt nogmaals. Het is helder nu.

Heb nu een nieuwe CD van navteq 2013-2014 benelux en voldoet prima

Terug naar “Interieur en audio”