Beste allen, ik heb nu sinds 3 weken een R53 uit 2004 en hij heeft me al 2 keer laten staan. Beide keren wilde ik hem starten na 2 of 3 dagen er niet ingereden te hebben, maar helaas hij deed helemaal niets meer, zelfs de afstandbediening werkte niet meer. Nadat ik hem de eerste keer opgelapt had met startkabels ben ik meteen naar kwikfit gereden om een accutest te doen, maar die bleek nog gewoon goed te zijn, dus ik dacht dat ik misschien de lampen aan had laten staan ofzo.
DE TWEEDE keer, dat was gisteren baalde ik er zo van dat ik gewoon een nieuwe accu heb laten monteren omdat ik dacht dat kan nooit kwaad, de auto is nl 10 jaar oud. Toen ze de oude los draaiden zagen ze dat de metalen poolstekker van de plus gescheurd was en nou hoop ik dat dat de reden was dat mn accu zo snel leegloopt. Ik heb dit meteen bij een onderdelenzaak met garage laten fixen dus wie weet komt mn hoop uit.
omdat ik maandag onze 3e auto verkoop heb ik nog wat verder onderzoek gedaan, want ik kan na maandag niet zomaar een andere auto pakken omdat we er dan nog maar 2 hebben (mn vriendin en ik dus)
Wat ik tegen kwam is dat bij een defect rechterraammechanisme, wat ik heb, er een lekstroom kan ontstaan die ook je accu kan leegtrekken. Dit zou je kunnen checken door de zekering eruit te halen, maar wie weet waar en welke zekering dit is?
Ook zou de stuurpomp een oorzaak kunnen zijn?????
Wie heeft wijze raad?
Hulp gevraagd bij het leeglopen van de accu
- hondema
- Nieuwsgierig
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
Bericht
Re: hulp gevraagd bij het leeglopen van mn accu.
Ik heb al verschillende raammechanismes vervangen omdat ze stuk waren maar die mini's hadden geen last met de accu of leeglopen daarvan.
Stuurbekr pomp zou kunnen maar dan hoor je hem zoemen als je de auto op slot hebt gedaan.
Raammotor of compleet mechanisme heb ik wel voor je mocht je die nodig hebben.
gr roy
Stuurbekr pomp zou kunnen maar dan hoor je hem zoemen als je de auto op slot hebt gedaan.
gr roy
- hondema
- Nieuwsgierig
Bericht
Roy ik kom binnenkort zeker langs om o.a. dit raammechanisme bij je te komen vevangen, maar ik wil hem eerst betrouwbaar maken zodat hij me straks niet meer laat staan, want ik baal hier echt van
- hondema
- Nieuwsgierig
Bericht
nee beide niet. alles is standaard en af fabriek
- hondema
- Nieuwsgierig
Bericht
Roy nu je het zegt zoomt hij weleens nadat ik hem uit heb gezet, maar dat is volgens mij de koeling of kan dat niet?spenki schreef:Ik heb al verschillende raammechanismes vervangen omdat ze stuk waren maar die mini's hadden geen last met de accu of leeglopen daarvan.
gr roy
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
Bericht
Re: Hulp gevraagd bij het leeglopen van de accu
Er is echt wel een zeer duidelijk verschil tussen draaien vd radiator fan of zoemen vd stuurbekr pomp.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Als je naar de kwikfit rijdt en daar je accu laat meten, heeft deze lekker bijgeladen tijdens de rit. Dat is dus wel wat anders dan na een nachtje stilstaan.
Heb je een ingebouwde navigatie in je mini? Bij mij heeft dat veel stroomverbruik problemen gegeven i.c.m. een zwakke accu.
Heb je een ingebouwde navigatie in je mini? Bij mij heeft dat veel stroomverbruik problemen gegeven i.c.m. een zwakke accu.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- hondema
- Nieuwsgierig
Bericht
Hij heeft hem eerst met motor uit gemeten en de spanning was goed, toen de motor aan gezet en hij laadt dus ook goed op, maar heb er een dag later toch een nieuwe in laten zetten.
Verder zit er geen navigatie in of een after market radio.
Weet iemand waar de zekering voor de ramen zit? Ga ik maar eens kijken of het daarin zit
Verder zit er geen navigatie in of een after market radio.
Weet iemand waar de zekering voor de ramen zit? Ga ik maar eens kijken of het daarin zit
- hondema
- Nieuwsgierig
- hondema
- Nieuwsgierig
Bericht
Pfff zelfs met nieuwe accu startte mn mini vanavond niet na 1 1/2 dag stilgestaan te hebben. Nu wil ik wat dingetjes uit gaan zetten om te kijken of er een lekstroom in zit zoals mn radio en raammechanisme, maar ik heb oder mn motorkap ook een kasje met zekeringen, moet ik hierin kijken of in het kasje bij mn linkervoet?
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Beide
Gr, Marcel
- Beetle
- Mod virus alert!
Bericht
Je kant ook met een multimeter kijken hoeveel stroom er loopt, zou 0 moeten zijn. Je maakt een brug van de pluspool accu en pluspool kabel. Dan zie je hoeveel stroom erdoor loopt. Door zekeringen te verwijderen kan je kijken of hij op 0 slaat, weet je gelijk waar het zit.
- hondema
- Nieuwsgierig
Bericht
Jongens is hier toevallig een hobbyist, die vestand heeft van lekstroom doormeten die mij morgen, dus zondag zou kunnen helpen om de lek te vinden? ik geef er een vergoeding van e 25 per uur voor. moet wel inde buurt van rotterdam/ den haag zijn en ik dacht aan 10 of 11 u smorgens.
Bedankt alvast
Bedankt alvast
Onze sponsors