Hallo allemaal!
Ik ben op zoek naar een goede oplossing voor in mijn Cooper S (R53).
Graag wil ik mijn iPhone gebruiken om:
- navigatie te hebben (wordt maar incidenteel gebruikt)
- te bellen via de speakers van de auto
- muziek te luisteren, bij voorkeur via een dock-connector, die de telefoon dan ook meteen oplaadt.
Mijn plan is om een Cravenspeed mount te gebruiken, voor zover ik weet is deze ook compatible met de meters als je, zoals ik, het Chrono pack hebt.
http://www.cravenspeed.com/mini-iphone- ... ro-series/
Nu ben ik dus op zoek naar een interface die ik aan kan sluiten op de fabrieks radio. Ik heb de Harman Kardon set, dus met de versterker achter in de kofferruimte.
Heeft iemand ervaring met het aansluiten van een bluetooth + usb dock connector op dit systeem?
Er zijn opties van Parrot, maar ik hoef geen extra scherm, ik wil muziek e.d. gewoon bedienen op de telefoon naast het stuur.
Andere optie is de Audiovox Mediabridge, al wordt deze niet in Nederland (of zelfs Europa?) verkocht.
http://audiovox.diceelectronics.com/med ... e-info-avx
Ik sta open voor andere opties, maar kan zelf niet veel vinden wat aan mijn eisen voldoet.
Bij voorbaat dank!
Tim
Update: Grom USB2 Plus: iPhone muziek, bellen én navigatie
- Ronsworld
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
- Timmert
- Leerling Mini lid
Bericht
Heb afgelopen week de Grom USB2+ ingebouwd, werkt als een trein.
Het was even wat knutselen om te microfoon netjes onder de bekleding van het dak te krijgen, maar nu zit de microfoon achter het roostertje, naast de knoppen van het dakraam.
De Grom zelf zit onder het kickpanel, aan de zijkant van stuurkolom geplaatst, met de kabels naar de radio, en de iphone + micro usb kabels lopen over de stuurkolom naar de linkerkant van het stuur.
Binnenkort nog even die Cravenspeed mount bestellen, en dan is ie helemaal af.
Bluetooth werkt ook prima, bellen via de speakers, muziek wordt gedempt, kwaliteit is uitstekend.
Muziek via Bluetooth gaat ook goed, prima geluid wederom.
Precies wat ik zocht!
Als er geïnteresseerden zijn die meer info willen, hoor ik het graag.
Gr Tim
Nogmaals bedankt voor de tip Ron!
Heb afgelopen week de Grom USB2+ ingebouwd, werkt als een trein.
Het was even wat knutselen om te microfoon netjes onder de bekleding van het dak te krijgen, maar nu zit de microfoon achter het roostertje, naast de knoppen van het dakraam.
De Grom zelf zit onder het kickpanel, aan de zijkant van stuurkolom geplaatst, met de kabels naar de radio, en de iphone + micro usb kabels lopen over de stuurkolom naar de linkerkant van het stuur.
Binnenkort nog even die Cravenspeed mount bestellen, en dan is ie helemaal af.
Bluetooth werkt ook prima, bellen via de speakers, muziek wordt gedempt, kwaliteit is uitstekend.
Muziek via Bluetooth gaat ook goed, prima geluid wederom.
Precies wat ik zocht!
Als er geïnteresseerden zijn die meer info willen, hoor ik het graag.
Gr Tim
- Ronsworld
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
- minifan1965
- Nieuw Lid
Bericht
Hallo,
Ik heb ergens gelezen dat je ook muziek kunt streamen met een GROM-USB2 interface, maar dan heb je een BTD-module erbij nodig. Heeft iemand ervaring met de geluidskwaliteit? Ik overweeg om zeer binnenkort zo'n kastje aan te schaffen, maar ben wel benieuwd of dat draadloos ook in orde is.
groeten,
Mick
Ik heb ergens gelezen dat je ook muziek kunt streamen met een GROM-USB2 interface, maar dan heb je een BTD-module erbij nodig. Heeft iemand ervaring met de geluidskwaliteit? Ik overweeg om zeer binnenkort zo'n kastje aan te schaffen, maar ben wel benieuwd of dat draadloos ook in orde is.
groeten,
Mick
- Ronsworld
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
- minifan1965
- Nieuw Lid
Bericht
ik neem aan dat de draadloze geluidskwaliteit dan niet onder doet voor bekabeld? in dat geval wil ik er wel voor gaan, ben wel heel benieuwd! Ga dan voor de PLUS-versie, kan het ook WAV en FLAC bestanden aan.
Mick
Hoi dank je,Ronsworld schreef:4 berichten hoger staat je antwoord..
ik neem aan dat de draadloze geluidskwaliteit dan niet onder doet voor bekabeld? in dat geval wil ik er wel voor gaan, ben wel heel benieuwd! Ga dan voor de PLUS-versie, kan het ook WAV en FLAC bestanden aan.
Mick
- Timmert
- Leerling Mini lid
Bericht
Voor mij is het ook niet zo van belang, wil mijn telefoon toch in zicht hebben voor de navigatie, dus ik kan daar de info en album art zien.
Dat heb ik niet werkend gekregen, er staat alleen op de site van Grom dat het bij sommige radio's werkt.A i r schreef:Nice!
Wil deze ook aanschaffen. Zijn de titelnummers van de MP3's zichtbaar op de radio?
Voor mij is het ook niet zo van belang, wil mijn telefoon toch in zicht hebben voor de navigatie, dus ik kan daar de info en album art zien.
Onze sponsors