Is vroeg mij af of het mogelijk is om de achterplaat van de stoelen te vervangen?
Ik heb namelijk hier nog twee stoffen stoelen met bijna onbekraste achterplaten. Nu wil ik graag bij mijn huidige stoelen deze plaat vervangen.
Achterplaat stoelen vervangen
- red_devil
- Bijna verslaafd
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Om die plaat te verwijderen/vervangen moet de stoel eruit.
- accu loshalen (om te voorkomen dat stoelairbag storing geeft/eruit klapt)
- stoel naar voren, en dan de 2 achterste bouten uit de rail draaien.
- stoel naar achter, en de 2 voorste bouten uit de rail draaien.
- stekkertjes (airbags, verwarming) onder de stoel loshalen.
- stoel eruit halen; let op scherpe delen!!
Als de stoel eruit is:
- beide knoppen onderaan de leuning eraf schroeven (torx), één zit verstopt achter een afdekplaatje op de knop. Dus eerst dat afdekplaatje eraf
- links en rechts losklikken van de leuning
- bovenzijde van die plaat zit ook geklikt
- als die los zijn, dan het leuning frame iets omhoog trekken om de onderkant van die plaat los te krijgen.
En inbouw is deze lijst maar dan omgekeerd.
Eventueel de bouten van de rail met wat Locktite vastzetten.
- accu loshalen (om te voorkomen dat stoelairbag storing geeft/eruit klapt)
- stoel naar voren, en dan de 2 achterste bouten uit de rail draaien.
- stoel naar achter, en de 2 voorste bouten uit de rail draaien.
- stekkertjes (airbags, verwarming) onder de stoel loshalen.
- stoel eruit halen; let op scherpe delen!!
Als de stoel eruit is:
- beide knoppen onderaan de leuning eraf schroeven (torx), één zit verstopt achter een afdekplaatje op de knop. Dus eerst dat afdekplaatje eraf
- links en rechts losklikken van de leuning
- bovenzijde van die plaat zit ook geklikt
- als die los zijn, dan het leuning frame iets omhoog trekken om de onderkant van die plaat los te krijgen.
En inbouw is deze lijst maar dan omgekeerd.
Eventueel de bouten van de rail met wat Locktite vastzetten.
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
Bericht
Hoi:
Bovenstaande klopt wel , maaaar het kan ook sneller lees minder werk.
Ik laat nl altijd de stoelen er in zitten.
Als je de ene stoel zo ver mogelijk naar voren zet en de andere zo ver mogelijk naar achteren
dan kun je die boutjes aan de zijkant bij de rugleuning verstelling er wel uit krijgen, hoef je de accu niet los te koppelen
en ben je veeeel sneller klaar. Daarna precies de stoelen andersom schuiven en de andere stoel achterkant vervangen.
Succes.
Gr Roy
Als je de ene stoel zo ver mogelijk naar voren zet en de andere zo ver mogelijk naar achteren
dan kun je die boutjes aan de zijkant bij de rugleuning verstelling er wel uit krijgen, hoef je de accu niet los te koppelen
en ben je veeeel sneller klaar. Daarna precies de stoelen andersom schuiven en de andere stoel achterkant vervangen.
Succes.
Gr Roy
- HyperMini
- Nieuwsgierig
Bericht
Precies! zo heb ik het ook gedaan, is niet veel werk!spenki schreef:Hoi:
Succes.
Gr Roy
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
- mikkie23
- Be Mini
Bericht
hahaha, ik zal het wel merken.. maar heb eerst genoeg andere dingen op de planning staan voor de MiniShag schreef:Kijk uit, dat is een gevaarlijke gedachtengang !!mikkie23 schreef:En als ik de beschrijving zo lees is het zo gepieptShag schreef:Goeie informatie dit. Die van mij hebben ook last van krassen en dergelijke. stoor ik me aan.

- calio
- Nieuw Lid
Bericht
Stoelkappen R53 JCW Cooper S
Goedenmiddag
Ik heb een volgende vraag. Ik heb krassen op het kunststof wat achterop mijn voorstoelen zit. Hoe krijg ik die het beste weg?? Zou ik ook die kappen kunnen vervangen en waar zijn die het voordeligst??
ik hoor graag jullie reactie
Mvg
Pascal Calio
Ik heb een volgende vraag. Ik heb krassen op het kunststof wat achterop mijn voorstoelen zit. Hoe krijg ik die het beste weg?? Zou ik ook die kappen kunnen vervangen en waar zijn die het voordeligst??
ik hoor graag jullie reactie
Mvg
Pascal Calio
Onze sponsors