Rood dopje op richtingaanwijzerhandel

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

Re: Rood dopje op richtingaanwijzerhandel

26 nov 2013, 20:55

Roady01 schreef:Nu heb ik geen alarm maar kan ik dit lampje ook door de dealer in laten schakelen op bijvoorbeeld ingeschakelde startblokkering of op slot staan van de auto? Zodat hij gaat knipperen?
Misschien door je ECU voor de gek te houden, en DWA op activ te zetten (met NCS Expert, of bij de dealer). Uiteraard moet dat ledje dan wel bedraad zijn

DWA = diefstalalarm, Diebstahl Warn Anlage
Roady01
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

26 nov 2013, 21:40

Ik weet niet of het ledje standaard bedraad is maar als dat al wel het geval zou zijn dan waarschijnlijk aan de verkeerde kant. Rechts ipv links. Omdat rechts toen standaard was. Ik heb voor de boardcomputer optie ook draden moeten bij trekken. Ik zou dat dan eens na moeten zoeken of vragen. Wellicht dat Spenki het weet. Ik deins niet terug voor een beetje bedraden of omleggen van bedrading. Zou wel mooi zijn als het lampje kon werken. Wellicht alarm er nog bij inbouwen uit een sloper. Zal Spenki eens ver-eren met een belletje hierover.

Ik hou jullie wel op de hoogte en als anderen meer info hebben dan hou ik me aan bevolen.
Proud to be a Mini Cooper driver.......
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

26 nov 2013, 22:12

Afbeelding

Pinnetje 5 uit de plug X32, die is voor het ledje.
Pinnetje 7 zou aan massa moeten liggen.

Succes! :mrgreen: :mrgreen:
Roady01
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

26 nov 2013, 22:19

Oke, en als daar geen draadje inzit waar moet ik die dan vandaan trekken. En op welk pennetje zit het draadje voor het ledje dan bij de rechter handel bij een R50? Mijn idee is om te kijken of het benodigde draadje op de rechterhandel zit en dan over te brengen naar links. En anders net als bij de boardcomputer-inbouw ook dit draadje vanaf de zekeringenkast erbij te trekken.

Ik ga binnenkort toch Spenki even bellen om te kijken of hij nog een origineel alarm heeft liggen die ik direct kan inbouwen. Zou wel mooi zijn als het ledje dan ook werkt vanuit een ingebouwd alarm. En dan weer een optie erbij. Ik ben namelijk van plan zoveel mogelijke OEM-opties zelf on te gaan bouwen.
Roady01
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

26 nov 2013, 22:20

@Robert, bedankt voor je schema. Brengt mij weer een stapje verder.
A i r
4 op een rij!
4 op een rij!

26 nov 2013, 22:27

Heb een vroege facelift r53 met alarm en xenon. Rechter hendel voorzien van rode led. Linker hendel geen gele led.

Ik kan dus niet zien of mijn reservoir bijna leeg is?
Ik neem aan dat reservoirs voor ruiten en xenon 2 afzonderlijke reservoirs zijn?
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

26 nov 2013, 22:36

:D :D

Afbeelding

Pinnetje 9 uit X10692 stekker....Daar zit de alarm-LED op de modellen tot 2005-01.
Roady01
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

27 nov 2013, 00:07

Wie hier op het forum kan de opties voor mij activeren? Ik woon in Delfzijl (Groningen). Bij martinistad (bmw en mini-dealer in Groningen) kost het al gauw €67,00 om mijn auto aan de computer te laten hangen en opties in te schakelen.
Roady01
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

27 nov 2013, 00:11

@ Robert: top van je dat je ook even het schemaatje van de rechter hendel erbij hebt gezet.

Ik ga dit zeker even nakijken op in mijn auto. Als hij wel op rechts zit is het volgens mij gewoon kwestie van omzetten naar linker hendel. Logisch gezien dan. Toch?
Marcel Always Open
Cabrio-King

27 nov 2013, 20:17

A i r schreef:Heb een vroege facelift r53 met alarm en xenon. Rechter hendel voorzien van rode led. Linker hendel geen gele led.

Ik kan dus niet zien of mijn reservoir bijna leeg is?
Ik neem aan dat reservoirs voor ruiten en xenon 2 afzonderlijke reservoirs zijn?
Air dit is het nadeel van de facelift scheidslijn. Sommige onderdelen zijn niet op precies dezelfde productiedatum vervangen door nieuwe types; de scheidslijn tussen prefacelift en facelift is wat vaag. Zeg maar "alsof ze eerst de oude voorraad opmaakten " :mrgreen: . Andere onderdelen van FL zijn ook al op de laatste pre-FL geïntroduceerd.
Jij hebt duidelijk pre-FL hendels op je FL auto.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"

Terug naar “Interieur en audio”