Even voorstellen en probleempje BCM Mini R52

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
bartr52
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Nederland

Even voorstellen en probleempje BCM Mini R52

02 dec 2024, 12:03

Goedemorgen beste forumleden,

Sinds deze zomer ben ik, Bart, de trotse eigenaar van een Mini Cooper S Cabrio (R52) uit 2006. Inmiddels hebben mijn vriendin en ik al enkele mooie roadtrips gemaakt en staan er ook alweer een paar in de planning voor aankomend jaar :D ! Tevens is dit onze eerste Mini dus ben ik ook nieuw op het forum.

Nu hebben wij sinds een maand het probleem dat de achterste raampjes niet meer naar beneden gaan, waardoor het dak ook niet meer helemaal wegvouwt. Nu blijkt dit een probleem met de BCM (a.k.a. BC1, a.k.a. BCU) te zijn. Inmiddels heb ik een tweedehands BCM op de kop getikt (met overeenkomende controller code 6976989) en nu werken de raampjes weer naar behoren. Helaas flikkeren de koplampen bij gebruik van de tweedehands BCM. Waarschijnlijk komt dit doordat onze Mini xenonverlichting heeft en de donor Mini halogeenverlichting had.

Ben of ken jij iemand die de instellingen van de oude BCM kan overzetten op de nieuwe?

Alvast bedankt :) .

Met vriendelijke groet,

Bart
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

Re: Even voorstellen en probleempje BCM Mini R52

03 dec 2024, 19:42

Als je kennissen hebt die de NCS Expert software hebben, dan kunnen ze een eind komen. Ik vond bijvoorbeeld deze uitleg op het web:
Maar ik heb hier op het forum vaker gelezen dat Ben van Leeuwen ook veel doet aan retrofits, en ook de codering van MINI's. Dus misschien moet je daar eens contact leggen.
bartr52
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Nederland

Re: Even voorstellen en probleempje BCM Mini R52

05 dec 2024, 15:57

Hallo Robert,

Bedankt voor je reactie! Ik heb geen kennissen met NCS Expert, dus zal eens contact opnemen met Ben van Leeuwen.

Met vriendelijke groet,

Bart

Terug naar “Interieur en audio”