Goedemiddag allemaal,
in juni mezelf al voorgesteld (https://www.newminiclub.nl/forum/viewto ... =9&t=47243) en de reparatiewerkzaamheden doorgenomen. Nu ben ik al een heel eind met de modificaties, maar ik loop vast op een laatste punt en dat is dat ik de enkelvoudige teller boven het stuur heb vervangen door een dubbele én daarna wil ik de snelheidsmeter in het midden vervangen door een navigatiemodule waarvan ik het scherm ga verbouwen tot een houder waar elke moderne telefoon in kan en draadloos kan laden, zodat je een mooie up to date navigatie bij je hebt. Als mik alles nu aansluit werkt de helft wel en de helft niet en de auto geeft ook fouten bij uitlezen. Dat is ook logisch, want de nieuwe teller matcht qua chassis nummer niet met de mijne.
Om dit voor elkaar te krijgen, moet de EEPROM leeggemaakt worden, om het ding opnieuw in te leren in mijn Mini met de juiste opties (coderen/programmeren). Nu ben ik al efkes op advies van Berthil bij NDH geweest, maar we krijgen de EEPROM niet gelezen en ook niet terug gezet.
Is er iemand op dit forum die mij hier bij zou kunnen en willen helpen?
Alvast superbedankt voor de reacties
Groeten
Bob
EEPROM leegmaken
- bobbes
- Leerling Mini lid
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Re: EEPROM leegmaken
Ik zou willen dat ik de kennis had om je te kunnen helpen Bob.
Heb je Ben van Leeuwen of Minispeed al eens gevraagd?
Heb je Ben van Leeuwen of Minispeed al eens gevraagd?
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het is prijzig maar vroeger kon de dealer dat en misschien nog. Ik heb zelf eens de teller in de Ring MINI vervangen door die van een GP en toen is het de dealer ook gelukt. Het heeft iets te maken met verschillende locaties waar de km-stand opgeslagen word om fraude te voorkomen.
- bobbes
- Leerling Mini lid
Bericht
De dealer wil er niet meer aan beginnen hier in Tilburg.
Ik zal Ben van Leeuwen eens contacten inderdaad.
Thanks!!
Ik zal Ben van Leeuwen eens contacten inderdaad.
Thanks!!
- bobbes
- Leerling Mini lid
Bericht
Ja ja, het is zover,
Het kost wat tijd en centen, maar dankzij Ben van Leeuwen is het toch uiteindelijk gelukt!!
de conversie naar dubbele tellers boven het stuur en een navi unit is voltooid!!
Dit was het
En dit is het geworden
Nu nog het gat van het navi scherm ombouwen tot universele telefoonhouder zodat die als up-to-date navigatie kan functioneren
Het kost wat tijd en centen, maar dankzij Ben van Leeuwen is het toch uiteindelijk gelukt!!
de conversie naar dubbele tellers boven het stuur en een navi unit is voltooid!!

Nu nog het gat van het navi scherm ombouwen tot universele telefoonhouder zodat die als up-to-date navigatie kan functioneren
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Mooi dat het gelukt is Bob, en inderdaad wel een leuke update aangezien de tellers met snelheid in het gezichtsveld prettiger is.
Tevens de navigatie op telefoon werkt inderdaad prettiger dan de originele navigatie van de 1ste gen want die wordt niet bijgewerkt.
Wat ook nog een mooie optie zou zijn een schermpje met apple carplay/Android Auto op die centrale positie.
Gr. Milco
Tevens de navigatie op telefoon werkt inderdaad prettiger dan de originele navigatie van de 1ste gen want die wordt niet bijgewerkt.
Wat ook nog een mooie optie zou zijn een schermpje met apple carplay/Android Auto op die centrale positie.
Gr. Milco
Onze sponsors