- MINI garandeert officieel 10 jaar updates van wegennet aan te bieden.
- Deze periode van 10 jaar start vanaf productiedatum. (Dit is een wettelijk recht geregeld bij typegoedkeuring.)
- Met een interval van momenteel 2X per jaar geeft MINI een update van het wegennet aan. 2015-1 is de huidige versie.
- De DVD versie van de Gen-1 navigatie heet de "DVD_High" versie. (DVD professional is de titel van de Gen2, daar gaat dit topic niet over). DVD-High is geleverd van 2003/2004 tot en met 2008 met de laatste cabrio.
Waar de schoen knelt, is bepalen vanaf wanneer MINI mag stoppen met het leveren van de DVD's .
-- Als je uitgaat van een overgang naar Gen-2 per Okt-2006, zou MINI gedurende 2016 men ook kunnen stoppen met de DVD-High ondersteuning;
-- Als je echter uitgaat van de R52 minis die t/m 2008 zijn geproduceerd, zou men de DVD-High pas mogen beëindigen in 2018.
Vandaag hebben ze me specifiek bevestigd dat dit DVD-High systeem t/m 2018 door zal gaan. Ik hoop dat ze zich daaraan houden en niet te vroeg eruit stappen. Ik heb via andere bronnen toch wel regelmatig de 2015 einddatum gehoord.