Achteraf cruise control inbouwen R53
- Niels.
- Leerling Mini lid
Bericht
Achteraf cruise control inbouwen R53
Is het te doen om achteraf cruise control in te bouwen in een R53? Ik kan nergens een DIY vinden en zou graag weten wat erbij komt kijken. Is het een kwestie van een MF stuur monteren en programmeren b.v. of moeten er kabels getrokken worden b.v?
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: Achteraf cruise control inbouwen R53
Alsjeblieft: http://www.outmotoring.com/images/how_t ... W_gen1.PDF" onclick="window.open(this.href);return false; Wel in 't Engels, maar dat zal vast lukken.
Kabels trekken: Ja
Programmeren: Ja
Onderdelen vervangen: Ja
Is het te doen: ....Euh.......Euh....Euh... Ja, volgens de beschrijving in 3,5 uur.

Kabels trekken: Ja
Programmeren: Ja
Onderdelen vervangen: Ja
Is het te doen: ....Euh.......Euh....Euh... Ja, volgens de beschrijving in 3,5 uur.

- Robert
- NMC Moderator
Bericht
En een NL-versie uit de DIY-sectie van dit forum: http://newminiclub.nl/diy/438doc.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
of hier: http://www.newminiclub.nl/forum/about10017.html" onclick="window.open(this.href);return false;
of hier: http://www.newminiclub.nl/forum/about10017.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Niels.
- Leerling Mini lid
Bericht
Thnx, ik moet mijn weg nog een beetje vinden hier
Zal het ff doorlezen 

- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je kan er beter eentje kopen die al cruise controle heeft. Aanbod is zo groot, dat lijkt me niet het probleem.
Om te voorkomen dat je straks weer bij eentje gaat kijken die achteraf toch geen cruise controle heeft; als 'ie geen multi functioneel stuur heeft dan zit er ook geen cruise controle op. Bij die ene waar je was wezen kijken had je dat vanaf de foto's kunnen zien
Om te voorkomen dat je straks weer bij eentje gaat kijken die achteraf toch geen cruise controle heeft; als 'ie geen multi functioneel stuur heeft dan zit er ook geen cruise controle op. Bij die ene waar je was wezen kijken had je dat vanaf de foto's kunnen zien

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Niels.
- Leerling Mini lid
Bericht
Klopt idd maar ik wist niet 100% zeker dat je dan ook altijd een mf stuurtje hebt. Het aanbod is idd vrij groot maar het hoeft dus ook weer geen spelbreker te zijn.
- Berry M
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Als je het geduld kan opbrengen om die multistekker bij de accu om te steken, is 't zelf te doen. Het is mij ook gelukt... Maar je kunt beter, zoals Rob al aangaf, beter even doorzoeken naar een auto waar 't al inzit. 

- Ronald Schuit
- Nieuwsgierig
Bericht
Ik vond het 100% meevallen, was eigenlijk zo gepiept en 3,5 uur vond ik er ruim genomen de helft is zeker haalbaar als je je inleest. Kosten kunnen laag zijn als je een mf stuur hebt of goedkoop kan vinden.
Voorkeursinstellingen? BMW SSS is super
- Grootje
- Enthousiast
Bericht
Ik heb er bij de dealer 900 euro voor betaald. En dat was inclusief materiaal. waaronder een sleepring, stuurbediening en bekabeling.

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- thomg88
- Nieuwsgierig
Bericht
Heeft er iemand toevallig nog een stekkertje liggen voor op het koppelingspedaal? En misschien bedradingsschema hiervoor? Die van mij js verdwenen 

- koosie
- Volledig MINI minded!
- thomg88
- Nieuwsgierig
Onze sponsors