Alarm inbouwen

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
BHP
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Alarm inbouwen

27 okt 2013, 11:45

Hallo,

Ik wil een alarm inbouwen in mijn mini cabrio r52 cooper S(01-2009) en heb wat dealers gebeld met de vraag of mijn mini can-bus heeft en er werd gezegd dat na 2006 alle mini's can-bus hebben.
Dus ik heb een defa dvs90 can-bus alarm gekocht, nu heb ik de inbouwhandleiding met foto's van defa gekregen maar deze komt niet overeen met mijn cabrio ik denk dat deze van een r56 zijn.
Linksonder bij de pedalen als je de instaplijst weg haalt zou hier een centrale moeten zitten maar bij mijn mini zit hier een zekeringkast.
Mijn vraag heeft mijn mini wel of geen can-bus?
Marcel Always Open
Cabrio-King

Re: Alarm inbouwen

27 okt 2013, 12:03

Bouw je alarm alleen in vanwege je verzekering? Ik zie het nut van een alarm niet meer deze dagen. Er zijn toch ook verzekeraars waar een klasse 3 of 4 alarm niet verplicht is voor een cabrioverzekering.

Je mini heeft wel canbus, maar er is verschil tussen de R52 van jan-2009 versus de R56 van diezelfde productieperiode.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
BHP
Nieuw Lid
Nieuw Lid

27 okt 2013, 12:26

De verzekering verplicht het niet maar het is meer voor mijn eigen gemoedsrust. Er verdwijnen hier nog wel eens auto's, ik woon midden in de stad en er is hier gelukkig nog redelijk wat sociale controlle van buren enz. die wel reageren als het alarm af gaat. Gelegenheidsdieven laten een auto met alarm hoop ik dan eerder staan.
De inbouwfoto's zijn voor een mini vanaf 2006 en later, ik heb ook foto's voor bouwjaar 2002-2005 waar je rechts bij de instaplijst een kast hebt maar dit is voor een conventioneel alarm. Zit bij mijn mini dan daar die centrale waar ik mijn can-bus alarm op aan kan sluiten.
Ik heb geprobeerd deze foto's erbij te zetten maar dit lukt niet.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

27 okt 2013, 17:44

ach als ze hem willen hebben lukt het ook wel met alarm want meeste gejatte auto's hebben alarm ;)
Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 okt 2013, 17:53

speedy schreef:ach als ze hem willen hebben lukt het ook wel met alarm want meeste gejatte auto's hebben alarm ;)
Denk idd dat je beter je geld aan een goede diefstalverzekering kan besteden.
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
speedy
NMC Legend
NMC Legend

27 okt 2013, 17:54

idd !
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 okt 2013, 09:32

Dat denk ik ook maar is geen antwoord op de vraag! Maar ook daar kan ik je niet bij helpen helaas, sorry
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
jerroo
Be Mini
Be Mini

28 okt 2013, 19:19

vraag eens aan robert, die weet volgens mij alles van mini electronica.

@ rob, mooi die nieuwe R53 avatar, hoop dat ie je wederom veel plezier brengt.
R50/R53/F56F56SF56JCW.ProF54JCW Lci
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 okt 2013, 16:40

Thnx, maar da's alweer m'n oude :mrgreen: m'n HB heeft een wit dak
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “Interieur en audio”